Gå til innhold
Hundesonen.no

Påsketreff Østfold

sham

Recommended Posts

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Ehm... jag är tyvärr inte speciellt kännt i området och har inte bil :whistle: finns det någonstans där det är lite folk och kanske ett ställe man kan släppa hundarna även fast det är koppeltvång? Inhägnat ställe eller ja...något liknande? Är ju ett fint öppet ställe på Isengran heter det tror jag...

Der er ikke jeg så kjent, så det vet jeg ikke :wub: men der går det ann å slippe hundene ? :)

Og ja Victoria du kan sitte på med meg vettu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal vi fortsatt si Råde da eller? :rolleyes2:

Ser ut som kanskje det ikke blir så bra vær, men dere blir med for det eller? Vi kan heller ha noe boller og kakao eller noe? hehe :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir gärna med nästa gång istället :rolleyes2: men önskar er en trevlig träff och hoppas att det blir finare väder imorgon än det vi har idag :rolleyes2:

OK, tusen takk :P Men vi kan godt evt ta der du foreslo altså, hvis det de kan være løse der ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isegran som jag nämnde tidigare är faktiskt väldigt fint, är maritimt område med båtar och festning. strand, stora öppna platser med gräsunderlag vilket är upperligt för då kan man säkert släppa hundarna där, för då är det mycket lättare att hålla koll på hundarna. Och jag tror inte att rådjur tycker om att vara på så öppna platser och hoppas att inga jägare står och skjuter hejvillt mitt på offentliga platser haha. Väldigt fint att gå tur runt där också för den som vill. Brukar inte vara så mycket folk där, bara i båt eller om det är folk som är på klasstur. Plus att det inte ligger nära trafik vilket är stort plus. Då i alla fall min hund inte är det minsta rädd för bilar.

Hade jätte gärna varit med men jag startade idag med att ge Leo ormkur, vet ju inte om han har orm men om han har det så är det väl smittsamt tänkte jag på? Han ska få det i tre dagar så. Men kanske vi kan ta en ny tur i påsken som jag och Leo kan vara med på då? Jag har fri hela påsken och har inga planer alls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal vi fortsatt si Råde da eller? :rolleyes2:

Ser ut som kanskje det ikke blir så bra vær, men dere blir med for det eller? Vi kan heller ha noe boller og kakao eller noe? hehe :P

Blir med så lenge det er på formidagen :P På ettermiddagen/kvelden har vist søstersen en overraskelse til meg :) :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isegran som jag nämnde tidigare är faktiskt väldigt fint, är maritimt område med båtar och festning. strand, stora öppna platser med gräsunderlag vilket är upperligt för då kan man säkert släppa hundarna där, för då är det mycket lättare att hålla koll på hundarna. Och jag tror inte att rådjur tycker om att vara på så öppna platser och hoppas att inga jägare står och skjuter hejvillt mitt på offentliga platser haha. Väldigt fint att gå tur runt där också för den som vill. Brukar inte vara så mycket folk där, bara i båt eller om det är folk som är på klasstur. Plus att det inte ligger nära trafik vilket är stort plus. Då i alla fall min hund inte är det minsta rädd för bilar.

Hade jätte gärna varit med men jag startade idag med att ge Leo ormkur, vet ju inte om han har orm men om han har det så är det väl smittsamt tänkte jag på? Han ska få det i tre dagar så. Men kanske vi kan ta en ny tur i påsken som jag och Leo kan vara med på då? Jag har fri hela påsken och har inga planer alls.

Ja ok, det hørtes jo bra ut da :rolleyes2: Vi får prøve det en annen gang da vettu :P

Blir med så lenge det er på formidagen :P På ettermiddagen/kvelden har vist søstersen en overraskelse til meg :) :rolleyes2:

Oooooo spennende! :P Skal forresten søster`n din være med?

Edit: Ja vi sier kl 12 som vi ble enige om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ok, det hørtes jo bra ut da :rolleyes2: Vi får prøve det en annen gang da vettu :P

Oooooo spennende! :P Skal forresten søster`n din være med?

