Gå til innhold
Hundesonen.no

Si opp leieavtale


JailyTina

Recommended Posts

Jeg og Jaily leier for tiden en leilighet som absolutt ikke er noen verst leilighet, men så har vi fått tilbud om å leie et nesten likestort sted mye mer sentralt til en mye billigere penge. Og med hundegård og ingen delte rom med andre og ordentlig kjøleskap ( :D ) og i det hele tatt... Jeg har store planer om å ta det tilbudet. Men...

Her vi bor nå har vi bodd nå 6-7 måneder uten leiekontrakt. Jeg har minnet huseieren på det sikkert 5 ganger, men h*n har ikke fått spadd den opp. Og nå lurer jeg da på, hvor lang oppsigelsestid kan jeg forvente eller eventuelt kreve?

I husleieloven og sånt står det tre måneder for separat leilighet og en måned for rom hos huseier. Og denne leiligheten er litt sånn midt i mellom! Jeg gjennom huseiers rom for å komme til soverommet, og h*n må gjennom soverommet mitt igjen for å komme til i kjelleren forøvrig. (H*n er ofte gjennom der da sentralstøvsugern og fryseren står der inne) Kan jeg kreve 1 månedsoppsigelse siden vi bor såpass tett på hverandre?

Har egen inngang og sånt derfor jeg er litt usikker. Det er ingen fysiske stenglser ala låst dør mellom her og oppe. Noen som kan husleieloven bedre enn meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har mast om kontrakt, og huseier ikke har skaffa det, så hadde jeg bare sagt at jeg flytta om 1 mnd (evt det som passer deg), og ikke brydd meg om hva h*n sa. H*n har jo ingen kontrakt å slå i bordet med uansett.

Kanskje sleipt, men når man ikke får ting på papiret så har man seg selv å takke om det går galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du fint kan kreve 1 mnd oppsigelse ja. Men husk da at det går på hele mnd ift. husleie, så hvis du betaler fra 1. i mnd, så må du nå betale ut juni, siden du ikke har sagt opp før 1. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har mast om kontrakt, og huseier ikke har skaffa det, så hadde jeg bare sagt at jeg flytta om 1 mnd (evt det som passer deg), og ikke brydd meg om hva h*n sa. H*n har jo ingen kontrakt å slå i bordet med uansett.

Kanskje sleipt, men når man ikke får ting på papiret så har man seg selv å takke om det går galt.

Det er jo huseiers ansvar å skaffe kontrakt så jeg er litt enig i det du sier ettersom jeg tross alt hra etterlyst kontrakt flere ganger.

Men så er det det da at jeg har jo ingenting i mot husieieren her da h*n er hyggelig og grei og da får jeg litt dårlig samvittighet over å skulle være "streng" og sette ned foten... :D

Høres ut som du fint kan kreve 1 mnd oppsigelse ja. Men husk da at det går på hele mnd ift. husleie, så hvis du betaler fra 1. i mnd, så må du nå betale ut juni, siden du ikke har sagt opp før 1. mai.

Husleia trekkes 16. hver måned så hvis jeg sier i fra før 16. mai er siste trekket denne måneden da? Eller må jeg da betale i juni også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...