Gå til innhold
Hundesonen.no

Kløv til liten hund

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har lyst på kløv til Diego, men syns det er vanskelig å finne noen til liten hund. Jeg kjøpte en i høst, men det var en billig en hvor festene åpnet seg på den første turen så den leverte jeg tilbake. Jeg har tittet på Ruffwear kløv, men den finner jeg ikke i mindre enn S.

Er det noen som har noen tips?

Skrevet

Ruffwear har mindre. Tror Odin har XS, han er vel omtrent samme str. som en jack i kroppen. Er veldig fornøyd med den.

Har du den som heter Approach Pack eller Palisades Pack? Jeg så på canis nå at den som heter approach pack går ned til xxs, men ser ikke ut som om noen fysiske butikker selger den. Hadde vært greit å prøvd den først. Palisades pack så jeg på hos xxl, men den minste str er S. Jeg tror den vil passe rundt livet, men den blir for langt ned på magen slik at den vil bli veldig nærme bakken (litt dårlig forklart).

En dsg er vel litt lengre i bena i forhold til en jack?

Skrevet

Hundepoter selger kløv til små hunder. Jeg kjøpte i xsmall til tibben min.

Hvordan er kvaliteten på den? Er du fornøyd?

Edit: Vet du hvordan det er å returnere den hvis den ikke skulle passe?

Skrevet

Jeg prøvde ruffwear på Tassen en eller annen gang på TAM i dikeveien (fr.stad) og der trooor jeg at de hadde xs. Husker ikke hva som passet til Tassen, men de er vel ikke så langt fra hverandre i str?

Skrevet

Jeg har Rev kløven fra seleverkstedet til min yngste sheltie.

Er en fin, liten lettkløv. Godt fornøyd med den.

20070309kamerabilda0009.jpg

I tillegg har vel seleverkstedet et par til typer som er litt mer "avanserte" som kan fås i små størrelser tror jeg.

Skrevet

Jeg har lyst på kløv til Diego, men syns det er vanskelig å finne noen til liten hund. Jeg kjøpte en i høst, men det var en billig en hvor festene åpnet seg på den første turen så den leverte jeg tilbake. Jeg har tittet på Ruffwear kløv, men den finner jeg ikke i mindre enn S.

Er det noen som har noen tips?

Har en ubrukt(bare prøvd på engang) Ruffwear kløv (gammel type) i blå str XS tilsalgs. 350,- pluss frakt.

Åja, XS er den riktige str til en JRT :rolleyes2:

3964372804_5d82057896_o.jpg

Skrevet

Jeg prøvde ruffwear på Tassen en eller annen gang på TAM i dikeveien (fr.stad) og der trooor jeg at de hadde xs. Husker ikke hva som passet til Tassen, men de er vel ikke så langt fra hverandre i str?

Er det lenge siden du så den der? Jeg var der i går, men så ikke at de hadde det (men nå så jeg ikke etter det heller)

Jeg har Rev kløven fra seleverkstedet til min yngste sheltie.

Er en fin, liten lettkløv. Godt fornøyd med den.

I tillegg har vel seleverkstedet et par til typer som er litt mer "avanserte" som kan fås i små størrelser tror jeg.

Den også så fin ut. Skal sjekket ut :rolleyes2:

Skrevet

Har en ubrukt(bare prøvd på engang) Ruffwear kløv (gammel type) i blå str XS tilsalgs. 350,- pluss frakt.

3964372804_5d82057896_o.jpg

Den er jeg interessert i. Tror du den vil passe til en jack? Han er ca 28 cm høy. Rundt livet tror jeg ikke er noe problem, bare den ikke blir for langt ned mot bakken.

Skrevet

Den passer JRT. Pluss den har jo 5-punktsjustering så du kan justere stort og lite så langt det går :rolleyes2: XXS blir til chihuaha str og S blir til ja, bittelille bc tispa jeg har nå :rolleyes2:

Skrevet

Den passer JRT. Pluss den har jo 5-punktsjustering så du kan justere stort og lite så langt det går :rolleyes2: XXS blir til chihuaha str og S blir til ja, bittelille bc tispa jeg har nå :rolleyes2:

Da er jeg interessert i den :)

Skrevet

Er det lenge siden du så den der? Jeg var der i går, men så ikke at de hadde det (men nå så jeg ikke etter det heller)

Hm.. ja kanskje 5-6 mnd siden.

Tenkte jeg skulle kjøpe det selv se, så må få tak i det jeg også :rolleyes2:

Skrevet

Hm.. ja kanskje 5-6 mnd siden.

Tenkte jeg skulle kjøpe det selv se, så må få tak i det jeg også :rolleyes2:

Sjekket hjemmesiden, men de hadde ikke der.

Skrevet

Da er jeg interessert i den :rolleyes2:

Får sende en pm da vettu, så tar vi det derifra :rolleyes2:

Skrevet

Vi kjøpte Ruffwear Approach pack II (tror jeg det er) på TAM Alna. De hadde godt utvalg i kløv for et års tid siden ihvertfall.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...