Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyretolker

Ia

47 stemmer

1. 1.

• Javisst!
      3
    • Tja, jeg tror noen har evnen til dette, mens andre bløffer.
      20
    • Jeg tror alle kan lese dyr i større eller mindre grad. Noen velger bare å kalle det "tolkning", og ta betalt for det.
      6
    • Nei, slett ikke. Man kan kanskje lære seg å lese dyrs kroppspråk til en viss grad, men ingen kan snakke med dyr på den måten.
      18
  2. 2.

• Ja
      12
    • Nei
      23
    • Ikke enda, men jeg har lyst
      12

Recommended Posts

Bare vrøl fra ende til annen. Det er jo ingen overraskelse at folk tror på sånt, egentlig. Folk tror jo på guder, romvesen, spøkelser og alt mulig. Det har jo aldri vært noe bevis på at folk kan snakke med dyr på den måten, eller at det finnes en gud, men om folk vil ha noe å sløse bort penger på, så er det greit for meg. Jeg tror rett og slett at det er litt trendy og in i tiden med dyretolking. Alt som har blitt lagt inn av dyretolkingssamtaler her inne har fremstått som noe enhver har kunnet lire av seg i søvne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noen har mulighet til å kommunisere utenom de vanlige kanalene ... Men- jeg tror ikke det kan læres på kurs. Og jeg tror ikke alle kan det. Jeg tror forøvrig også på respekt og høflighet, og det innebærer å snakke om andres tro og overbevisninger på en respektfull måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha bodd et halvt år som nærmeste nabo til en dyretolk, hvis hunder står absolutt hele dagen og gneldrer både når hun er borte og når hun er hjemme, har jeg nok lite tro på det, for da ville hun vel i det minste tatt seg en prat med sine egne hunder og spurt om den gneldringen vel? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med Aya her. Jeg tror ikke at den type ting er noe man kan lære seg, jeg tror noen mennesker er mer i stand til å ta inn ting som andre ikke er. Jeg vil ikke benekte det, men jeg er redd for at dette er noe mange ser de kan tjene penger på, fordi veldig mange har spesielt hund og går rundt med en dårlig samvittighet for hunden sin. Kanskje man får avskaffet den dårlige samvittigheten hvis hunden kan fortelle om hvordan den har det? Nei, dette er bare tankespinn fra min side, men jeg tror dette er atter en måte å tjene penger på dyr på. Hvordan kan man bevise dette da? Jeg så en av de filmene Mari la ut i den andre tråden og ble rimelig overrasket. Jeg tror jeg er litt naiv, og tror på ting til det motsatte er bevist... Jeg synesikke dette bør bli en diskusjon om religion, det blir noe helt annet og veldig personlig for mange tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noen har mulighet til å kommunisere utenom de vanlige kanalene ... Men- jeg tror ikke det kan læres på kurs. Og jeg tror ikke alle kan det. Jeg tror forøvrig også på respekt og høflighet, og det innebærer å snakke om andres tro og overbevisninger på en respektfull måte.

Veldig enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er fullt mulig og kommunisere med alle levende vesner. Men jeg har 0 tro på at de snakker som oss, hva søren er poenget med å tolke om all informasjon foregår på vanlig språk,også synes jeg det er veldig merkelig at en hund i Kina vet hvordan h*n snakker norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...