Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyretolker

Ia

47 stemmer

1. 1.

• Javisst!
      3
    • Tja, jeg tror noen har evnen til dette, mens andre bløffer.
      20
    • Jeg tror alle kan lese dyr i større eller mindre grad. Noen velger bare å kalle det "tolkning", og ta betalt for det.
      6
    • Nei, slett ikke. Man kan kanskje lære seg å lese dyrs kroppspråk til en viss grad, men ingen kan snakke med dyr på den måten.
      18
  2. 2.

• Ja
      12
    • Nei
      23
    • Ikke enda, men jeg har lyst
      12

Recommended Posts

Skrevet

Bare vrøl fra ende til annen. Det er jo ingen overraskelse at folk tror på sånt, egentlig. Folk tror jo på guder, romvesen, spøkelser og alt mulig. Det har jo aldri vært noe bevis på at folk kan snakke med dyr på den måten, eller at det finnes en gud, men om folk vil ha noe å sløse bort penger på, så er det greit for meg. Jeg tror rett og slett at det er litt trendy og in i tiden med dyretolking. Alt som har blitt lagt inn av dyretolkingssamtaler her inne har fremstått som noe enhver har kunnet lire av seg i søvne.

Skrevet

Jeg tror noen har mulighet til å kommunisere utenom de vanlige kanalene ... Men- jeg tror ikke det kan læres på kurs. Og jeg tror ikke alle kan det. Jeg tror forøvrig også på respekt og høflighet, og det innebærer å snakke om andres tro og overbevisninger på en respektfull måte.

Skrevet

Etter å ha bodd et halvt år som nærmeste nabo til en dyretolk, hvis hunder står absolutt hele dagen og gneldrer både når hun er borte og når hun er hjemme, har jeg nok lite tro på det, for da ville hun vel i det minste tatt seg en prat med sine egne hunder og spurt om den gneldringen vel? :wub:

Skrevet

Jeg er litt enig med Aya her. Jeg tror ikke at den type ting er noe man kan lære seg, jeg tror noen mennesker er mer i stand til å ta inn ting som andre ikke er. Jeg vil ikke benekte det, men jeg er redd for at dette er noe mange ser de kan tjene penger på, fordi veldig mange har spesielt hund og går rundt med en dårlig samvittighet for hunden sin. Kanskje man får avskaffet den dårlige samvittigheten hvis hunden kan fortelle om hvordan den har det? Nei, dette er bare tankespinn fra min side, men jeg tror dette er atter en måte å tjene penger på dyr på. Hvordan kan man bevise dette da? Jeg så en av de filmene Mari la ut i den andre tråden og ble rimelig overrasket. Jeg tror jeg er litt naiv, og tror på ting til det motsatte er bevist... Jeg synesikke dette bør bli en diskusjon om religion, det blir noe helt annet og veldig personlig for mange tror jeg...

Skrevet

Jeg tror noen har mulighet til å kommunisere utenom de vanlige kanalene ... Men- jeg tror ikke det kan læres på kurs. Og jeg tror ikke alle kan det. Jeg tror forøvrig også på respekt og høflighet, og det innebærer å snakke om andres tro og overbevisninger på en respektfull måte.

Veldig enig med deg!

Skrevet

Jeg vet at det er fullt mulig og kommunisere med alle levende vesner. Men jeg har 0 tro på at de snakker som oss, hva søren er poenget med å tolke om all informasjon foregår på vanlig språk,også synes jeg det er veldig merkelig at en hund i Kina vet hvordan h*n snakker norsk.

Skrevet

Hvordan vet du det? Og hva mener du med "kommunisere"?

Fordi jeg har gjort det selv. Kommunisere kan jo være så mangt men når jeg forsøkte fikk jeg følelser,bilder og tanker. Ikke ord.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...