Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kristiansand

Nowisclee

Recommended Posts

• Svar 102
  • Created
  • Siste svar
Guest Dratini

Veit O-bra-tali's Eir skal stilles også :)

2 blonde og 2 sorte da... :P Og sikkert noen flere som kommer :) Uansett så skal det bli spennende. Dommeren som dømmer har dømt rasen kun 2 ganger i Sverige og aldri i Norge, så det er vanskelig å vite hvilken type han liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fnise* spennende blir det iallefall, siden det er mange røde langhårstisper som er meldt på etterhvert :)

Selvsagt, det er alltid mange påmeldte når jeg melder på Nora. På NKK Trondheim ifjor var det 23 terver, på Bø var det 27, selv på disse småutstillingene er det 11 og 12 terver (og da er selvsagt 8 av de tisper :P ). Om Norris blir champion noen gang, så er det neppe fordi hun ikke har hatt konkurranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, det er alltid mange påmeldte når jeg melder på Nora. På NKK Trondheim ifjor var det 23 terver, på Bø var det 27, selv på disse småutstillingene er det 11 og 12 terver (og da er selvsagt 8 av de tisper :) ). Om Norris blir champion noen gang, så er det neppe fordi hun ikke har hatt konkurranse.

Det skal være snickers og twist! Jeg har iallefall bestemt meg for at om jeg noengang går til innkjøp av tervtispe, så skal hun ikke stilles på de utstillingene du drar på. :P

Det ser ikke ut til at Zoffis blir påmeldt her likevel. Vi får ta det igjen senere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 blonde og 2 sorte da... :P Og sikkert noen flere som kommer :) Uansett så skal det bli spennende. Dommeren som dømmer har dømt rasen kun 2 ganger i Sverige og aldri i Norge, så det er vanskelig å vite hvilken type han liker.

Ooo spennende! Hvilket kjønn er svartingene da?

Dette er jo mer hoffer på en plass enn jeg noen gang har sett :)

Jeg har trent med Bertil i dag.... han står någenlunde, men løper som en dust haha! dette lover så bra så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo spennende! Hvilket kjønn er svartingene da?

Dette er jo mer hoffer på en plass enn jeg noen gang har sett :)

Jeg har trent med Bertil i dag.... han står någenlunde, men løper som en dust haha! dette lover så bra så!

Jeg skal stå klar til å le av dere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, det er alltid mange påmeldte når jeg melder på Nora. På NKK Trondheim ifjor var det 23 terver, på Bø var det 27, selv på disse småutstillingene er det 11 og 12 terver (og da er selvsagt 8 av de tisper :) ). Om Norris blir champion noen gang, så er det neppe fordi hun ikke har hatt konkurranse.

*sukk* Så utrolig herlig det hadde vært med under 30 påmeldte på springeren og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

NKK har tidligere brukt hallen rett over veien fra dyreparken. Er det sørlandshallen den heter mon?

Takk for svar, googlet på Sørlandshallen og det stemmer iflg deres sider at NKK skal være der 8. og 9. mai :). Noen som vet hvor NTK kommer til å holde hus på lørdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for lat til å sjekke... :) Jeg så for meg at utstillingen ble arrangert utendørs, men det er altså feil? Pleier denne utstillingen å gå innendørs? Gjelder det LP også?

Ja og nei.

Det er noen ringer ute og noen ringer inne - og rasene som prioriteres inne er gjerne de med mest pelsstell (=mest som ødelegges om det regner), miniatyrer, og dess like.

Det er som i Stavanger, om du husker der - der var det jo ringer både ute og inne. Finalene holdes inne om en frykter uvær, men legges gjerne ute om en tror sola holder. I hvert fall de årene jeg har vært der.

Lydighet går ute, og det er grusunderlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på ntk.org, men der fant jeg ikke noe informasjon, så tusen takk! Da er rom booket :).

De ulike rasespesialene er annet sted enn NKKs utstilling, da NKK trenger hele plassen der de er.

Min rase har for eksempel spesial på Hamresanden camping, ei mil fra der NKK er cirka.

NKK har i sine regler at spesialene må være i nærheten av deres egen utstilling når det er samme helg, men jeg tror de har satt en radius på fem eller seks mil. Mulig det er noe mindre - men poenget er at de to utstillingene kan være langt fra hverandre. Men det er jo hver sin dag, og ikke noe problem for oss som har bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ulike rasespesialene er annet sted enn NKKs utstilling, da NKK trenger hele plassen der de er.

Min rase har for eksempel spesial på Hamresanden camping, ei mil fra der NKK er cirka.

NKK har i sine regler at spesialene må være i nærheten av deres egen utstilling når det er samme helg, men jeg tror de har satt en radius på fem eller seks mil. Mulig det er noe mindre - men poenget er at de to utstillingene kan være langt fra hverandre. Men det er jo hver sin dag, og ikke noe problem for oss som har bil.

Takk for informasjon Emma! Jeg var klar over at NTK ikke skulle være samme sted som NKK, ville gjerne ha begge lokasjoner før jeg booket overnatting. Så nå er vi iflg gulesider 3 minutter med bil fra Gimlehallen og 9 minutter til Sørlandshallen - så da er i hvert fall det i orden :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og nei.

Det er noen ringer ute og noen ringer inne - og rasene som prioriteres inne er gjerne de med mest pelsstell (=mest som ødelegges om det regner), miniatyrer, og dess like.

Det er som i Stavanger, om du husker der - der var det jo ringer både ute og inne. Finalene holdes inne om en frykter uvær, men legges gjerne ute om en tror sola holder. I hvert fall de årene jeg har vært der.

Lydighet går ute, og det er grusunderlag.

Takk! Da vil jeg tippe på at vi er ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for informasjon Emma! Jeg var klar over at NTK ikke skulle være samme sted som NKK, ville gjerne ha begge lokasjoner før jeg booket overnatting. Så nå er vi iflg gulesider 3 minutter med bil fra Gimlehallen og 9 minutter til Sørlandshallen - så da er i hvert fall det i orden :P.

Da misforsto jeg deg - jeg trodde du trodde at begge utstillingene var ved Gimlehallen. Men da er det jo ikke noe stress! :)

Vi har fått hytte på campingplassen hvor spesialen på lørdag er, det skal bli en slækk morgen, kjenner jeg - den blir vel så slækk at vi ankommer ringen heseblesende sist av alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått hytte på campingplassen hvor spesialen på lørdag er, det skal bli en slækk morgen, kjenner jeg - den blir vel så slækk at vi ankommer ringen heseblesende sist av alle :)

Man skal nok ikke se bort i fra det, nei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...