Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken hunderase hadde du vært?

Papillon

Recommended Posts

Skrevet

Sitter her og tenkte litt på hvilken hunderase jeg hadde vært om jeg hadde vært en hund!

Jeg er veldig glad i gå tur i skog og mark, så tror nok jeg hadde vært en værtfal litt aktiv rase. Kreativ og nysgjerrig, tenker overhode ikke logisk-matematisk :angry: Så kanskje border collien utgår litt der? Ofte omtalt som blond :angry: Er ganske skvetten og var for ting, hopper til om noen skremmer meg for tull :icon_confused: Jeg har fått høre at jeg enten er en spaniel eller en collie faktisk, men tror spanielen utgår siden jeg ikke er så veldig "hoppetihopp, bestevenner?! :angry: " med en gang jeg møter en ny person, hehe. Litt mere reservert. Så jeg tror jeg er en collie!

Har du noen gang tenkt på hvilken rase du var hvis du var en hund? ;)

Skrevet

Aner ikke hva jeg hadde vært slags hunderase med "min hjerne i dag" - men jeg vet hvilken jeg ville vært om jeg fikk velge! Jeg ville vært en som er glad hele dagen, synes alt er råååååkult, elsker livet, kjenner ikke smerte / bryr seg ikke om smerte og renner på fjellet i snykov som steikende sol uten problemer - en Labrador! :icon_confused:

Skrevet

Garantert en blanding..

Samojed og Berner.. (Mulig med innslag av Belgier langt langt bak?(på riktig er jeg halvt Belgier).. hadde du spurt meg for 10-20 år siden hadde jeg vært en groenendael

Skrevet

Mest sannsynlig en Kaukasisk ovtcharka eller noe lignende :icon_confused:

Kanskje noen av dem på forbudslista er enda mer sannsynlig...

Skrevet

Hahah! Vel, veit ikke helt hvilken rase jeg ville vært... Men jeg er veldig glad i å gå lange turer i skogen, er til tider veldig aktiv og kan bli rastløs hvis ikke noe skjer. Men jeg kan også være ganske lat og tåler en dag på sofaen! ;) Men da må det skje noe neste dag altså... Jeg er ganske "hopp og sprett og tjo og hei", er med i revylag så jeg liker å tro at jeg klarer å få folk tl å le :angry: Jeg er også veldig sosial og snill mot de fleste, men har et skikkelig temerament som blir synlig når jeg blir behandlet på en dårlig måte!

Veit ikke helt jeg... Aussie eller belger kanskje?!

EDIT: Nei forresten, kan ikke være en av de rasene for jeg er ikke så innmari lettlært... :icon_confused: Men jeg er lærevillig da.. :angry: Noen forslag til hvilken rase jeg kan være? Hihi!

Skrevet

Hmmm, sikkert kaukasisk ovtcharka jeg også, stor, rolig, hårete og knyttet til flokk og hjem :angry: Kommer kanskje litt an på dagsformen, så noen ganger kunne nok sankten passet bra også :icon_confused:

Guest Jonna
Skrevet

"Noen" mener jeg hadde vært en Parson Russel Terrier.

Er litt usikker på om det er bra eller ikke :icon_confused:

Skrevet

"Noen" mener jeg hadde vært en Parson Russel Terrier.

Er litt usikker på om det er bra eller ikke :icon_confused:

Det tror jeg, så klart, er veldig bra! :angry:

Skrevet

Jeg har tenkt litt på meg selv som en border collie, fordi jeg ikke greier å sitte i ro lenge. Da begynner jeg å kjede meg virkelig. Hadde jeg ikke vært den sjenerte typen ville jeg sikkert begynt å spise på bøkene mine på slutten av skoledagen. :icon_confused:

Jeg er også sånn skvetten, hater når folk skremmer meg for tull, da hopper jeg til. ;) Og så trekker jeg meg unna bråk, liker å holde på med ett eller annet og har lett for å fokusere kun på èn ting. Foreldrene mine kan sikkert diskutere julegavene mine mens jeg leser en bok. :angry:

Skrevet

tror jeg hadde vært en litt overvektig storpuddel.... (og bortsett fra det med overvektig så mener jeg det posetivt, har hatt storpuddel i mange år før jeg fikk Flipp, og elsker rasen, smarte, sosiale, men dog litt reserverte...)

Skrevet

jeg tror egentlig jeg hadde vært litt som bikkja mi. En slapp og lat setter...

Virrete og surrete når litt for mye skjer på en gang eller ting er lite spennende, veldig fokusert når jeg først er gira på noe og ser ikke grunnen til unødvendig fysisk arbeid. Kan være både rolig og gal, digger naturen og synes rype smaker godt :whistle:

Skrevet

Jeg aner ikke hva jeg er. Måtte vel blitt en rase som helst ikke vil være alene noen gang, har mye energi, lærer ting fort og har egne meninger, men tenker ikke helt smart :whistle:

Skrevet

Hmm hmmm..

Jeg elsker sport, har temperament, liker ä bli "pushet", liker ä ha et liv hvor det HELE tiden skjer noe (innemellom en dag avslapning, men heller sjeldent..) er äpen mot nye mennesker, men ikke ekstrem..

Jeg häper og tror at jeg ville passet inn i en Dobermann's kropp, hihi..

Skrevet

Hmm hmmm..

Jeg elsker sport, har temperament, liker ä bli "pushet", liker ä ha et liv hvor det HELE tiden skjer noe (innemellom en dag avslapning, men heller sjeldent..) er äpen mot nye mennesker, men ikke ekstrem..

Jeg häper og tror at jeg ville passet inn i en Dobermann's kropp, hihi..

Tror jeg og Isabel :whistle:

Skrevet

Innbiller meg at jeg ville ha vært en jaktretriever av noe slag. Aktiv, samtidig som jeg gjerne kan ta noen timer på sofaen, sosial og full av allergier :D Så det kan stemme ganske bra, sånn bortsett fra at jeg ikke har et veldig stort forhold til mat :aww:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...