Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp og jobb

Olsenbanden

Recommended Posts

Skrevet

Sånn etterhvert når valpen blir litt større så fungerer det jo sikkert å ha den i bilen mens du er på jobb, men jeg synes det virker en smule heavy for en 8 uker gammel valp å sitte i bilen hele arbeidsvakta. Selma hylte etter meg bare jeg gikk på do og skulle helst sove i fanget HVER gang hun sov. Hun var ellers en veldig enkel valp, men hun var veldig avhengig av å få trent inn å være alene på en langsom og skånsom måte. Valper er veldig forskjellige, men når den er 8 uker er den å annse som en liten baby.

Skrevet

Jeg kan jo si at jeg selv jobber i barnehage, og hunden min Tinka er hjemme hele den tiden. Altså omtrent 9 timer. Det er absolutt ikke noe problem, hun har et rom for seg selv med leker, tøybur med mykt underlag, en seng (beregnet på mennesker) og tyggebein. Hun ser ut til å ha det helt fint der, og jeg har bedt naboer være obs på om hun bjeffer eller noe, og ingen har hørt noe.

Mange vil kanskje mene at 9 timer er altfor mye og uff og uff. Men hunder vet faktisk ikke forskjell på 5 og 9 timer.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med å skrive dette i denne forbindelsen?

Sånn etterhvert når valpen blir litt større så fungerer det jo sikkert å ha den i bilen mens du er på jobb, men jeg synes det virker en smule heavy for en 8 uker gammel valp å sitte i bilen hele arbeidsvakta. Selma hylte etter meg bare jeg gikk på do og skulle helst sove i fanget HVER gang hun sov. Hun var ellers en veldig enkel valp, men hun var veldig avhengig av å få trent inn å være alene på en langsom og skånsom måte. Valper er veldig forskjellige, men når den er 8 uker er den å annse som en liten baby.

Enig :console:

Skrevet

Synes Connie er så fint jeg da.. Ally og Connie passer jo litt sammen :D

Ja jeg liker Connie, klinger ja :console: men jeg kobler navnet til "feil" personer. :D det er IKKE meningen å tråkke på noen sitt navn nei! men av personlige årsaker så blir det ikke Connie :P

Å ha valp mens man jobber er enkelt!

Man tar ut all ferien sin i et jafs, er man heldig har man mulighet til å jobbe deltid en periode..

Sist jeg fikk valp hadde jeg fri 4 mnd (en del spesielle omstendigheter..)

Jeg venter valp igjen i sommer, og har planen klar..

Denne gangen skal jeg overtale ledelsen her til å la meg ta 1-2 mnd ferie først, deretter vil jeg forsøke å jobbe 50% på kontoret og 50% med hjemmekontor i noen uker.. (altså halve dagen hvert sted)

Når valpen er 4-5 mnd gammel regner jeg med at det funker fint å la henne være hjemme sammen min voksne hund.

Så får det heller være at det blir dårlig med ferie å bruke på reising i år.

Jeg har 3 uker igjen av ferien min som jeg tenkte å bruke nå på valpen :D

Og så til dere andre; tusen takk for innleggene deres :P Kjempefint å høre hvordan dere har gjort det med valpen deres. Tar det med meg videre. :D

Litt svar til dere:

-Valepn blir ikke å ligge i en bil 8 timer om dagen når den er 8 uker.

-Valpen er ikke født enda, så det er ikke såå mange minus når jeg henter den.

-Valpen blir å ligge i bilen noen ganger sikkert, men da er det hvis jeg skal bort rett etter jobb.

-Valpen kommer aldri til å være HELT alene, Ally kommer til å være sammen med den :P

tror ikke jeg har glemt noe nå :D

Men kom gjerne med navneforslag :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...