Gå til innhold
Hundesonen.no

12 uker gammel BC til omplassering


softis

Recommended Posts

jeg fikk en mail av en god veninne som har en bekjent som tydeligvis har gjort en tabbe med å skaffe seg hund. Og jeg tenker som så at en stakkarslig 12 uker gammel valp som sitter ensom på en kennel virkelig ikke kan ha bitt noen med vilje om den ikke var veldig truet.

Her er mailen jeg fikk av henne, og håper det er noen her som kan hjelpe med et midlertidig hjem eller noe enda bedre:

Jeg har fått en henvendelse om en 12 uker gammel Border Collie hannhund som må omplasseres øyeblikkelig! Eierene tørr ikke lenger å ha hunden i hus da den bet en 3 år gammel jente, og har satt hunden på kennel til noen andre kan ta over hunden. Jeg vet ikke selv hvor aggresiv han er, men det er vel begrenset hvor aggresiv en 12 uker gammel valp kan være? Etter hva jeg skjønte så er hunden noe understimulert, men eierene har ikke tid til mer stimulering av han. Eierene ønsker ikke å avlive hunden da han er veldig lettlært og snill, men vil omplassere han til noen som har mer til og klarer å jobbe med en slik hund!

Jeg håper dere også kan undersøke litt rundt om det er noen som har mulighet for å hjelpe denne hunden slik at den får hjelp!

Send en PM eller skriv her om du er intressert i å hjelpe til :icon_cry:

Edit: har nå fått vite at det ikke er en renraset BC, men en blanding av BC og aussie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to gale bc-valper og de har BITT! Definitivt ikke av aggresjon, men fordi de var valper... Ganske tydelig at de ikke burde hatt hund, ja... De har vel kankje falt i "bcer er født lydige"-fellen...?

Er jo for ille å avlive en frisk hund fordi den er valp! Er selvfølgelig mulig at det er noe galt med en hund, men valper biter, sånn er det bare.... Hvor er hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja en valp på 12 uker biter.. da er det aggresjon "uten tvil"... ;)

Herregud det er ingen tvil om at disse ikke skullet hatt hund ja. En valp biter, så enkelt er det!

Håper virkelig den får seg ett nytt hjem, som faktisk kan noe! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuuud... alle som har hatt valp har vel blitt bitt av den? Og så klart kan det gå utover små barn også, valpene vet da ikke bedre. Nei ærlig talt...

Da skulle jeg avlivet Tinka da.. ble bitt til blods to ganger av henne. (litt matvokting) Og guess what!? Jeg har en super snill og grei og lettlært osv hund nå.. som ikke biter.

Nei jeg håper virkelig den søte lille krabaten finner seg et godt hjem, også er det jo bra det skjedde så tidlig, før noe skade var skjedd med valpen. En vanskelig 9mnd gammel valp er mye verre og få omplassert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to gale bc-valper og de har BITT! Definitivt ikke av aggresjon, men fordi de var valper... Ganske tydelig at de ikke burde hatt hund, ja... De har vel kankje falt i "bcer er født lydige"-fellen...?

Er jo for ille å avlive en frisk hund fordi den er valp! Er selvfølgelig mulig at det er noe galt med en hund, men valper biter, sånn er det bare.... Hvor er hunden?

Ja, jeg er helt overbevist om at den ikke på noen måte er agressiv. kjenner ikke eierne, men synes det er helt gruomt at en stakkars liten valp nå sitter på en kennel og blir lagt frem som agressiv. Skulle gjerne hatt den hos meg midlertidig, men bor med en allergisk mor.

Hunden er på en kennel rundt hamar området. ikke sikker på hvilken kennel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier du å skaffe mer informasjon? Kan jo være eier allerede har omplassert hunden også...? Jeg hadde ikke tenkt meg ny bc egentlig, men... Tror ikke det er heldig for en valp å være i kennel i lengre tid.... En time til Hamar herfra ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette er jo ren uvitenhet.. Trist sak, men det er nok ikke bra for valpen å være i kennel særlig lenge. Har de annonsert han? Jeg kunne alltids hatt han her til han finner et nytt hjem, noe må iallefall gjøres for denne stakkars valpen. Han er jo helt sikkert ikke aggressiv fordi at han biter, alle valper biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier du å skaffe mer informasjon? Kan jo være eier allerede har omplassert hunden også...? Jeg hadde ikke tenkt meg ny bc egentlig, men... Tror ikke det er heldig for en valp å være i kennel i lengre tid.... En time til Hamar herfra ca.

Åja Carma, dra og hent ham! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke si noe vi ;) Noen må hjelpe denne lille stakkaren. Han kan ikke sitte der og gå glipp av viktige dager og uker med miljøtrening og kos og masse morro! Kan vel kanskje fort få varige mén av det... Mer info hadde jo vært fint. Har de satt han der så kennelen skal omplassere han eller skal de gjøre det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, NOEN som vet mer eller? Tipper dette er fra samme kull som den tispen som lå på finn for liten tid siden. Som de tok 8000 kr for. Stemmer mer eller mindre med alder iallefall, og vet ikke om flere border aussie kull nå. (men, umulig å si da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som valpen er i iallefall midlertidig hjem i området der så det er jo bra! :) Får håpe de har en plan og at hunden får vokse opp hos noen som er interessert i å gi den en god oppdragelse og et fint liv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du funnet ut dette? Og hvorfor la den være i et midlertidig hjem der, om den kan komme i et permanent hjem hos deg? :)

Mail fra venninna til TS. :) Om valpen har det bra der den er så føler jeg vel at det er dumt å røske den opp og omplassere den igjen. Også siden jeg ikke har ferie eller noe nå og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...