Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultat NKK Bergen 2010

SFX

Recommended Posts

Skrevet

Gratulerer så masse til alle fornøyde, og spesielt til søte Gigi og Iselin (som også går under søt :P)

Vi var en tur innom og kikket og Lumi oppførte seg ekseplarisk! Er ikke mange hun ikke sjarmerer for å si det sånn :)

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Gruppe 1:

Schäferhund BIG 1 (Zanta av Quantos prøver seg nok på Bamsevinner i år igjen :) )

Beardis BIG 2

Sheltie Rebus BIG 3 (Caroline "sin" Rebus)

Tibrá BIG 4.

Mops BIG1 i gruppe 9

Greyhound BIG gruppe 10

Dachs (samme som Bø) gruppe 6/4

Bullterrier gruppe 3 (om det er den jeg tror det er så er den vakker!)

BIS vet jeg ikke..

Skrevet

Gruppe 1:

Schäferhund BIG 1 (Zanta av Quantos prøver seg nok på Bamsevinner i år igjen :P )

Beardis BIG 2

Sheltie Rebus BIG 3 (Caroline "sin" Rebus)

Tibrá BIG 4.

Mops BIG1 i gruppe 9

Greyhound BIG gruppe 10

Dachs (samme som Bø) gruppe 6/4

Bullterrier gruppe 3 (om det er den jeg tror det er så er den vakker!)

BIS vet jeg ikke..

Takketakk :)

Greyhounden var rålekker!

Skrevet

1 Kval og rett ut med oss. Jeg var ikke enig med den dommeren satte opp som BIR. Kjipt :/

Men jeg har hatt en lang, men knall helg fordi om :P Møtt kjempe mange hyggelige sonen folk, tatt masse bilder som kommer ut i morgen eller senere i kvelg. Møtt masse fine sonen hunder og hilset på raser jeg vurderer som neste hund. Nå sitter jeg i sofaen og ser film i slaske klær :)

Gratulerer til ALLE fornøyde! :) Som alltid, flotte resultater fra sonen folket!

Skrevet

Gratulerer så mye med flotte resultater, Soniser :). Spesielt til Roma med championatet!

Gratulerer Roma! :):D:o

Gratulerer med gode resultater alle sammen.

Grattis med BIG plassering på Tibra, championat på Gigi og stor-certet til fine lille Boris.

Gratulerer masse :)

Må jo innrømme at mitt hjerte banker litt ekstra for flotte belgere, så masse grattis til Emte og Lill også.

Og selvfølgelig grattis til alle sonisene som gjør det så bra :)

Gratulerer så masse til alle fornøyde, og spesielt til søte Gigi og Iselin (som også går under søt :D)

Vi var en tur innom og kikket og Lumi oppførte seg ekseplarisk! Er ikke mange hun ikke sjarmerer for å si det sånn :P

:D Takker *fnis*

Gratulerer med masse flotte resultater, og spesielt til Roma med NUCH :P

Gratulerer til alle fornøyde!

Og en ekstra gratulasjon til Gigi og Roma med NUCH :)

:D:D:D Tusen takk alle sammen!!

Skrevet

Tar gjerne gruppe 2 fra i gåår også :P Mase mase, ingen som vil fortelle meg hvilken GD som blei BIR??! :):)

Det kan jo hende at ingen vet noe om GD, siden du ikke får svar...

Gratulerer til Roma med championat, og gratulerer til alle andre med gode resultat - ingen nevt, ingen glemt!

Så sniker jeg inn et resultat fra spesialen i dag - hvor X'ens spreke mamma showet seg til best i rasen - som eneste tispe med CK! Litt surt at vi ikke var der, da dommeren har gitt X'en CK før, men sånn er det... BIM ble X'ens pappa :)

Skrevet

Siden Charpi er treig må jeg skryte av tantebarnet (dalmatineren Jilloc's Wild Music) som ble nr 2 i klassen sin med HP :):P:) så nå håper jeg mammaen har fått blod på tann og stiller mer etter dette.

Skrevet

:P:) Er lettere ekstatisk :):)

Min søte snille lille Gigi ble i dag 1AK 1AKK CK CERT 1BTK BIR og dermed også NORSK UTSTILLINGSCHAMPION! Dommer holdt igjen Cacib'et fordi hun ikke var i optimal pels, men det gjør ingen verdens ting. For lille nuttenutte har blitt Sjampinjong! :D

Ingen CK ble utdelt til hannene, og det ble bare 2 tisper med CK idag :D Dommeren var gjerrig med CK'ene, men en utrolig fin dommer å stille for, både for hund og eier!

