Gå til innhold
Hundesonen.no

Halsbånd som ikke sliter


Recommended Posts

Ja, jeg må altså ha halsbånd som ikke sliter på pelsen. Begge to har nedslitt pels rundt nakken.

Bare sånn for at dere ikke skal foreslå det samme så har jeg dette til begge: *klipp*

Jeg har Hurtta sitt med teddyfôr til Tíbrá, pluss et deilig et jeg kjøpte i Finland (husker aldri merket). Ellers bruker jeg EzyDog til sheltiene. Har aldri hatt slitt pels på noen av dem ihvertfall :banana:'

Edit: Topcanis heter det jeg har, men jeg finner jo aldri den modellen hun har da.. Det er hvertfall omtrent likt, og innsiden er imitert lær eller noe slikt, veldig mykt og bredt halvstrup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte det fra Hurtta som du selv har en lang periode til Tinka, så byttet jeg til rundsydd godt lær. Og jeg merket stor forandring.

Ulempen er jo at det er lær, som ikke lønner seg å bade med, men da har vi Hurtta-båndet liggende klart.

Ellers syntes jeg lær generelt sliter lite, spesielt om det er godt behandlet :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Topcanis heter det jeg har, men jeg finner jo aldri den modellen hun har da.. Det er hvertfall omtrent likt, og innsiden er imitert lær eller noe slikt, veldig mykt og bredt halvstrup.

ÅH de var fine! Her må man jammen handle! Er de store eller små i str?

Tar gjerne i mot flere forslag altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH de var fine! Her må man jammen handle! Er de store eller små i str?

Tar gjerne i mot flere forslag altså!

Ganske normale.. Står ikke størrelse på båndet, så jeg husker ikke hvilken hun har, men hun er ikke så stor rundt hode/hals, kanskje hun har 40 eller 45 cm. Tipper det er det 40-47, og det stemmer nok ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske normale.. Står ikke størrelse på båndet, så jeg husker ikke hvilken hun har, men hun er ikke så stor rundt hode/hals, kanskje hun har 40 eller 45 cm. Tipper det er det 40-47, og det stemmer nok ganske bra.

Får ikke handlet der... skulle prøve å lage meg konto, men de ville ha org.nr og det har jo ikke jeg :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke handlet der... skulle prøve å lage meg konto, men de ville ha org.nr og det har jo ikke jeg :wub:

Tror det finnes andre nettbutikker som selger halsbåndene deres :banana: Bl.a. i Sverige. Jeg kjøpte det på stand i Finland, så jeg husker ikke butikknavnet, men jeg fant hvertfall flere nettbutikker da jeg søkte på halsbåndene (topcanis halsband). Her for eksempel :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha hørt at rundsydd nylon strupe bånd er det som sliter minst på pelsen.. Om jeg ikke tar heeelt feil, så mener jeg Belgerpia skrev at hun ikke brukte noe annet på sine fordi de slet minimalt (Don't shoot me if I'm wrong :banana: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et Hurtta halsbånd til Birk og har vært kjempefornøyd med det.

Ingen slitasje på pelsen i det hele tatt :banana:

Det nye? Det som det er bilde av på toppen av tråden?

Isåfall er det vel rett og slett sånn at noen hunder har pels som tåler litt mer :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på jakt etter det som Caroline prater om, hurtta med pels inni, men fikk beskjed fra produsent om de ikke lenger lager det. Vi kjøpte derfor dette http://www.lpetdesign.no/images/hurtta%20halvstrup.jpg__%5B500px%5D.jpg og det sliter ikke noenting :banana: Tidligere brukte hun lærhalsbånd, men det laget en stygg rand i pelsen og ga veldig "grov", ekkel pels. Dette er en shetland sheepdog.

Selges her:

http://www.lpetdesign.no/default.pl?showPage=224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nye? Det som det er bilde av på toppen av tråden?

Isåfall er det vel rett og slett sånn at noen hunder har pels som tåler litt mer :banana:

Nei, brukte hverken strup eller halvstrup på Birk.

Han forsto ikke at det kunne lønne seg å bremse litt så han gav på til pusten forsvant!

Edit:

Dette brukte jeg på Birk, som hadde pels som lett ble slitt når vi prøvde andre nylonhalsbånd og rundsydd lærhalsbånd.

http://www.lpetdesign.no/default.pl?showProduct=852&pageId=224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, brukte hverken strup eller halvstrup på Birk.

Han forsto ikke at det kunne lønne seg å bremse litt så han gav på til pusten forsvant!

Edit:

Dette brukte jeg på Birk, som hadde pels som lett ble slitt når vi prøvde andre nylonhalsbånd og rundsydd lærhalsbånd.

http://www.lpetdesign.no/default.pl?showProduct=852&pageId=224

Da skjønner jeg det, for det som er på toppen av tråden er ikke så bra mot ikke å slite. Det sliter rett og slett, men jeg syntes det er et fint halsbånd når man skal på badetur, for det tåler bra med vann og tørker rimelig fort :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir rett og slett alt for dyrt å handle halsbåndet som Caroline linket til (jeg ville ha det med kjetting rundt) at jeg står over det. Jeg har derimot funnet dette:

pictureaspx.jpg

Håper jeg får rask tilbakemelding, hørte med henne om hun kunne lage noe som Asti kan vokse i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretteren min bruker rundsydd lær (halvstrup) på alle sine portiser ene og alene fordi hun etter flere år står med erfaringer som sier at det etr det beste ift. å slite på pelsen. Mange belgerfolk er innom butikken der jeg jobber, de kjøper også mye rundsydd lær. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker NORDKAP halvstrup, fra JOKKE i rundsydd, mykt elglær, til min frøken. Er veldig fornøyd i grunnen. Da jeg kjøpte det måtte jeg spesialbestille det gjennom en forhandler, men nå tror jeg det er mulig å bestille direkte fra jokke.com.

Link

Men - hvis hundene dine trekker en del i bånd, så tror jeg alle både halv- og helstruper sliter bort pelsen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...