Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyretolker

Ia

47 stemmer

1. 1.

• Javisst!
      3
    • Tja, jeg tror noen har evnen til dette, mens andre bløffer.
      20
    • Jeg tror alle kan lese dyr i større eller mindre grad. Noen velger bare å kalle det "tolkning", og ta betalt for det.
      6
    • Nei, slett ikke. Man kan kanskje lære seg å lese dyrs kroppspråk til en viss grad, men ingen kan snakke med dyr på den måten.
      18
  2. 2.

• Ja
      12
    • Nei
      23
    • Ikke enda, men jeg har lyst
      12

Recommended Posts

Bare vrøl fra ende til annen. Det er jo ingen overraskelse at folk tror på sånt, egentlig. Folk tror jo på guder, romvesen, spøkelser og alt mulig. Det har jo aldri vært noe bevis på at folk kan snakke med dyr på den måten, eller at det finnes en gud, men om folk vil ha noe å sløse bort penger på, så er det greit for meg. Jeg tror rett og slett at det er litt trendy og in i tiden med dyretolking. Alt som har blitt lagt inn av dyretolkingssamtaler her inne har fremstått som noe enhver har kunnet lire av seg i søvne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noen har mulighet til å kommunisere utenom de vanlige kanalene ... Men- jeg tror ikke det kan læres på kurs. Og jeg tror ikke alle kan det. Jeg tror forøvrig også på respekt og høflighet, og det innebærer å snakke om andres tro og overbevisninger på en respektfull måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vrøl fra ende til annen. *klippe klippe* Alt som har blitt lagt inn av dyretolkingssamtaler her inne har fremstått som noe enhver har kunnet lire av seg i søvne.

Ja og noen folk her inne har jo vært iiiinnnnmari nøye med hvilken "dyretolk" de har valgt, da.... :lol:

Jeg har vært hos dyretolk med hunden min for 2.5 år siden. Heldigvis en seriøs utøver og jeg rister fremdeles oppgitt på huet når jeg leser hva den j*** sladrebøtta av ei bikkje fortalte tolken... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha bodd et halvt år som nærmeste nabo til en dyretolk, hvis hunder står absolutt hele dagen og gneldrer både når hun er borte og når hun er hjemme, har jeg nok lite tro på det, for da ville hun vel i det minste tatt seg en prat med sine egne hunder og spurt om den gneldringen vel? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med Aya her. Jeg tror ikke at den type ting er noe man kan lære seg, jeg tror noen mennesker er mer i stand til å ta inn ting som andre ikke er. Jeg vil ikke benekte det, men jeg er redd for at dette er noe mange ser de kan tjene penger på, fordi veldig mange har spesielt hund og går rundt med en dårlig samvittighet for hunden sin. Kanskje man får avskaffet den dårlige samvittigheten hvis hunden kan fortelle om hvordan den har det? Nei, dette er bare tankespinn fra min side, men jeg tror dette er atter en måte å tjene penger på dyr på. Hvordan kan man bevise dette da? Jeg så en av de filmene Mari la ut i den andre tråden og ble rimelig overrasket. Jeg tror jeg er litt naiv, og tror på ting til det motsatte er bevist... Jeg synesikke dette bør bli en diskusjon om religion, det blir noe helt annet og veldig personlig for mange tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noen har mulighet til å kommunisere utenom de vanlige kanalene ... Men- jeg tror ikke det kan læres på kurs. Og jeg tror ikke alle kan det. Jeg tror forøvrig også på respekt og høflighet, og det innebærer å snakke om andres tro og overbevisninger på en respektfull måte.

Veldig enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er fullt mulig og kommunisere med alle levende vesner. Men jeg har 0 tro på at de snakker som oss, hva søren er poenget med å tolke om all informasjon foregår på vanlig språk,også synes jeg det er veldig merkelig at en hund i Kina vet hvordan h*n snakker norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...