Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeleker

Recommended Posts

Som sikkert noen vet jobber jeg i en dyrebutikk. Etter jul har vi fått flere hendvendelser fra kunder som kommer for å klage på hundeleker. Alle påstår at hunden spiste den opp på bare 5 minutter :lol: Men hva forventer du egentlig når du kjøper en liten latex gris til en 10 måneder gammel labrador? Vi prøver å være behjelpelige med å gi 50 % på en ny leke, men det faller ikke alltid i smak. så hvordan er det med dere? Går dere tilbake til butikken for å klage på hundeleker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei ville aldri falt meg inn.Jobber selv også på hundebutikk men,aldri opplevd folk kommer klager på leker.Det er jo kun de hard plast ballene og leker i samme matriale som holder til hunder som ødeleger.Så kjøper man mye annent må man nesten regne med det blir ødelagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Jeg forventer at kong-leker og sånn skal holde litt, men jeg mener, man kjøper jo slike leker på eget ansvar, har man en tyggeglad hund så er det ikke så rart om tennisballen ikke holder mer enn noen minutter.. kunne virkelig ikke falt meg inn å klage på istykkertygde leker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt misfornøyd når "indestructable"-leker går i stykker uten noe særlig motstand. Jeg har en makulatorhund som ødelegger ting på null komma svisj, derfor kjøper jeg ikke ting som ikke er holdbare, så når reklamen sier at det ikke kan ødelegges, så forventer jeg at det tåler litt.

Sånn ellers, nei - forventer ingen garanti. Litt skal de tåle, men man må jo kunne la tøybamsene ligge når man vet at man har en makulator (eller omtrent hvilken som helst valp) hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg en tyggeglad hund, men jeg tror jeg hadde følt meg rimelig dust hvis jeg skulle gått tilbake til dyrebutikken med min egen hunds sikkel og gørr over hele, for å få igjen penger? Henger ikke helt på greip for meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... Jeg forventer ikke at lekene skal holde den røffe behandlingen de får av Dina. Jeg har kjøpt en sånn ball som du putter en godbit klump inni (veldig godt forklart :lol: ) Og den står det på at den ikke kan ødelegges. Den håpa jeg skulle holde litt, og det har den også gjort. Jeg kjøper stort sett ting jeg kjenner at tåler en støyt, og blir de ødelagte så kjøper vi ny. Er liksom ikke den helt store investeringen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha :lol: At jeg ikke har tenkt på det. Sånne fjonge bamser med pipedings i varer i ca 10 sekunder her i huset. De er dritdyre og henger fristende på rekke og rad i dyrebutikken, men burde kommet med en advarsel. "Egner seg ikke for leking". :D Nå er jeg så heldig at jeg har to jentebarn som var helt bamsegale da de var små. To søplesekker med fine bamser ble donert til et flyktningemottak, to gikk i søpla, men enda har vi et ubegrenset lager av bamser som kan elskes, drepes og makuleres :lol:

Lurer på hva de hadde sagt på Manglerudsenteret hvis jeg kom tilbake med en av de idiotiske pipebamsene vi har kjøpt i et svakt øyeblikk. :lol: "Se, den er døøøød og det er jaffal ikke bikkja mi sin skyld" :)

Nei, kjøper konger og tauknutedraleketing, jeg. (Det blir jo ikke så ofte). Tennisballer finner vi i skogen ved tennisbanen (easy come, easy go) og bamser tar vi fra eget lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...