Gå til innhold
Hundesonen.no

vår nye valp!

ssilje89

Recommended Posts

Skrevet

Har hentet ei nydelig tispe som blir 14 uker i dag!

hun er en bakgårds mix

men så er det det å finne navn, det er ikke lett. tenkte litt på Sasha,da jeg liker det navnet godt

når vi hentet henne så hadde hun bodd ute i "stallen" og seff vært mye ute på plassen. det mesker jeg, får ute er hun ikke noe dilter

har jo hatt valp og hunder før, men føler jeg har glemt ALT om valper nå! så om noen ønsker å minne meg på noe tips osv med trening, så fyr løs!

hun hadde hilst på sin far, og bodde med søsken, mor og bestemor, så hun var vant til forskjellige hunder.

Da vi gikk inn i bilen, så satt hun fint på fanget, hun pipte innimellom i de første 5 minuttene.

etter det så satt hun fint og stille, ikke tisset eller spøy heller, ble kjempe glad!

da vi kom hjem, så ventet spike på oss, hannhunden på snart 7 år. han er en finsk lapphund. kjempe herlig gutt, som ELSKER valper.

vi hadde på han båndet å lot valpen gå rundt å snuse, å ta alt i sitt eget tempo, var vel ca 40 min det tok før hun tørte å gå til Spike, så det var litt kjedelig.

kattene bryr hun seg lite om

har ikke møtt bur dyrene mine enda da:P

1 time etter hun var kommet hjem til oss, så begynte det å tordne og lyne. men heldig vis så brydde hun seg ingen ting, kan ha noe med at spike er så rolig i torden

da vi skulle legge oss, så sov Spike i gangen som vanlig, å lille tusta hadde jeg i bur ved siden av sengen min, pep i 5 min, så sovnet hun

hun har aldri vært i bur før, så dette var deilig hun sov i 7 timer også. så jeg er svært fornøyd med det

ville bare fortelle litt om den nye hunden

la inn ett bilde også, det er fra hun bodde på gården men hun er prikk lik

hva slags navn syntes dere passer henne da?

:ahappy:

post-3853-12740229986646_thumb.jpg

Skrevet

Gratulerer med søt valp. Det viktigste er å være mild mot henne, og tenke at alt hun skal oppleve skal være positivt for henne. Begynn med å trene inkalling og sitt i starten. Lær henne å kjenne igjen navnet sitt. Og masse skryt og godbiter :ahappy: Lykke til med henne.

Skrevet

takker til dere begge :ahappy:

ja, hun sitter når hun kommer henn til oss, uansett om det er ute eller inne, å begynner å sette seg når båndet skal av å på. så en liten bra begynnelse der :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...