Gå til innhold
Hundesonen.no

Kule triks

Anne

Recommended Posts

Nyse når noen sier "Hva gjør naboen når han ser deg?"

Riste seg når noen sier "Rist deg!"

Legge seg på ryggen/siden når noen sier "bang" og former hånden som en pistol

Sette seg i trappa på kommando

Rull rundt

Bukke

Danse (med eier eller rundt seg selv)

Forresten så ligger det massevis av kule triks på www.tirilweb.com - under Tirils hundeliv og "aktiviteter". :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Guest Vicky

Prøv f.eks rulle rundt: før godbiten rundt sånn at hunden legger seg og ruller rundt. Nå kan jeg bare bruke en håndbevegelse også ruller hunden rundt. Sitte bamse er morro: bruk godbit for å få hunden til å sitte i bamsestilling. husk å gjenta "ja det er sitte bamse" dette er morsomme øvelser syns jeg. Også senere kan du lære hunden spinn som er litt mer komplisert......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt triks som ser bra og avangsert ut er å lære hunden alle fingrene! Ta på fingrene med snuten når du sier navnet på den fingeren!

Begynn m f.eks. høyre tommel. Hold tommelen opp forran hundens snute, når hunden snuser på den eller nærmer seg, så klikk, si tommel og gi godbit. Når hunden kan det så legg til en finger til og en til, helt til alle "fingrene sitter inne"! Så begynner du m den andre hånden.. Morsom hjernetrim for hunden som kan gjøres i sofaen eller over alt egentlig! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hente brus ol.

Bruker klikker jeg da så jeg begynnte med å klikke når han holdt flasken i munnen.

Så når han løftet den opp.

Å nå kan jeg si hend drikke, så løper han å henter flasken å kommer tilbake.

Vi har bare øvd ute enda da.

Sitte på rompa med labbene opp forran sek.

Så stor kan ozzy, da står han på bakbena å løfter potene så høyt han kan.

Rulle, prat (Nora ar utrolig flink til dett, mens Ozzy ikke kan det.)

Krype, Vinke.

De kan faktisk litt sånne artig triks.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Neon triks Cita kan:

-Ta ut og inn klær av vaskemaskinen

-Ta hageslangen og vanne blomster

-Trekke i snoren på do

-Åpne dører

-Slå av/på lyset

-Åpne kjøleskapet, hente f.eks en brus der, gi den til meg, gå så tilbake og lukke kjøleskapet

-Danse

-Krype

-Dra akebrett

-Ta på vasken

-Hente ting

og masse mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine kan riste seg når jeg sier rist deg, men det funker best når de er vate i pelsen.

Tinka bjeffer på komando, hopper rett opp i luften og ned igjen, fra dekk altså,(hun hopper høyt altså 8) ),

også kan hun det vanlige med sitt, dekk, kom hit og stå.

aiwa kan sitt, dekk, stå, det vanlige som folk normalt sett lærer hundene sine, også har vi lekt oss litt med klikker med aiwa så hun kan også velte en sjegle og skubbe den bortover på plassen her ved at hun stikker hodet inni den. :)

Småen kan også vanlig hverdags lydighet og så er hun flink til å stikke av hjemmende i fra hvis vi slipper hun løs her vi bor (eneste hunden som kan det trikset her i huset :? ) hun har vi ikke lært noe triks hun virker litt treg i innlæring i forhold til de andre hundene men kan jo skryte over at hun kom på 4 plass :) når grunnkurset vi gikk i høst på var ferdig, mens bamse fikk en andre plass. :) og da kan jeg vel få med at de første to ukene så var de litt vannskelig å ha med å gjøre for da hadde småen løpetid (ikke så lett å trene da verken hun eller bamse) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et veldig morsomt triks, som jeg forsovidt ikke aner hvordan hunden lærte. Dette trikset var det den forrige hunden til min morfar som kunne (Billy). Hvis det lå 3 klokker oppe på tven kunne f.eks. morfar si "hent klokka til mamma" og så gikk Billy rett bort å henta klokka til mormor som om det skulle være ingenting, det samme skjedde med "hent klokka mi" og "hent klokka til Roar" (onkelen min). Aner ikke hvordan Billy greide det, men smart var han i allle fall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er enig med resten. Om man har økonomi selv til dekke mye er det jo veldig bra!   Dyrlege prisene har økt ganske så mye de siste årene da så det jeg betalte for operasjon av kreft kul i 2016 til forrvge hunden min var ca det samme jeg nylig betalte til hun jeg har nå for ørerens under lett bedøvelse og blodprøve 11300-,   Jeg har ikke økonomi til ikke ha forsikring med de prisene som er nå. Har hatt Agria siden 2006 og er godt fornøyd med de.Har ikke brukt de så alt for mye men,endel har det jo blitt. Årssummen øker jo jevnt og trutt der også selv om rasen jeg har ike er den dyreste forsikre. Var på litt over 4000,- for 8 år siden nå er den på 8000,-
    • Med tanke på ønske om terapihund, hundesport og familieliv så tenker jeg jo at retrieverene, eventuelt engelsk springer spaniel eller storpuddel, er generelt gode alternativer. Husk også at barn under 16 ikke skal ha selvstendig ansvar for hund. Det er litt rom for tolkning der, men jeg ville ihvertfall gjort en seriøs vurdering på hvordan barnet vil takle og håndtere en uventet situasjon på tur, om hunden kommer seg løs og skremmer noen, blir angrepet av en annen hund, jager vilt e.l.
    • Hei! Vi er en familie på 6, 4 barn fra 15år til 1år. Jeg er hovedsakelig den som har lyst på hund, og det vil nok jeg som hovedsakelig har ansvar for både luftig og trening. Håper også at de to eldste på 15 og 12 skal kunne lufte uten problem. Jeg har tidligere hatt flere hunder i hus, blant annet Border Collie, Rottweiler, Dobermann-blanding og Chihuahua. Jeg trives nok best med hunder i gruppe 1, men ønsker meg nå noe mer stødig, uten for mye risiko for mentale brister, vokt osv.  Jeg kommer nok heller ikke til å være like aktiv på trenings fronten, selv om jeg har et ønske om både lp og agility på hobbybasis.    Hunden vil hovedsakelig være familiehund, og være en del av hverdagskaoset, med masse lek og moro, følging på fotballtreninger, en joggetur i ny og ne, lengre turer i helger. Min store lidenskap er hund, så mentalttrening vil bli lagt inn litt hit og dit innimellom.    Den må tåle besøk, nye situasjoner og helst ikke ty til bjeffing ved hver minste ting. Vet at dette er ting som også må trenes på, men ønsker en rase der det er 90% sjanse for å lykkes enn 10%. Hvilke raser tenker dere kan passe inn hos oss? Har også en drøm om å utdanne denne hunden til terapi hund, men det vil tiden vise.
    • Har gjensidige og de er hvertfall aldri noe tull med!
    • Wohoo, da har løpetiden endelig startet! 🥳  14 mnd gammel
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...