Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Så bra at de er bedre :D

I vekttabellen/oversikten står det (d) bak noen av valpene, hva betyr det for noe? :lol:

Gleder meg til flere bilder :D

Jeg trodde det betydde diaré...

Så fin vektoppgang valpene har, og at ting stabiliserer seg både her og der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de er bedre :D

I vekttabellen/oversikten står det (d) bak noen av valpene, hva betyr det for noe? :lol:

Gleder meg til flere bilder :D

Jeg trodde det betydde diaré...

Så fin vektoppgang valpene har, og at ting stabiliserer seg både her og der!

Emma svarte for meg hun. (d) står for diare ja.

Ja det ser ut som melken til Talli virkelig har kicket inn. Alle har hatt en kjempe fin vektøkning siden i går. Magene til alle har stabilisert seg, men storspiseren "Wizard" er forsatt litt bløt, men ikke diare konsistens. Fortsetter en dag til med Zoolac slik at jeg er sikker på at ale er bra.

Talli har endelig oppdaget verden igjen i dag. Hun kom ut av valpekassen for å vekke meg når hun måtte på do, de andre dagene ligger hun å småpiper i sengen og måtte aliakvel trekkes ut av rommet. Og hun ble med bort på jordet en tur og lekte en liten runde med Blaze. Hun har ellers bare gått 20m fra huset og gjort sitt før hun hyyyyylende har løpt inn igen :D

Har tatt hode bilde av bebisene i dag. Talli var mer avslappet så da gikk det fint i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli har endelig oppdaget verden igjen i dag. Hun kom ut av valpekassen for å vekke meg når hun måtte på do, de andre dagene ligger hun å småpiper i sengen og måtte aliakvel trekkes ut av rommet. Og hun ble med bort på jordet en tur og lekte en liten runde med Blaze. Hun har ellers bare gått 20m fra huset og gjort sitt før hun hyyyyylende har løpt inn igen :lol:

:D:D Så komisk! "wææææ! bebisene mine! Jeg må inn fooort!" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli har endelig oppdaget verden igjen i dag. Hun kom ut av valpekassen for å vekke meg når hun måtte på do, de andre dagene ligger hun å småpiper i sengen og måtte aliakvel trekkes ut av rommet. Og hun ble med bort på jordet en tur og lekte en liten runde med Blaze. Hun har ellers bare gått 20m fra huset og gjort sitt før hun hyyyyylende har løpt inn igen :D

Søteste mamma Talli :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Rister fortsatt bare på hodet og greier ikke å se for meg Talli som omsorgsfull mamma :D *

Whaaaat??!!

39850_10150238652520072_834435071_14029137_5291897_n.jpg

Inviduelle bilder tatt i dag. Talli har ment at jeg mishandler bebisene hennes når jeg har gjort ting med de. Så jeg har latt det være med det mest nødvendig. Men i dag syns hun det var OK, bare hun fikk se valpen hele tiden. :lol: *hønemor*

Balrog, sjokolade

38604_10150238653630072_834435071_14029146_3823535_n.jpg

Wizard, sjokolade

38604_10150238653635072_834435071_14029147_7883839_n.jpg

Fangorn, rød

40544_10150238653365072_834435071_14029141_953091_n.jpg

Ikke (tispen til Labbis) rød/sjokolade

37797_10150238653415072_834435071_14029142_1544328_n.jpg

Sting, sjokolade

38924_10150238653475072_834435071_14029144_7480213_n.jpg

Strider, Rød. Som av en eller annen grunn har blitt en liten yndling :D Minste i kullet men er en liten "vandrer" og "strider" (som i stridsmenn). Og skiller seg klart ut med en veldig fin rød farge.

