Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva og hvor kan vi kjøpe snacks?

Champagneria

Recommended Posts

Skrevet

Tja... en dyrebutikk kan jo være et greit sted å begynne :icon_redface:

Ellers hvis du søker opp her inne så finnes det en lang tråd om et nettsted som heter dogsnacks.no, der kan man få kjøpt masse fint til en rimelig penge. Kanskje ikke direkte godbiter til valp hvis du med godbiter mente små belønningsbiter som en bruker under "trening", men masse annet fint som valpen din kan prøve seg på. Ellers kan du lage noen godtbiter selv, du kan tørke lever, eller hundepølse som du skjærer i småbiter og tørker i ovnen. Det er en del jobb og det kan fort lukte en del i huset, bare så du er klar over det. Ellers er tørrfor ofte en godtbit i seg sjøl, noen bruker et annet merke en de bruker ellers, noen bruker også tørrfor for katt, da de er ofte veldig små biter og ikke så mettende. Mine 2 hunder kaster opp av kattemat, mens det for andre fungerer utmerket. Du får sikker flere tips her etter hvert også.

Lykke til med den nye valpen, og post gjerne bilder av den så vi kan se :innocent:

Skrevet

Jeg kjøper kun den røde posen med godbiter fra Europris. Billig, bra og alle hunder (og katter) jeg har vært borti elsker den :icon_redface: Veldig lett å dele i små biter.

Skrevet

Første tre ukene brukte jeg utelukkende vanlig fôr som godbiter på Nansen. Hver morgen målte jeg opp hvor mye mat han skulle ha, og så ga jeg noe som måltider, og massevis som godbiter gjennom hele dagen. Litt for å lære ham faktiske øvelser, mest for å lære ham prinsippet om å "tjene" godbiter og at de kommer fra meg. Han hadde da aldri smakt en godbit før, så det fungerte helt ypperlig! De tre ukene jobba han mer intenst for de tørrfôrkulene enn han ville gjort for en myk, eksklusiv, kjempedyr godbit nå for tida :icon_redface: Jeg bruker fortsatt ikke noe anna enn tørrfôr når vi trener på stua, faktisk.

Vi fikk jo også prøveposer overalt på forskjellig fôr, så når interessen for vanlige fôret hans avtok, brukte vi de prøvefôrene ute hvor det var flere forstyrrelser. Ellers er jeg fornøyd med de myke treningsgodbitene fra handlers (www.handlers.no) - som lett kan deles i mindre biter og visstnok smaker helt nydelig. På valpekurs må det hardere skyts til, så da bruker jeg bittesmå grillpølsebiter; det er definitivt det beste. Ellers fungerer makrell i tomat og leverpostei på tube også veldig bra. Men godbiter generelt må se seg slått av lek som belønning :innocent:

Skrevet

Som treninsgodbier bruker vi hovedsakelig frolic (selges i matvarbutikker).

Pass på å holde posen lukket såforblir de myk og delebar. 1 stk deles til 4 godbiter her ihvetfall. Fisekaker bruker jeg også endel, har en hund som har sensitiv mage.

Kjøper med god dato så holder de seg i en lukket boks i kjøleskapet.

Avogtil skeier vi ut med pølser også :icon_redface:

Tyggesaker kjper jeg her http://www.mamut.net/dogsnacks/

God pris og ferske produkter. Mine får grisehaler og oksemuskler. Har prøvd lamesnacks og, men det forsvant i en fei :innocent:

Kjøper en stor porsjon av gangen og putter alt i en pose i frysen så holde det seg ferskt.

Tyggebein o.l som man kjøper i butikk har ofte lagt lenge, etterhvert som de blir liggende så tørker og krymper de.

Skrevet

Som treninsgodbier bruker vi hovedsakelig frolic (selges i matvarbutikker).

Pass på å holde posen lukket såforblir de myk og delebar. 1 stk deles til 4 godbiter her ihvetfall. Fisekaker bruker jeg også endel, har en hund som har sensitiv mage.

Kjøper med god dato så holder de seg i en lukket boks i kjøleskapet.

Avogtil skeier vi ut med pølser også :innocent:

Tyggesaker kjper jeg her http://www.mamut.net/dogsnacks/

God pris og ferske produkter. Mine får grisehaler og oksemuskler. Har prøvd lamesnacks og, men det forsvant i en fei :innocent:

Kjøper en stor porsjon av gangen og putter alt i en pose i frysen så holde det seg ferskt.

Tyggebein o.l som man kjøper i butikk har ofte lagt lenge, etterhvert som de blir liggende så tørker og krymper de.

Hva er det for noe? :icon_redface: Og hjelper de virkelig mot sensitiv mage? :whistle: :whistle:

Skrevet

Fisekaker bruker jeg også endel, har en hund som har sensitiv mage.

Fisekaker for sensitiv mage? Hihihihiii :icon_redface:

Det tok litt tid før N tålte pølser, pga krydderet tenker jeg; grillpølsene tok litt rennafart gjennom magen i starten. Men ved ca 16 ukers alder fungerte det uten problemer.

Skrevet

Gratulerer med valp, verdens vakreste rase! :icon_redface:

De fleste bernere er matvrak, en takknemlig egenskap når en skal belønne med mat.

Det finnes 47 forskjellige godbittyper i zoobutikker - men de er ofte dyrere enn en kan få til selv.

Et halvt kilo grillpølser på tilbud koster like mye som en pose med 100 gram godbiter. OK, du må ofre fem minutter til å dele opp pølsene - men det kan du gjøre mens det er reklame på TV'n.

Jeg forsøker å kjøpe diverse kjøtt når det er på tilbud i butikkene, deler opp i passe biter, fryser ned i passe porsjoner, og tar opp etter behov. Grillpølser, andre pølser, fiskepudding, fiskekaker, fiskeboller, kjøttboller, soddboller, stekt kjøttdeig (pass på saltmengden, og ikke krydre noe ekstra), biffstrimler, skinkebiter, pølsepålegg, kylling, kalkun, lever, blodpudding, lungemos...

Noe kan brukes rått, andre ting bør tørkes eller stekes. Kjøtt tørket i små biter i varmluftsovn på 70 grader i et par timer holder en stund, og blir ikke så klissete.

Andre ting du kan bruke er ostebiter.

Tørrfôr fungerer ofte bra. Men noen ganger må en ha noe ekstra for å motivere hunden - for eksempel i kurssammenheng. Jeg trener mot lydighetskonkurranser, og bruker sjelden hennes ordinære tørrfôr fordi jeg ønsker at våre treninger skal være noe mer spesielt enn kveldsmaten hjemme, når jeg forlanger at hun skal jobbe synes jeg hun fortjener belønning som står i stil - og ekstra gode godbiter gir også ekstra innsats fra hennes side.

I går tilbød min berner ulike kunster for tacoskjell :innocent: For henne er alt nytt spennende, så hun kan godt jobbe litt for agurk om hun ikke har fått det på en stund.

Skrevet

Oi, måtte bare prøve fiskepudding, siden fiskekaker var nevnt her og fiskepuddingen er litt billigere :icon_redface: Og tror du ikke bisken nærmest solgte sjela si for den minste fiskepuddingbit ;) På valpekurset i morra skal vi så definitivt kjøre fiskepudding! :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...