Nå skal jeg sveve meg bort på sofaen og slappe av resten av kvelden :)

Gratulerer til alle andre som har gjort det så bra!

Gratulerer :)

Skrevet

Tusen takk for alle gratulasjoner! Vi har hatt en knallhelg ,ed superresultater begge dager!

Lørdag hadde vi spesial, eller rettere sagt vi stilte på Collieklubbens spesial som for dagen hadde en sheltiespesialist som erstatningsdommer (Gro Berg-Johansen).

Vi hadde med 4 shelties, 3 hanner og 1 tispe. Ingen er mine, men jeg pleier å handøe noen av dem mer eller mindre fast.

Unghunden Chase, som ble med fra Crufts vant sin klasse med CK. Rebus (handlet av meg) vant også sin klasse med CK, og Mac var eneste veteran, også med CK. Til sist ble Rebus knepent slått av Mac, som altså ble beste hannhund og Chase ble 4 med sitt første cert (forøvrig hans første utstilling i Norge). Jeg stilte også Mable i unghund tispe der hun vant klassen med CK og ble 2. beste tispe med Cert. Mac endte som BIR, BIR-veteran og også BIS og BIS-veteran!

I dag var de samme med, og alle vant sine respektive klasser med CK også her. På hannhundsiden ble Rebus beste hannhund med Cacib, Chase 2 med Cert og res. Cacib og Mac 3! Kunne ikke fått noe bedre resultat, rett og slett! Mable ble beste tispe med Cert og Cacib! I mellomtiden var jeg i ausseringen og stilte Tíbrá til beste tispe med Cert, og ettersom ingen hannhunder fikk CK, også BIR! Hun er 2 uker for ung til Cacib, så det gikk til Tia. Tilbake i sheltieringen rakk jeg akkurat BIR og BIM, og Rebus ble også BIR :) Jeg gikk selv med Tíbrá i gruppa og Rebus med eieren sin, og de endte som 4 og 3 i gruppa, heeeelt supert! 1. plassen er jo som regel opptatt av en schäfer liksom. 2BIG var La-Faja's Beat'em All.

BIS ble som nevnt Dachs, 2BIS ble Pomeranian (Dag Løken sin), 3BIS Greyhound og 4BIS ble Mops om jeg forsto rett (fått på telefon fra han med Zanta).

Edit: Og selvfølgelig, gratulerer så mye til ALLE andre som er fornøyde med helgens resultater!

Skrevet

Grattis til alle, spess resiefølge Lill, Shabtay og Boris(Risk), wee! (som for tiden ligger å sover i senga ved siden av, hehe)

Jeg hadde med meg to terriere, min egen Oscar som showet seg fram til CACIB og BIR, yuhuuu,

han ble shortlistet i finalene men det var det. :)

Jeg hadde også kerryen Nemi med meg som fikk CERT og ble BIR(for ung til cacib)!

Skrevet

Gratulerer SÅ mye med alle flotte resultatene! Er så mye bra her at er vanskelig å quote alle! :)

Vi hadde en kjempeflott dag på nuffeklubben sin utstilling i dag!

Besteste Oliver ble BIR og BIS 2 han! :) :)

Fredrik ble nummer 2 i klassen sin med hp, fornøyd med det, han trenger som sagt å bli mer stabil i bevegelsene.

Også Eros-gutten da! Første gangen i åpen klasse løp han seg inn til klasseseier med ck og 3 bhk med sitt første cert! :P

Dommeren kastet ikke akkurat rundt seg med ck, så er veldig fornøyd!

Jeg stilte også 9,5 år gamle Lina i BIR/BIM finalen, og fy søren så moro det var! Jeg måtte virkelig streve for å holde følge og var helt anpusten etter et par runder! Jeg måtte til og med til tider bruke begge hendene for å prøve å forhindre at hun dro meg over ende! :)

Fantastisk sprekt av en så gammel tung og grov berner, som i tilegg har født 40 levende valper fordelt på 5 kull!

Hun endte opp som BIR, og det var bevegelsene og "sprekheten" hun vant på sa dommeren.

Noen bilder:

12294_434912765224_723220224_5720934_6215981_n.jpg

Fredrik 10 mnd. Nydelig hode synes jeg :)

12294_434733535224_723220224_5714733_2431556_n.jpg

Oliver BIR..

12294_434911745224_723220224_5720911_8383792_n.jpg

..og BIS 2!

Skrevet

Fineste Oliver og Fredrik det!

Angående Maren, så var det veldig dumt med den nullen på neseprøve, for jeg er SÅ imponert over hvor RÅ de var. Maren hadde skikkelig teken på krykkene sine og Amira prøvde så godt hun kunne :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...