Gå til innhold
Hundesonen.no

Om en hund biter


PsychoLynx

Recommended Posts

Mulig jeg har misforstått noe veldig essensielt her nå; men hvis det kommer en hannhund og plager/jukker eller noe sånt, så tar man vel tak i halsbåndet til drittbikkja og lemper den unna, eller drar den med over til eier? Den "hive seg over og bryte den i bakken" greia høres da veldig dramatisk ut :aww: Og det kan da umulig hjelpe til med å roe ned en stressa situasjon?

Klart en hund ikke skal bite hvis en fremmed tar tak i halsbåndet eller nakkeskinnet, og hadde den gjort det hadde jeg vel regna den som rimelig ustabil, men hvis den blir brytet over på ryggen og holdt nede av en villt fremmed hadde jeg nok ikke blitt overrasket om det hadde kommet et overslag, uten at jeg skal si at det er greit av den grunn.

Jeg hadde nok gjort som en over her sa, gi den et klyp i rompa og sagt nei på en høy og bestemt måte. Å bryte med den, eller rappe til med båndet tror jeg heller vil fyre opp under sitasjonen framfor å roe den ned.

Edit: Diskuterte med folk som ikke fins om påstander ingen har sagt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke svar på spørsmålet ditt, men ærlig talt: hvorfor skal man begynne å korrigere andres hunder fysisk? Det synes jeg er ca like sakelig som å skjelle ut andres 2-3 åringer...? De har da halsbånd stort sett, har de ikke? Om ikke så er det faktisk fullt mulig å ta tak i nakkeskinnet på en litt vennligere måte også faktisk. Løse aggresive hannhunder som har prøvd seg på Loke har jeg helt fint kunnet stoppe ved hjelp av halsbåndet og litt rask reaksjonsevne... Nå er jeg heldig og har en grei hannhund selvfølgelig, han kan jeg bare slippe, men jeg regner med jeg hadde fått roet det meste uten å fyre meg opp uansett. Er problemet kåte hannhunder så er jo saken enda enklere vil jeg tro? Plukke de av på en enkel og grei måte?

For å svare på spørsmålet ditt: hadde jeg kjekset tak i en fremmed hund på en aggresiv måte når den var en smule overopphetet fra før så hadde jeg vært forberedt på svar på tiltale faktisk. Det er noe som heter vennlig, men bestemt - det kommer man mye lengre med i slike situasjoner. Så får det være opp til eier å oppdra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Om noen hadde gått til angrep på hunden min så lover jeg at det er ikke hunden h*n bør frykte. Jeg er aldri fysisk mot dyr, på noen måte, om noen hadde straffet min hund fysisk. Ja da hadde jeg hoppt i opp å bete dem i nesen selv.

Om jeg allikevell av en eller annen grunn hadde gjort det, så kan man jo ikke skylde hunden. Om noen spparker å slår i meg så kan de ikke bli sinte fordi jeg slå tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Dette er jo helt utrolig. Virker som nesten halvparten av innleggene støtter fysisk vold. Man skal da vel ikke prøve å korrigere andre sine hunder?? Eller for den saks skyld slå de med bånd eller rive i nakke skinn. Er jo ikke rart hvis en hund gir gjensvar da. Man kan vel tenke litt logisk, Har hunden halsbånd og eier ikke er å se. Sett på din egen hunds halsbånd og bind den rundt ett tre eller lignende hvis situasjon er så ille at den er aggresiv. Men er da vel ingen eier som slipper sine hyper aggresive hann hunder der hvor det kan være folk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...