Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen spørsmål rundt INT UCH

Benedicte

Recommended Posts

Drar opp denne jeg. Er det mulig å få begge titlene, både CIE og CIB? Og hvilken var hvilken igjen? Hvis man først får varianten med brukspremiering + to CACIB, er hunden "fullCACIBet" da? *ler* Eller kan man så jakte to CACIB til og oppnå den siste varianten også?

Om jeg skal tenke litt høyt, så tror jeg at dersom man får CIB-tittelen med da bakgrunn i bruksmeritter og 2 CACIB, så får man ikke dobbel tittel senere. MEN dersom man oppnår samtlige av sine CACIB (da 4 cacib i 3 forskjellige land + 2 cacib i to forskjellige land i tillegg, før man får brukspremieringer) før man blir brukspremiert, SÅ kan man få dobbel tittel. Jeg tenker da som så: Dersom hunden blir CIB så har den allerede sin tittel, og CACIB'ene den oppnår etter den tid går jo da videre til den hunden som får res. CACIB. Man får liksom ikke samlet CACIB etter at den første tittelen er oppnådd - tenker jeg... :lol:

I følge NKK har dette vært på høring til klubbene om bruken av tittlene.

Og det stemmer ikke. Vi har ikke hatt dette på høring i vår klubb iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal tenke litt høyt, så tror jeg at dersom man får CIB-tittelen med da bakgrunn i bruksmeritter og 2 CACIB, så får man ikke dobbel tittel senere. MEN dersom man oppnår samtlige av sine CACIB (da 4 cacib i 3 forskjellige land + 2 cacib i to forskjellige land i tillegg, før man får brukspremieringer) før man blir brukspremiert, SÅ kan man få dobbel tittel. Jeg tenker da som så: Dersom hunden blir CIB så har den allerede sin tittel, og CACIB'ene den oppnår etter den tid går jo da videre til den hunden som får res. CACIB. Man får liksom ikke samlet CACIB etter at den første tittelen er oppnådd - tenker jeg... :hmm:

Ja, det var det jeg også tenkte. Søren og at han er brukssjampis allerede liksom. :) Jaja, det betyr ikke enormt mye sånn sett, vi jakter på den jeveste av de to (etter mitt syn) og er veldig fornøyde hvis vi klarer det. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg også tenkte. Søren og at han er brukssjampis allerede liksom. :) Jaja, det betyr ikke enormt mye sånn sett, vi jakter på den jeveste av de to (etter mitt syn) og er veldig fornøyde hvis vi klarer det. :lol:

Hmmmmm.... der sier du noe. Kanskje jeg må droppe bruksen til neste år og bare reise for å forsøke oss på flere CACIB? :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...