Gå til innhold
Hundesonen.no

endelig bestilt valp:)


Nikitaf

Recommended Posts

Det å disse folk på forhånd,altså å spesifisere en spesiell person(er),hjemmesider, osv MED NAVN!..., er ikke særlig koselig i det hele tatt på slike forum.

Å bli satt på valpeliste er veldig greit

Absolutt Ingen vil ha døve border collier på 50 kg,så ingen bør kjøpe det for DIN del.

Det som "kritiseres" er ting som har stått på en offentlig hjemmeside, fullt åpen for alle, hvor hvem som helst kan gå inn å lese. Når 10-20 hundefolk reagerer på det som er skrevet og kommenterer det, syns jeg ikke man gjør noe galt, for det man kommenterer er jo offentlig fra førav - og en oppdretter burde/skal stå for det de gjør og de burde/skal/har vel en grunn for det de gjør.

Jeg er en av de første som kom med kritiske innlegg i denne valpetråden, og det tror jeg aldri at jeg har gjort i en valpetråd før. Jeg unner bare ikke trådstarter en syk hund eller å bli hengt ut som valpekjøper på en hjemmeside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Det som "kritiseres" er ting som har stått på en offentlig hjemmeside, fullt åpen for alle, hvor hvem som helst kan gå inn å lese. Når 10-20 hundefolk reagerer på det som er skrevet og kommenterer det, syns jeg ikke man gjør noe galt, for det man kommenterer er jo offentlig fra førav - og en oppdretter burde/skal stå for det de gjør og de burde/skal/har vel en grunn for det de gjør.

Jeg er en av de første som kom med kritiske innlegg i denne valpetråden, og det tror jeg aldri at jeg har gjort i en valpetråd før. Jeg unner bare ikke trådstarter en syk hund eller å bli hengt ut som valpekjøper på en hjemmeside...

Enig... Jeg kritiserer ikke denne oppdretteren for å skuffe eller ødelegge for TS. Jeg sier hva jeg mener, fordi jeg ikke unner henne å bli sittende med en syk hund... Oppdretter må selv stå for det han eller hun skriver på hjemmesiden sin, og for meg virket det som denne personen ikke følte at dette var noe å legge skjul på. Så hvorfor kan vi ikke da mene noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mer gærnt er det borderbreed har skrevet på sin egen hjemmeside bortsett fra det slemme dem kommenterte om den karmøyhunden da?

Kanske ikke jeg leste det med liten skrift før jeg kjøpte hund av dem?

Slik jeg vil prøve å forklare det: Folk flest her inne er lidenskapelig opptatt av hunder, og alle vil at andre skal kjøpe "best mulig" hund. Når det da er en bruker som legger ut en link til en oppdretter som hun skal kjøpe av, som ikke oppfyller de strenge kravene mange andre brukere har, så kommer det spørsmål knyttet til dette.

Èn ting er at oppdretter legger ut negative ting på hjemmesiden sin om valpekjøpere. Andre ting som jeg vil tro er viktig i denne sammenhengen, er at hundene ikke registreres i NKK, de avler ikke på hunder som er raserene (bevisst blandingsavl), og de helsesjekker ikke hundene godt nok, osv osv.

Nå var det TS selv som la ut linken, og jeg synes folk flest har spurt helt legitime spørsmål rundt denne oppdretteren. Jeg har lest gjennom tråden, og finner to innlegg hvor det skrives direkte negativt om oppdretteren (dog ikke navngitt!), men disse har til gjengjeld begrunnet sitt syn (for ofte kull, og blandingshundavl/ikke reg. NKK). De andre har kun spurt om ting, foreslått at noen ting kan være greit å spørre oppdretter om, og tips til hvordan man skal finne en seriøs oppdretter. Det er ikke ofte folk får slike svar i sine valpetråder, og kanskje er det verdt å ta med seg når det skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 55 innlegg i denne saken akkurat nå.Hvis man trekker fra mine 7,og hun stakkaren som begynte og kanskje et par til inni der ,så har man ca 45 innlegg som drar

borderbreed ned i søla og sier at hundene deres er direkte ubrukelige,hørselhemmet,altfor mye hvitt i ansiktsregionen,alt for store,mulig blanding av andre raser,alt for mye paringer med den og den og den og den og den... osv .

