Gå til innhold
Hundesonen.no

Søke om Championat

ipadda

Recommended Posts

Jeg skal søke om championatet på Betty. Men det er bare registrert 2 cert på henne. Greit nok det, resultatene fra siste utstilling ligger ikke ute på dogweb, men jeg vet at andre som har skrevet utstilling - dommer - dato osv fra samme utstilling har fått igjennom deres championat. Hva skjer?

Får jeg straff fordi jeg ikke har samlet cert? :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk først og fremt om utstillingen ligger inne i det hele tatt - og se hva som står på resultatlisten for din rase.

Troligvis har noen glemt å punche inn cert'et på din hund, så den kun ligger med CK. Da kan man ikke søke champ. på den måten...

Da kan du enten ta kontakt med NKK og få de til å rette opp dette, eller sende inn en vanlig papir-søknad - så fikser dem det når de går igjennom søknadsskjemaene. (Mistenker dog at siste forslaget her kommer til å ta lengst tid, da..)

Men det ordner seg sikkert til slutt!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk først og fremt om utstillingen ligger inne i det hele tatt - og se hva som står på resultatlisten for din rase.

Troligvis har noen glemt å punche inn cert'et på din hund, så den kun ligger med CK. Da kan man ikke søke champ. på den måten...

Da kan du enten ta kontakt med NKK og få de til å rette opp dette, eller sende inn en vanlig papir-søknad - så fikser dem det når de går igjennom søknadsskjemaene. (Mistenker dog at siste forslaget her kommer til å ta lengst tid, da..)

Men det ordner seg sikkert til slutt!

Susanne

Men jeg har en vennine med Basenji. Hennes hund ble champ på samme utstilling, og hun søkte lenge før meg om championatet, hennes gikk rett igjennom, så da kan det nok stemme at de har glemt å punche inn certet på Betty da... Erk for noe ork..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest cavkooik

Jeg fikk cert på den ene hunden min på utstillinga i Bø, og han ble da champion. Resultatet fra Bø ligger selvfølgelig ikke inne på Dogweb enda. Men jeg søkte om championat på han på mandag (denne uka), og førte da bare på resultatet fra Bø i tillegg til de to andre certene han har. Og på tirsdag var championatet godkjent. :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detvar meg som fikk innvilga championatet tirsdag etter Ølen, og eneste grunn til at jeg har fått det innvilget, og ikke Tatti, hvis det da ikke er skjedd noe feil med skrivingen, må

være at Tasha har mer enn nok Cert, men manglet dette siste etter fylte 2 år!

Jeg skal ikke si det med sikkerhet, men kan ikke se noen annen grunn??!

(hvis det da ikke, som sagt, har skjedd en skriverfeil..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detvar meg som fikk innvilga championatet tirsdag etter Ølen, og eneste grunn til at jeg har fått det innvilget, og ikke Tatti, hvis det da ikke er skjedd noe feil med skrivingen, må

være at Tasha har mer enn nok Cert, men manglet dette siste etter fylte 2 år!

Jeg skal ikke si det med sikkerhet, men kan ikke se noen annen grunn??!

(hvis det da ikke, som sagt, har skjedd en skriverfeil..)

Det har ikke noe å si at dere hadde flere cert, du blir ikke champion av den grunn, altså er det certet etter fylte to år som er utslagsgivende.

Jeg fikk cert på den ene hunden min på utstillinga i Bø, og han ble da champion. Resultatet fra Bø ligger selvfølgelig ikke inne på Dogweb enda. Men jeg søkte om championat på han på mandag (denne uka), og førte da bare på resultatet fra Bø i tillegg til de to andre certene han har. Og på tirsdag var championatet godkjent. :whistle:

Sånn jeg kan se det ligger ikke resultatene ute på noen, enda.

Men når du søker om championatet kan du jo legge inn de certene du vil i nettskjemaet, har du i det hele tatt forsøkt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte om championat på Tulla før resultatene for de siste utstillingene lå ute. Det gikk helt greit; jeg bare skrev inn dommer og premiering og det som trengtes, og vips var det i orden. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...