Gå til innhold
Hundesonen.no

Drømmer med hundeholdet?


Aya

Recommended Posts

min drøm er å få tatt førekortet for å kunne begynne å trene hundene i agiliti. Det blir også mere frihet med å kunne kjøre selv. Et gammelt lafta småbruk 1 times kjøring fra byn nært marka og turområder med en aktiv hundeklub som driver agiliti, lydighet og lure coursing (usikker på hvordan det skrives).har også lyst på mange forskelige raser, et par mynder,minjatyrhunder og gjeterhundraser. Masse turer i skog og mark. :lol: Eneste minuset er at man må ha noe å leve av også. <_< Men man får se hva livet bringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Jeg har ikke så veldig store drømmer når det gjelder mitt hundehold. Men jeg håper (og tror) at begge jentene mine vil fortsette med å være så glade og fornøyde som de er nå! De er så blide og lykkelige når de får leke med andre hunder, det håper jeg vil fortsette. Og så vil jeg gjerne begynne på agility med dem! Prøvde litt da jeg hadde Golden, og det ga mersmak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmen er å flytte på landet til et hus med stort uteareal. Drømmen vet jeg blir realisert om noen år :o

Har alltid sagt at jeg skal ha mange hester og hunder.

MEN når man har hest i egen stall blir man veeldig avhengig av andre folk om man skal borte. Vil heller ikke ha mange hunder.. Det er jo 'slitsomt' til tider med bare EN liksom. hehe. Men to hunder og hest blir det(de skal stå på en stall i nærheten).

Har også lyst til å starte en liten kennel. For hunder og katter. Det er mangel på det her i området. Men det blir om ti år..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet vårt er enkelt; at vofsen fortsetter å ha det fint med oss og at vi fortsetter å ha det fint med ham.

Hvis han blir en jævel på spor også, så skal vi være gode "foreldre", og følge opp og bli med ham på arrangement og aktiviteter som fører (og heiagjeng ved anledning). :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer om at Blondie skal bli Champion og at vi kan starte og få litt bra i Agility etter hvert(først må vi jo nesten begynne på kurs :P). Og at hun skal bli trygg på andre hunder også kunne hun gjærne lære å løpe løs i stallen uten å være noe problem :P Hihi

Også få flere hunder av forskjellig rase. Kanskje få et valpe kull hvor alle over lever.. Hmm. Det var vell det :o Stille ut masse og kose oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er din drøm med hundeholdet?

Jeg har en "hemmelig" drøm om å starte oppdrett sammen med Charlotte (marcoograya)- Kennel Teamwork (navnet er allerede klart :wink: ). Da skal hun ha Rottweiler, og jeg skal ha et par flotte terv/groenen hanner og ei tispe eller to.. Alle valpene skal selges som hunder som enten skal brukes i bruks, lydighet, agility eller noe annet i tillegg til utstilling.. Selv skal jeg drive med redningshund.. aaah :o 8)

Hjelpe meg, her starter vi opp gamle tråder ja (og hvorfor er de alltid mine? *flir*). Jeg troor ikke dette er drømmen min lenger, gitt, nå vil jeg først og fremst ha et par lydige, greie hunder som fungerer i alle settingen. Håper Knottis kan hevde seg litt i gjeting, iallefall sånn at jeg kan være med på sauesankingen hver høst. Det er gøyere med egen hund! Dersom hun blir frisk og fin og flink så kan vi kanskje en gang ha et kull- men bare om hun blir SÅ bra at flere enn meg mener hun har noe å tilføye rasen. Hund nr to vil være enten en belger, sheltie eller noe annet gjetedyraktig, kommer litt ann på hvordan frøkna her utvikler seg. Eller kanskje noe helt annet- en mynde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en drøm om å starte ag-konkurranse en dag,men den har jeg slått ifra meg. Nå har jeg ikke andre planer enn å kose meg med hunden jeg har,og trene på det som er nyttig og gøy,agility skal vi fortsette med selvom jeg aldri kommer til å starte.