Jeg ser jo selv at jeg er ganske så alene i mitt ståpunkt i denne diskusjonen.Det er absolutt INGEN som kommer til å handle valp av disse etter å ha lest disse sidene,og det mener jeg er å ødelegge for folk som har en hobby og en livstil.Det er jo ikke morsomt å ha et dårlig rykte,hvis man ikke fortjener det..

Men hvis min hund blir mye sjuk,og jeg kommer i kontakt med andre borderbreedkjøpere som har syke og dårlige border collier;Å i tilleg at det var FAKTA at dem var skikkelig dritt-oppdrettere,så skal jeg snu på flisa med en eneste gang,for da blir jeg sur, skuffa,trist og forbanna,for dem sa at dem hadde veldig fine,glade og friske hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok sett bortifra bra og dårlig rykte.

Det er jo tydeligvis bare videreformidling av informasjonen som oppdretter har på sin egen side, og sett fra en annen synsvinkel, nemlig valpekjøpers vinkel.

Om man legger noe ut på nettet som kan få negative følger, da får man tenke litt bedre over hva man legger ut. I slike tilfeller som dette her kan man kanskje tenke litt godt over sitt eget oppdrett og kanskje finne måter å tilfredstille de høye kravene valpekjøpere får etterhvert..

Å drive oppdrett er ikke en hvilken som helst hobby, men en som krever masse kunnskap og erfaring. Og ønske om å gjøre hundene bedre og bedre.. og om de blir syke, døve osv ville jeg tenkt meg nøye om.

Og om folk, utifra denne tråden, ikke kjøper valp fra oppdretter, da burde man kanskje se litt inn på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 55 innlegg i denne saken akkurat nå.Hvis man trekker fra mine 7,og hun stakkaren som begynte og kanskje et par til inni der ,så har man ca 45 innlegg som drar

borderbreed ned i søla og sier at hundene deres er direkte ubrukelige,hørselhemmet,altfor mye hvitt i ansiktsregionen,alt for store,mulig blanding av andre raser,alt for mye paringer med den og den og den og den og den... osv .

Jeg ser jo selv at jeg er ganske så alene i mitt ståpunkt i denne diskusjonen.Det er absolutt INGEN som kommer til å handle valp av disse etter å ha lest disse sidene,og det mener jeg er å ødelegge for folk som har en hobby og en livstil.Det er jo ikke morsomt å ha et dårlig rykte,hvis man ikke fortjener det..

Men hvis min hund blir mye sjuk,og jeg kommer i kontakt med andre borderbreedkjøpere som har syke og dårlige border collier;Å i tilleg at det var FAKTA at dem var skikkelig dritt-oppdrettere,så skal jeg snu på flisa med en eneste gang,for da blir jeg sur, skuffa,trist og forbanna,for dem sa at dem hadde veldig fine,glade og friske hunder!

Å stille mer eller mindre kritiske spørsmål, er ikke det samme som å slenge dritt, eller dra folk ned i søla, eller "gi" de et dårlig rykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 55 innlegg i denne saken akkurat nå.Hvis man trekker fra mine 7,og hun stakkaren som begynte og kanskje et par til inni der ,så har man ca 45 innlegg som drar

borderbreed ned i søla og sier at hundene deres er direkte ubrukelige

Det er dine ord isåffal.

hørselhemmet

Unnskyld meg, men skrev ikke oppdretteren selv at døvhet og hørselshemninger?

,altfor mye hvitt i ansiktsregionen,alt for store,mulig blanding av andre raser,alt for mye paringer med den og den og den og den og den... osv .

Vet du i det hele tatt HVORFOR "for mye hvitt" er negativt? Hvitt kan være = ikke pigment, og det kan gjøre at hunder blir døve og blinde - hvis det forekommer i ansiktsregionen. Ihvertfall på aussie.

Mulig blanding av andre raser er i og for seg ikke så negativt i mine øyne, det er jo uansett blandingshunder fra førav, de har ikke stamtavle og man aner ikke opphav - derfor kan det jo være spaniel i slekta for alt en vet. Så hvem bryr seg om det er aussie og elghund også liksom?

For mange (likedan) paringer på kort tid trenger ikke være bra. Hva om det dukker opp problemer på det første kullet når de har blitt 7 år gamle... Da er det kanskje rukket å komme 3 og fire andre helt likedan kull - som man bare må "vente å se" om får de samme problemene etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...