Gå til innhold
Hundesonen.no

Valg av bærbar pc

¤renate¤

Recommended Posts

Nå begynner min gamle, gode HP å bli litt for utdatert(For ikke å snakke om at den høres ut som en flymotor :blink:) så jeg trenger en ny pc, men hva i guds glade dager skal man velge da?

Krav:

Lavt støynivå.

Så stor skjerm som mulig, ingenting under 15".

Kraftig/rask i massevis er også fint om den er.

Må ha Windows 7.

Og det er vel det.

Jeg bruker pc'en masse(Står på så og si døgnet rundt), så slitesterk og holdbar er et pluss, ser MYE film/anime/tv-serier o.l., og ellers generell nettsurfing, og endel nedlasting. Så jeg har kanskje ikke de høyeste kravene, men heller mer kraft enn jeg har behov for enn for lite, for å si det sånn..

Har den ikke med meg rundtom så fryktelig mye, så vekt osv er ikke av betydning.

Makspris ca 15.000

Har sett på HP Pavilion dv8(1099eo, 1180eo og 1190eo) og lurer på om kanskje en av de kan være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unskyld at jeg ødelegger her nå men HP er no dritt...

Står en på verksted her nå, defekt harddisk og sprukket hengsler, holdes sammen med gafa-tape, å den er ikke gammel...

HP har flere svakheter, (harddisk og byggekvalitet er da to som går igjen) høy feil-rate (mye på verksted)...

Selv sverger jeg til Asus, som gir mye kraft og bang 4 the buck, men de fleste andre merker er også ganske så gode selvfølgelig..

HP er en av de som har dårligst rykte på seg... Gode PCer i bruk når de virker, det er det ingen tvil om...

Og forhåpentligvis har de lært de siste årene å at 2010 maskinene er holdbare og har andre løsninger for kjøling..

Til 15.000kr får du en meget god Bærbar, så velg klokt...

Om slitesterk og holdbar er et viktig kriterie vil jeg si at HP vil være gambling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står en på verksted her nå, defekt harddisk og sprukket hengsler, holdes sammen med gafa-tape, å den er ikke gammel...

HP har flere svakheter, (harddisk og byggekvalitet er da to som går igjen) høy feil-rate (mye på verksted)...

Selv sverger jeg til Asus, som gir mye kraft og bang 4 the buck, men de fleste andre merker er også ganske så gode selvfølgelig..

HP er en av de som har dårligst rykte på seg... Gode PCer i bruk når de virker, det er det ingen tvil om...

Og forhåpentligvis har de lært de siste årene å at 2010 maskinene er holdbare og har andre løsninger for kjøling..

Om slitesterk og holdbar er et viktig kriterie vil jeg si at HP vil være gambling..

Ahh, ser jeg har vært heldig med min HP da..

men da skal jeg kikke nærmere på Asus.

Noen som har peiling på Toshiba forresten? Har forelsket meg littegranne i Qosmio X500. Og Satellite P500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig! Ja, de billige maskinene, dvs. mesteparten under 5000kr, er dårlige. Men de skikkelige maskinene er gode. Det er en grunn til at mange store bedrifter bruker dem, fremfor f.eks. Dell, som ikke er i nærheten når det gjelder kvalitet (tilpasning ja, men ikke kvalitet). Byggkvalitet kan jeg ihvertfall skrive under på at nc-modellene har! Jeg er ikke snill med maskinene mine...

Asus er vel en av de nye som stadig har jobbet seg ut av et dårlig rykte, for all del, men du er ganske urettferdig ang. HP nå. Og de er sterkere på media enn Lenovo, som ville vært mitt førstevalg ift. byggkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha nevnt det, datterbarnet bruker en HP (compaq nc6000) nå som er minst 8-9 år gammel. Den har litt lite minne til å kunne dra spill som Sims2 eller andre store programmer, men den går som ei klokke sånn ellers. Det er den mest driftsikre pc'en jeg har hatt i hus ever, samme om vi snakker stasjonær eller bærbar pc. Hittil har vi "drept" eller "skadet" både Dell, Acer, Pacard Bell samt et par costum made stasjonære, men HP'en, den dør aldri den.

Nå anbefaler jeg ikke den, mest fordi den har gått ut av produksjon :D Men, skulle jeg brukt mye penger på bærbar pc, så hadde jeg fint kjøpt en HP i den klassen der. Den har fått litt juling den, og det er nesten så jeg tror den er udødelig :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en toshiba satelite (vet ikke hva mer den heter) - den er ikke noe å anbefale om man skal kjøre spill. Den klarer svært lite før den begynner å henge - og sånn har den vært nesten fra jeg kjøpte den. Den er derimot svært solit bygget og tåler en trøkk (gått i gulvet noen ganger og tråkket og hoppet på av både Snusern og Jodler). Skjermen er fryktelig refleksiv, så må justere meg etter lyset når jeg sitter med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Aner ikke hva slags pc du skal velge, men kan fortelle om mine erfaringer.

Min forrige av merke HP varte i 5 år før den takket for seg. Kjøpte en Acer, etter 1,5 år røk harddisken.

En slektning har allerede sin 3. reparasjon på sin Acer, og den er knapt 2 år.

Så styr iallefall unna Acer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min acer holdt i knappe to år før harddiscen og resten av skiten bare døde uten forvarsel. TIl adobe, AutoCad og slike programmer vi kommer til å bruke mye på skolen fra høsten av skal jeg ha ny pc etterhvert, og på meg blir det dell, asus eller mac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...