Drømmer om en hund nr2,men jeg får se hva tiden bringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drøm er å få kjøpt et lite gardsbruk laaangt oppi skogen. Jeg vil også med tiden skaffe meg Aussie, Malle, bruks schæfer og tervuren. Ikke alt på en gang selvfølgelig :P Målene med hundene er brukstrening. Har veldig lyst å få trent opp noen redningshunder. Har lyst å bo slik at hundene kan gå løse hele dagen. Det skal være plass til hest, slik at hundene kan være med på lange ride turer hver dag :P *drømme drømme drømme* :rolleyes:

Det er jo mye som er på plass allerede :o Vi bor laangt ut på landet hvor alle hundene kan gå løse hele tiden. Ikke minst så har jeg fått malle. Pluss at jeg har tilgang på hest 24/7.

Nå drømmer jeg om å få konkurrert med Extra i rundering, lp og IPO. Hvor langt vi kommer vet jeg ikke, men vi skal ihvertfall prøve så godt vi kan. Med Tassa vil jeg få opprykket til kl 3 i lp.

Ellers så vil jeg trene og lære mer om gjerting. Pluss at jeg ønsker å begynne utdannelsen til hundefører i politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har MANGE drømmer ^_^ Noen realistiske, andre ikke. Tar bare noen da

- Utdanne meg til veterinær med kurs i obstetrikk, pediatri og reproduksjon hos hund og katt som etterutdanning.

- At Aysha lever et langt lykkelig liv som agilityhund og turkompis

- En hund nr. 2 som får en god oppvekst og gode muligheter for å nå langt i agility (N S ACH kanskje?)

- Utdanne meg til Canis instruktør

- Flytte til småbruk på Hamar (Hvorfor har jeg en forelder som vil, og en som ikke vil? <_< )

Noen ganske langsiktige mål da :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Min drøm er å plutselig få SUPER kontakt med Milo..Starte agility stevner..(noe som jeg ikke tør), Være med på mange utstillinger(Det skal jeg jo i 2006)+++Få cert å alt det der..:P

++++Kjøpe hun til konfirmasjonen miiin:D

Super kontakt har vi nok ikke, men oppnådde en god kontakt med han. Agilitystevner? Cert på utstillinger? HAHA, hva tenkte jeg med?

(Noen som forresten la merke til mitt gamle nick? :o )

Mine drømmer nå er å få mange rike hundeår med begge hundene mine fremover :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super kontakt har vi nok ikke, men oppnådde en god kontakt med han. Agilitystevner? Cert på utstillinger? HAHA, hva tenkte jeg med?

(Noen som forresten la merke til mitt gamle nick? :o )

Mine drømmer nå er å få mange rike hundeår med begge hundene mine fremover :P

Hoho, hyper bærta, det hadde jeg helt glemt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Hoho, hyper bærta, det hadde jeg helt glemt!

Jeg ripper opp i mine gamle minner :o

Seriøst, håper folk ser forskjell på innleggene mine fra den tiden og nåtidens innlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ripper opp i mine gamle minner :P

Seriøst, håper folk ser forskjell på innleggene mine fra den tiden og nåtidens innlegg...

Huh? :o Ingen forskjell..! :P

Fra spøk til pistol:

Mål for hundeholdet var vel spørsmålet.. Nei, drømmer for hundeholdet var det visst, da er jo saken litt annerledes: NACH, NUCH, landslaget i AG, godkjent likhund, enda en hund som også konkurrerer i AG og trener spesialsøk. Lydige, veloppdratte hunder som har super kontakt med meg og kan gå løse over alt. Når det gjelder meg, drømmer jeg om å våkne opp og ha kjempelyst til å trene lydighet og syns det er toppen av lykke.. :rolleyes:

