Gå til innhold
Hundesonen.no

Speilrefleks


tm100001

Recommended Posts

Tamron har flere zoomlinser til en billig penge. Kjøper du f.eks 70-300 vil du fort finne ut hvilken brennvidde du bruker/trives best med og da kan du vurdere å selge videre objektivet og kjøpe et nytt som er bedre/passer bedre til ditt bruk. :getlost: Det gjorde jeg, men har ikke fått kjøpt meg ny zoomlinse enda siden valget falt på en veldig dyr en...

Jeg har en Tamron 70-300 jeg vurderer å selge, men tør ikke helt enda da jeg plutselig kan få bruk for den også har samboeren min en kompis som sier han vil kjøpe den (men han har jo aldri penger...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamron har flere zoomlinser til en billig penge. Kjøper du f.eks 70-300 vil du fort finne ut hvilken brennvidde du bruker/trives best med og da kan du vurdere å selge videre objektivet og kjøpe et nytt som er bedre/passer bedre til ditt bruk. :P Det gjorde jeg, men har ikke fått kjøpt meg ny zoomlinse enda siden valget falt på en veldig dyr en...

Jeg har en Tamron 70-300 jeg vurderer å selge, men tør ikke helt enda da jeg plutselig kan få bruk for den også har samboeren min en kompis som sier han vil kjøpe den (men han har jo aldri penger...)

Send meg en PM om du skal selge objektivet til noen andre da... :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel først og fremst så får du ikke kjøpt 350eos lenger om ikke den er brukt så da blir 400 og 450 valgene du har :(

¤00 er en oppgradering fra 350 og 450 en fra 400.

Okei :P

Har også tittet på bildene til RTL her inne tatt med ekstra(?) blitz. De var utrolig fine! Har merket at blitzen på kameraet er dårlig. Så kanskje en ny blitz kan være en idè? Hvordan er denne?

Er det lurt å kjøpe på Japan Photo sin nettbutikk eller på fotobutikken i byen? :P Hvor lang er leveringstiden fra Japan Photo?

Har sett at Sigma har samme objektivet som Canon, bare at det er 125 kr billigere :getlost:

Hva er forskjellen på dette og dette? Hvilken ville dere valgt? :P Ser at det er nærmere nærgrense og lavere vekt på Tamronen.

Forresten, vil AF fungere på både Tamronen og Sigmaen med 350d og 450d?

Edit: Ryddet litt opp og tilføyde spørsmål igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer på mitt eget innelgg jeg :lol:

Har også tittet på bildene til RTL her inne tatt med ekstra(?) blitz. De var utrolig fine! Har merket at blitzen på kameraet er dårlig. Så kanskje en ny blitz kan være en idè? Hvordan er denne?

Blitz har jeg lyst på, men vil jeg få bruk for den i sommer, eller kan jeg vente med den til høsten? :P

Er det lurt å kjøpe på Japan Photo sin nettbutikk eller på fotobutikken i byen? :P Hvor lang er leveringstiden fra Japan Photo?

Har bestemt meg for å kjøpe på fotobutikken i byen :)

Har sett at Sigma har samme objektivet som Canon, bare at det er 125 kr billigere :innocent:

Tamron mente jeg, ikke Canon. Har bestemt meg for Tamronen, hvis ikke det er noe spesielt negativt med den?

Jeg tror jeg kjøper Canon EOS 550d, se den andre tråden min :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...