Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottweiler folk


vima2k

Recommended Posts

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Dette blir OT, men: Har vel vært noen tråder ang slike hunder, og jeg kan kun svare for min egen tråd: å varme maten fikk hunden til å sky den enda mer (og ja, rasen er kjent for å være matvrak og mattyver).

Ok.. jeg vet ikke hvordan det funker på andre, men her fungerte det supert :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å gi henne lit (ca. 1-1 1/2 dl) Biola i tillegg, det kan stabilisere magen.

Biola er vel retteresagt syrnet melk ? er det ikke det da ? :blink: eler er jeg heeelt på jordet ? :jump:

Godt å høre at det går rette veien :lol:

Ja :D det er utrolig godt :) en stor hund skal ike veie under 20kg i en alder på 6-7 mnd... :) så er veldig glad for at hun går oppåver i vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Jeg har en rottis hanne som er 3 år.. Stått stille i vekt en stund, noe jeg synes er og var litt rart.. Siste innspurt for å vokse på seg det siste nå.. Han hadde i fler mnd "soft ice" lignende avføring :lol: og etter endel prøver så viser det seg at han har forintolleranse.... Begynte og fore på Vom & Hundemat og er strålende fornøyd. Fast og fin i avføringen, var litt for hard noen dager, men legger i ca 1/2 beger med Royal Canine tørrfor. Han har nå gått opp ca 5 kg, fremdeles ikke et gram fett på kroppen, men endelig kom "hue" hans.. Var litt trangskalla min... :lol:

Og han ELSKER jo sevfølgelig maten sin... For gjerne 2 ganger pr dag, og med Vom & Hundemat så skal hunden ha 2% av kroppsvekten pr dag.

Vet ikke hvor i landet du befinner deg, men det er alltid flinke folk når det gjelder ernæring av hund. Kontakt gjerne en produsent, eks Royal Canine, Norwegian Polar, eller Vom & Hundemat.. Lese om det på nett er også noe å anbeale.

Det er nemlig STOR forskjell på en Schæfer og en Rottis... :lol:

Når du sier at ribbena synes veldig, og hofteskålene og skulderbladene stikker ut, da må jeg virkelig si at hunden er ALT for tynn, og du bør skifte for.. Selv om det er et godt kvalitets for du bruker er det ikke dermed sagt at hunden din gjør seg godt av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Jeg har en rottis hanne som er 3 år.. Stått stille i vekt en stund, noe jeg synes er og var litt rart.. Siste innspurt for å vokse på seg det siste nå.. Han hadde i fler mnd "soft ice" lignende avføring :lol: og etter endel prøver så viser det seg at han har forintolleranse.... Begynte og fore på Vom & Hundemat og er strålende fornøyd. Fast og fin i avføringen, var litt for hard noen dager, men legger i ca 1/2 beger med Royal Canine tørrfor. Han har nå gått opp ca 5 kg, fremdeles ikke et gram fett på kroppen, men endelig kom "hue" hans.. Var litt trangskalla min... :lol:

Og han ELSKER jo sevfølgelig maten sin... For gjerne 2 ganger pr dag, og med Vom & Hundemat så skal hunden ha 2% av kroppsvekten pr dag.

Vet ikke hvor i landet du befinner deg, men det er alltid flinke folk når det gjelder ernæring av hund. Kontakt gjerne en produsent, eks Royal Canine, Norwegian Polar, eller Vom & Hundemat.. Lese om det på nett er også noe å anbeale.

Det er nemlig STOR forskjell på en Schæfer og en Rottis... :lol:

Når du sier at ribbena synes veldig, og hofteskålene og skulderbladene stikker ut, da må jeg virkelig si at hunden er ALT for tynn, og du bør skifte for.. Selv om det er et godt kvalitets for du bruker er det ikke dermed sagt at hunden din gjør seg godt av det..

Jeg befinner meg i Trondheim.

Ja, nå er vi startet med Hundemat og Vom, og det er en postiv forandring, da hun er gåt op 2kg i vekt siden vi startet på det.

her er noen bedre bilder ved å se at hun er virkelig for tynn.

i74569_DSC00030.JPG

i74568_DSC00031.JPG

Må sies at det er vel enklere for meg å se at hun er tynn, etersom jeg er med hun vær dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg trenger en liten hjelp her...

imorgen skal jeg starte på Hundemat og vom som fullfôr... (Tidligere tillegsfôr).

Men jeg skjønner ike helt den biten med at hun skal ha 2% av hundens vekt..

Noen som kan matte her?

Info:

Hun er 7 mnd

Veier 21kg nå

Rottis (som dere vet)

Hvor mye skal hun da ha vis hun skal ha 2% av en 500G Valpefôr Vom. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg trenger en liten hjelp her...

imorgen skal jeg starte på Hundemat og vom som fullfôr... (Tidligere tillegsfôr).

Men jeg skjønner ike helt den biten med at hun skal ha 2% av hundens vekt..

Noen som kan matte her?

Info:

Hun er 7 mnd

Veier 21kg nå

Rottis (som dere vet)

Hvor mye skal hun da ha vis hun skal ha 2% av en 500G Valpefôr Vom. ?

Hun skal ha ca 2 % av sin egen vekt, men siden hun er i vekst ville jeg gitt ca 3%. For henne blir det da 630g dagen. Så om du bruker 500g pølser, skal hun ha en hel og 1/3 av en om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal ha ca 2 % av sin egen vekt, men siden hun er i vekst ville jeg gitt ca 3%. For henne blir det da 630g dagen. Så om du bruker 500g pølser, skal hun ha en hel og 1/3 av en om dagen.

Tuuusen takk :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå syns jeg lazy har blit endel bedre siden sist, Hun har fortsat litt igjen, men er fornøyd med vekt opgangen hennes :D det sier de andre som har møtt henne også :P

Noen bilder :D

Et litt komisk bilde av lazy :P hehehehe

i75913_3406144008774106565622106563271483871321n.jpg

og her er vel det beste bilde jeg har der du ser siden på hun :P hehe

i75915_jonsvannetgrilling039.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...