Målene er vel litt annerledes tenker jeg.. :P Tror Tulla hadde likt seg i IPO (og da tenker jeg, som alle andre; på bitearbeidet..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Huh? :D Ingen forskjell..! :D

Fra spøk til pistol:

Mål for hundeholdet var vel spørsmålet.. Nei, drømmer for hundeholdet var det visst, da er jo saken litt annerledes: NACH, NUCH, landslaget i AG, godkjent likhund, enda en hund som også konkurrerer i AG og trener spesialsøk. Lydige, veloppdratte hunder som har super kontakt med meg og kan gå løse over alt. Når det gjelder meg, drømmer jeg om å våkne opp og ha kjempelyst til å trene lydighet og syns det er toppen av lykke.. :rolleyes:

Målene er vel litt annerledes tenker jeg.. :D Tror Tulla hadde likt seg i IPO (og da tenker jeg, som alle andre; på bitearbeidet..)

Takk <_<

^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ja har vel noen drømmer for hundeholdet jeg også. Den ene er å komme til eliteklassen i jaktprøve for retrievere (på B-prøver). Har også lyst til og få noen førstepremier i blodsporkonkurranser etterhvert. Og så drømmer jeg vel og litt om både et norskt og et svenskt utstillingschampionat :rolleyes: Og da skal det svenske være uten den (u) greisa som retrieverene får om de ikke har premiering på jakt (husker i farten ikke hva slags preimering som kreves men). Dette er for Decoy da.

For Buster er drømmen å få en hund som ikke er så overstresset i situasjoner med andre hunder, og den drømmen er så godt som i havn nå ^_^ Han er ikke lengre totalt umulius å ha med seg på treninger! Jeg har og en drøm for han og TJ og det er å gjennomføre et lp klasse 1 program uten en null. TJ selv har foreløpig bare en drøm om bronsjemerke, men jeg syns de er så fryktelig flinke sammen så jeg tror de kan nå lengre enn det etterhvert. Men så får jeg også beskjed om at jeg tenker for mye og for langt frem i tid :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en drøm... om ett lite hus i mur med rød takstein. Rundt huset vokser villblomster om våren og sommeren, om høsten ligger løvet tungt på bakken. Gjerdet er bygget opp med stein fra gammelt av og har mose på seg som tidens tegn. Stien inn fra den lille hvite porten er laget av heller. To katter ligger å sløver på trappehellen, mens de venter på mat. Fra glassverandaen min som er innredet i fransk bondestil, skuer jeg utover lange heier med grønt, grønt gress. Bak mitt lille hus ligger det en låve i hvit mur, samme stil som huset, ut fra låven kommer det dyrelukt mot en sammen med morgendisen. På vei ned dit virrer det border collies rundt beina mine som gleder seg til dagens første arbeidsøkt, nemlig sette dyr ut på beite, skille, fjerne, telle, flytte hva som helst. Nå vi er ferdige med dagens økt slenger hundene seg ned rundt om på gården om det er fint vær, eller krøller seg sammen ved varmen om det kaldt ute. Ja dette er drømmen jeg griper tak i når verden er litt dum mot meg. MEN det er jo bare ett vakkert maleri i hodet mitt.

Drømmer for meg er mer eller mindre urealistiske tanker, så jeg velger å bruke ønskene mine jeg

