Gå til innhold
Hundesonen.no

Grunnen til spesialfortypene

PsychoLynx

Recommended Posts

Beklager hvis jeg støtte deg med utsagnet mitt 2ne! :wub:

Jeg er enig med deg når det kommer til det med forbrenningen- at den kan være høy eller lav fra individ til individ.

Men jeg synes forstsatt det er vanskelig å forstå hvorfor de må spise i så enorme mengder av V&H og RC, når det holder med mindre fôr fra en annen produsent? Jeg har aldri opplevd eller hørt om at en hund på 25kilo spiser det samme som er beregnet på en hund over 90kg. Det høres fryktelig dyrt ut for deg også? :)

Jeg ble ikke støtt, jeg syns bare du var veldig bastant :(

Mine belgere spiser ikke mye i forhold til andre belgere, så jeg antar det kanskje er hunder som forbruker mye energi. De er aktive hunder, ofte hos aktive eiere. Jeg syns heller ikke det er dyrt å fôre dem, men OM så var at det koster litt - jeg bruker heller de pengene på fôr jeg veit fungerer fint på de, enn å drive og bytte for å se om noe er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Jeg plukket med meg flere prøveposer på RC Schäferfor, og min Staffordshire Bull Terrier DIGGER det! Vet ikke om det er de store kulene som gjør det. Vi forer til vanlig med NP, og gir litt tørrfor innimellom. Bruker også tørrfor som godbiter. Men da er det vel ikke skadelig for bikkja å få dette foret hvis det ikke er så store forskjeller mellom forene? Selv om foret er beregnet på en større rase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...