Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring


Krelise

Recommended Posts

Min kommende valp er nå tre og en halv uke gammel. Han skal forsikres i Gjensidige. Gjensdige sier på sine nettsider at hunder kan forsikres fra de er 5 uker gamle, og at de har 20 dagers karenstid på forsikringen.

Som jeg forstår det bør jeg da forsikre ham når han er fem uker, slik at forsikringen trer i kraft fra han er 8 uker gammel. Men jeg vet ennå ikke hvilken valp som blir min, og dermed vet jeg heller ikke registreringsnummeret hans. Jeg vet heller ikke når jeg vil få vite dette. Sannsynligvis ikke så tidlig som ved fem ukers alder.

Går ut fra at jeg trenger registreringsnummeret for å tegne forsikringen? Hvordan gjorde dere dette? Jeg bør jo tegne forsikringen så tidlig som mulig?

Jeg skal høre med oppdretter hva hun mener, men tenkte det kunne være interessant å høre erfaringerher inne også :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hvis det er en renraset valp, og oppdretteren forhåndsregistrerer valpekullet er de automatisk forsikret fra 5 ukers alder. Riktignok kun livsforsikring, men evt vet.utgifter bør jo oppdretter sørge for frem til levering uansett.

Men da vil valpen i alle fall ha et reg.nummer, selv om jeg vil tro at det ikke spiller noen større rolle for forsikingsselskapet (man kan jo forsikre uregistrerte, blandinger og hunder uten tidligere kjent eierforhold også).

Men hvis du forsikrer i Gjensidige - vil i alle fall den være gyldig fra når du henter valpen, og da slipper du karenstiden mellom evt. oppdr. forsikring (Agria) til din egen.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prat med selskapet ditt du, de kan nok berolige deg med at alt dekkes fra 8 ukers alder selv om forsikringen tegnes da.

Karanteneordningen er vel mest for å unngå at folk tegner forsikring etter at skade har oppstått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...