Ønsket mitt som er litt mer "ekte" er å oppnå championatet med Z. Mine ambisjoner har dalt betraktlig etter at jeg skjønte at veien til topps er lang, hard og vond, fylt av tårer, latter og frustrasjoner. Min drøm med neste hund er at jeg skal ha lært av alle feilene jeg har gjort med Z og lære av nye feil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en drøm... om ett lite hus i mur med rød takstein. Rundt huset vokser villblomster om våren og sommeren, om høsten ligger løvet tungt på bakken. Gjerdet er bygget opp med stein fra gammelt av og har mose på seg som tidens tegn. Stien inn fra den lille hvite porten er laget av heller. To katter ligger å sløver på trappehellen, mens de venter på mat. Fra glassverandaen min som er innredet i fransk bondestil, skuer jeg utover lange heier med grønt, grønt gress. Bak mitt lille hus ligger det en låve i hvit mur, samme stil som huset, ut fra låven kommer det dyrelukt mot en sammen med morgendisen. På vei ned dit virrer det border collies rundt beina mine som gleder seg til dagens første arbeidsøkt, nemlig sette dyr ut på beite, skille, fjerne, telle, flytte hva som helst. Nå vi er ferdige med dagens økt slenger hundene seg ned rundt om på gården om det er fint vær, eller krøller seg sammen ved varmen om det kaldt ute. Ja dette er drømmen jeg griper tak i når verden er litt dum mot meg. MEN det er jo bare ett vakkert maleri i hodet mitt.

Kan jeg flytte inn sammen med deg? Knott melder seg frivillig som en BC som virrer rundt beina dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg flytte inn sammen med deg? Knott melder seg frivillig som en BC som virrer rundt beina dine.

Insekt kan få vime rundt beina mine ^_^ Og du kan få bo på loftet som jeg har innredet med skråtak, himmelseng og duse farger. Eget bad med badekar med løveføtter får du å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insekt kan få vime rundt beina mine ^_^ Og du kan få bo på loftet som jeg har innredet med skråtak, himmelseng og duse farger. Eget bad med badekar med løveføtter får du å.

Åååh, hvordan visste du at jeg ønsket meg badekar med løveføtter? :D :D Men da må du komme deg bort fra setterland og jeg fra traktorland først, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en drøm... om ett lite hus i mur med rød takstein. Rundt huset vokser villblomster om våren og sommeren, om høsten ligger løvet tungt på bakken. Gjerdet er bygget opp med stein fra gammelt av og har mose på seg som tidens tegn. Stien inn fra den lille hvite porten er laget av heller. To katter ligger å sløver på trappehellen, mens de venter på mat. Fra glassverandaen min som er innredet i fransk bondestil, skuer jeg utover lange heier med grønt, grønt gress. Bak mitt lille hus ligger det en låve i hvit mur, samme stil som huset, ut fra låven kommer det dyrelukt mot en sammen med morgendisen. På vei ned dit virrer det border collies rundt beina mine som gleder seg til dagens første arbeidsøkt, nemlig sette dyr ut på beite, skille, fjerne, telle, flytte hva som helst. Nå vi er ferdige med dagens økt slenger hundene seg ned rundt om på gården om det er fint vær, eller krøller seg sammen ved varmen om det kaldt ute. Ja dette er drømmen jeg griper tak i når verden er litt dum mot meg. MEN det er jo bare ett vakkert maleri i hodet mitt.

Kan jeg få leie kårboligen da ??? Jeg regner selvsagt med at forholdene for fotografering er upåklagelige også, og at vi jevnlig skuer nordlyset fra hagen ut over fjorden om vinteren - og at sommeren byr på en hage full av insekter som digger de vakre blomstene :D. Babs kan innta dronningtronen og styre alle de forvirrede bordercolliene med hård hånd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få leie kårboligen da ??? Jeg regner selvsagt med at forholdene for fotografering er upåklagelige også, og at vi jevnlig skuer nordlyset fra hagen ut over fjorden om vinteren - og at sommeren byr på en hage full av insekter som digger de vakre blomstene :D . Babs kan innta dronningtronen og styre alle de forvirrede bordercolliene med hård hånd :D

Jada, men sånn av nysgjerrighet, hvor endte planen om å bo langtvekkinneiskogen med 2ne og være sur og bitter? For sur og bitter kler ikke kårboligen min som har utsikt rett i mot havet som bruser vilt og vakkert og fra det andre vinduet ditt kan du se rett i blomsterengen med insektene. Babs er mer en hjertelig velkommen hilsen Z. Her kommer ingen sure og bitre peppermøer inn! Bortsett fra sure firbeinte da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...