38924_10150238653470072_834435071_14029143_1642109_n.jpg

Har lagt bilder og litt opplysninger ut under oversikt på hjemmesiden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at valpene er bedre :D

Talli har endelig oppdaget verden igjen i dag. Hun kom ut av valpekassen for å vekke meg når hun måtte på do, de andre dagene ligger hun å småpiper i sengen og måtte aliakvel trekkes ut av rommet. Og hun ble med bort på jordet en tur og lekte en liten runde med Blaze. Hun har ellers bare gått 20m fra huset og gjort sitt før hun hyyyyylende har løpt inn igen :lol:

:D

Så nydelige de er :D Syntes alle var like fine jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ, en kan jo ikke plukke valper som er to dager gamle. Sting og Wizard skiller seg ut - men de har en bedre vinkel/hodeuttrykk på bildet, fokuset er på hodet deres og ikke hånda di, og masse slikt som påvirker.

Nei, når de er så unge skal en tenke hælledussen, og takk og lov for at de er sunne og friske, spiser og driter, ikke har hareskår eller åpen gane, puster og banner når puppen forsvinner, og at Talli er så flink.

På vårt forrige kull skjønte ikke tispa en tøddel og måtte tvinges i valpekassa den første uka, hun skulle da ikke amme, hva måtte hun det for? Det var ikke noen koselig start. Normalen er jo slik Jeanette beskriver Talli - en tispe som vil være hos valpene sine, og setter nye rekorder i hurtigtissing - men som også slapper av litt mer etter hvert slik at oppdretter får håndtere valpene og gjøre det som skal. Det er ikke ønskelig med tisper som ikke tillater skifte av aviser i kassa heller, liksom...

Uff, jeg er nesten litt misunnelig på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ, en kan jo ikke plukke valper som er to dager gamle. Sting og Wizard skiller seg ut - men de har en bedre vinkel/hodeuttrykk på bildet, fokuset er på hodet deres og ikke hånda di, og masse slikt som påvirker.

Nei, når de er så unge skal en tenke hælledussen, og takk og lov for at de er sunne og friske, spiser og driter, ikke har hareskår eller åpen gane, puster og banner når puppen forsvinner, og at Talli er så flink.

På vårt forrige kull skjønte ikke tispa en tøddel og måtte tvinges i valpekassa den første uka, hun skulle da ikke amme, hva måtte hun det for? Det var ikke noen koselig start. Normalen er jo slik Jeanette beskriver Talli - en tispe som vil være hos valpene sine, og setter nye rekorder i hurtigtissing - men som også slapper av litt mer etter hvert slik at oppdretter får håndtere valpene og gjøre det som skal. Det er ikke ønskelig med tisper som ikke tillater skifte av aviser i kassa heller, liksom...

Uff, jeg er nesten litt misunnelig på deg!

Det er ikke enkelt å sikte med speilrefleks, holde sprellende valp og være kjapp så ikke mamma Talli blir utålmodig. *ler* Noen yndling utover at Strider er en liten rød pil i valpekassen (mindre flesk å bære på) har jeg ingen formening om. :lol:

Puste og banne har de blitt veldig god på, og styrer mammaen sin med jernhånd. Hun komemr løpende som en pil når de roper.

Jeg er faktisk nesten litt misunnelig på meg selv også. Endelig har det gått bra liksom :D (men jeg venter egentlig enda noen uker på Murphy før jeg roper Hurra..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline holdt på å få en valp født midt i tryne når hun sovnet *ROFLMAO*

Haha, jeg lo faktisk høyt når jeg leste det der :D Det hadde sikkert ikke vært like kult om det faktisk hadde skjedd da :lol:

Neei :D

Tihi! Den skal hete "Ikke" tenk :D Gratulerer med kelpie valp, Benedikte :lol: Lykke til med saken! Jeg var faktisk usikker på om du fortsatt skulle ha valp fra kullet, med tanke på at Tux var favoritten din og han ikke ble brukt likevell. Men se her ja, her fikk man svar på det :lol:

Og gratulerer med vellykket fødsel, nå må bare resten også gå fint :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste bebisene.. :wub:

Den som ble veiet er forøvrig mindre nå enn tervvalpene jeg tok da de ble født.. Småtteste kelpiene.. hehe

De hadde lav fødselsvekt for å være AK valper. Men det ser ikke ut til å plage de nevnverdig :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...