Gå til innhold
Hundesonen.no

Dog tonic


Recommended Posts

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20670412

Ja som skrevet, noen som har prøvd dette? Vår Bichon er jo ingen gammel kar, men han har absolutt "alderdomstegn" slikt som litt stivhet, han sover for det meste og slike ting, men det er ikke dette som er hovedgrunnen til at jeg lurer. Grunnen til at jeg spør er; Han sliter så fælt med at det renner ekstremt fra øynene :) Dette er fryktelig vanskelig å forebygge og vi har prøvd det meste fra a til å uten at noe har hatt særlig effekt.

Et produkt hadde veldig god effekt; Angels glow, men det er jo antibiotika i det så er jo ikke noe særlig å gi han det for hver gang renninga kommer tilbake. Og denne øyerenninga er absolutt skikkelig ille altså. Uansett hvor mye vi tørker, (Noe vi ikke kan gjøre for mye, for han blir jo sår stakkar) klipper og steller med de øynene hans, så renner det helt villt. og bare etter en natt er det skikkelig ille! Å stikke opp tårekanalene har vi også prøvd, uten effekt, det er jo også bevist at det bare kan bli verre av å stikke opp.

Kan legge ved et bilde av han der han ser ganske grusom ut, så kan dere få et lite blikk på hvorfor jeg lurer på hvorfor noen har prøvd dette. Vi er ganske desperat på å finne noe som funker på renninga nå. Å stikke opp tårekanalene har vi også prøvd, uten effekt.

i72573_Untitled1.jpg

Dere ser jo at det er temmelig ille.. :)

Ellers tar jeg imot alt av tips/forslag hvis noen har med tanke på renninga. Vi er temmelig rådvill :) Og jeg vet jo at det er utrolig mange her inne som sitter med en hel del viten og kunnskap, så da prøver jeg her! (Han har også en øyelidelse forresten, men såvidt vi kan forstå så kan ikke dette kobles til renninga)

EDIT: Ser nå at denne kanskje skulle blitt lagt under helse og sykdommer. Kunne en moderator flyttet den kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg ville prøvde homeopati. :) Hadde besøk av en liten tass som hadde slike øyne; det rant konstant stakkars. Jeg fant frem et middel jeg trodde ville fungere, og ba eier om å prøve dette. Etter tre-fire dager hadde renningen stoppet! :) Og så vidt jeg har hørt, har han ikke hatt problemer med det siden. Dette var en hund som skulle bli operert for det bare han ble gammel nok, han var da 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...