Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyretolker

Ia

47 stemmer

1. 1.

• Javisst!
      3
    • Tja, jeg tror noen har evnen til dette, mens andre bløffer.
      20
    • Jeg tror alle kan lese dyr i større eller mindre grad. Noen velger bare å kalle det "tolkning", og ta betalt for det.
      6
    • Nei, slett ikke. Man kan kanskje lære seg å lese dyrs kroppspråk til en viss grad, men ingen kan snakke med dyr på den måten.
      18
  2. 2.

• Ja
      12
    • Nei
      23
    • Ikke enda, men jeg har lyst
      12

Recommended Posts

Skrevet

Bare vrøl fra ende til annen. Det er jo ingen overraskelse at folk tror på sånt, egentlig. Folk tror jo på guder, romvesen, spøkelser og alt mulig. Det har jo aldri vært noe bevis på at folk kan snakke med dyr på den måten, eller at det finnes en gud, men om folk vil ha noe å sløse bort penger på, så er det greit for meg. Jeg tror rett og slett at det er litt trendy og in i tiden med dyretolking. Alt som har blitt lagt inn av dyretolkingssamtaler her inne har fremstått som noe enhver har kunnet lire av seg i søvne.

Skrevet

Jeg tror noen har mulighet til å kommunisere utenom de vanlige kanalene ... Men- jeg tror ikke det kan læres på kurs. Og jeg tror ikke alle kan det. Jeg tror forøvrig også på respekt og høflighet, og det innebærer å snakke om andres tro og overbevisninger på en respektfull måte.

Skrevet

Etter å ha bodd et halvt år som nærmeste nabo til en dyretolk, hvis hunder står absolutt hele dagen og gneldrer både når hun er borte og når hun er hjemme, har jeg nok lite tro på det, for da ville hun vel i det minste tatt seg en prat med sine egne hunder og spurt om den gneldringen vel? :wub:

Skrevet

Jeg er litt enig med Aya her. Jeg tror ikke at den type ting er noe man kan lære seg, jeg tror noen mennesker er mer i stand til å ta inn ting som andre ikke er. Jeg vil ikke benekte det, men jeg er redd for at dette er noe mange ser de kan tjene penger på, fordi veldig mange har spesielt hund og går rundt med en dårlig samvittighet for hunden sin. Kanskje man får avskaffet den dårlige samvittigheten hvis hunden kan fortelle om hvordan den har det? Nei, dette er bare tankespinn fra min side, men jeg tror dette er atter en måte å tjene penger på dyr på. Hvordan kan man bevise dette da? Jeg så en av de filmene Mari la ut i den andre tråden og ble rimelig overrasket. Jeg tror jeg er litt naiv, og tror på ting til det motsatte er bevist... Jeg synesikke dette bør bli en diskusjon om religion, det blir noe helt annet og veldig personlig for mange tror jeg...

Skrevet

Jeg tror noen har mulighet til å kommunisere utenom de vanlige kanalene ... Men- jeg tror ikke det kan læres på kurs. Og jeg tror ikke alle kan det. Jeg tror forøvrig også på respekt og høflighet, og det innebærer å snakke om andres tro og overbevisninger på en respektfull måte.

Veldig enig med deg!

Skrevet

Jeg vet at det er fullt mulig og kommunisere med alle levende vesner. Men jeg har 0 tro på at de snakker som oss, hva søren er poenget med å tolke om all informasjon foregår på vanlig språk,også synes jeg det er veldig merkelig at en hund i Kina vet hvordan h*n snakker norsk.

Skrevet

Hvordan vet du det? Og hva mener du med "kommunisere"?

Fordi jeg har gjort det selv. Kommunisere kan jo være så mangt men når jeg forsøkte fikk jeg følelser,bilder og tanker. Ikke ord.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...