Edit: Ja vi sier kl 12 som vi ble enige om :)

ja det er spennende :rolleyes2: skal høre med Tonje :P

men hvor skal vi hen?? har vi kommet fram til no sted??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sikkert skikkelig kjip, men hvis det regner sånn som i dag så gidder jeg ikke :rolleyes2:

LivetmedLeo: Hvor i Sarpsborg bor du? Vi kan sikkert gå tur sammen en dag :rolleyes2: Hva mener du med at han er litt dårlig språket, skjønner han ikke hvis andre sier i fra når nok er nok eller er han bare litt klønete i språket sitt? (kan tas på pm hvis du ikke vil svare her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er spennende :rolleyes2: skal høre med Tonje :P

men hvor skal vi hen?? har vi kommet fram til no sted??

Ja siden hun andre ikke kunne, så tar vi i Råde. Bak den åpengård greia. Jeg skal møte kollegaen min på esso kl 11.45. Dere kan godt møte meg der dere også? :) Tenker det blir dårlig med grilling da pga været, så tenkte jeg skulle ha med kakao og boller eller noe :P

Herregud siriogdiego så kjiiipe dere er :P :rolleyes2: Neida :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja siden hun andre ikke kunne, så tar vi i Råde. Bak den åpengård greia. Jeg skal møte kollegaen min på esso kl 11.45. Dere kan godt møte meg der dere også? :rolleyes2: Tenker det blir dårlig med grilling da pga været, så tenkte jeg skulle ha med kakao og boller eller noe :)

Herregud siriogdiego så kjiiipe dere er :P :rolleyes2: Neida :P

jeg og Kita kommer en tur, Tonje og dem blir hjemme de også (pga været de også :P ) Ta med no varmt drikke jeg også :P Så ses vi på esso kvart på 12 :P hvor mange blir vi??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og Kita kommer en tur, Tonje og dem blir hjemme de også (pga været de også :P ) Ta med no varmt drikke jeg også :rolleyes2: Så ses vi på esso kvart på 12 :rolleyes2: hvor mange blir vi??

haha Hva skjer med folk a? hehe :P Vi er hardbarket vi, pluss at det ikke er meldt mye regn i morra :) hehe

Ja si det. Blir iallefall oss da, også en kollega av meg med sin spanske vannhund. Kanskje Victoria, hun sa iallefall at hun skulle sitte på med meg :P Må bare få tak i henne først:) Og ja.. det var vel egentlig alle? Kanskje høre med hun med Sita også (blandingen med fuglehunder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha Hva skjer med folk a? hehe :P Vi er hardbarket vi, pluss at det ikke er meldt mye regn i morra :P hehe

Ja si det. Blir iallefall oss da, også en kollega av meg med sin spanske vannhund. Kanskje Victoria, hun sa iallefall at hun skulle sitte på med meg :) Må bare få tak i henne først:) Og ja.. det var vel egentlig alle? Kanskje høre med hun med Sita også (blandingen med fuglehunder)

Da blir vi jo en del da :P ca 5 hunder :P Skal nok ha det koselig, og hundene får leika så de blir slitne :P

Hvor mange skal Victoria ha med seg??

Man får kle seg etter været :P Hardbarka bondeknøler :rolleyes2: :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir vi jo en del da :) ca 5 hunder :P Skal nok ha det koselig, og hundene får leika så de blir slitne :P

Hun med fuglehundsblandingen blir med, men hun har løpetid, men det blir evt litt fælt for Pardo (spanske vannhunden) men det går vel :P hehe

Ja si det, skal prøve å få tak i henne, har ikke nummeret hennes. men sender hun en "mail" på FB :P

Haha Hardbarka bondeknøler ja :P mohaha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir vi jo en del da :) ca 5 hunder :P Skal nok ha det koselig, og hundene får leika så de blir slitne :P

Haha.. høres ut som om jeg har 20 stykk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...