Gå til innhold
Hundesonen.no

Ville dere fortalt sannheten?


Blondiemamma

Recommended Posts

Mange meninger her gitt.. Men for min egen del, så ville jeg ha fått vite det. En av mine størtste mareritt er at en mann skal være utro, og holde det hemmelig. At kanskje andre vet om det, og jeg går rundt i god tro om at alt er i den skjønneste orden. Kanskje dette går mer på hvordan person en er selv. Men uansett hvilken situasjon jeg er i, så ville jeg ha visst. Jeg vet hvor sårende det hadde hvert å få vite i ettertid at en jeg har stolt på har gjort noe slikt bak min rygg, og attpåtil gått rundt som om ingenting hadde skjedd. Er 23 år, så regnes jo som den yngre garden, som også bortimot samme mening som meg.

Jeg er helt enig! Dette er mitt mareritt også. Jeg ville aldri vært sammen med noen som holdt på med "flørting", sending av nakenbilder og sånn type chatting med noen over nett. I mine øyne er man ikke nødt til å gjøre noe fysisk for at man skal kunne nærme seg det jeg kaller utroskap. Jeg ville aldri kunne stolt på en mann som hadde drevet på slik. Så ja, jeg ville visst. Skjønt tidspunktet er elendig. Men igjen, når er det riktig tidspunkt for å vite noe slikt? Jo før jeg hadde fått visst hvilken type dette var, jo bedre sånn i utgangspunktet. Jeg blir 25 i år, så jeg regnes vel som den yngre garde selv også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Skjønt tidspunktet er elendig. Men igjen, når er det riktig tidspunkt for å vite noe slikt? Jo før jeg hadde fått visst hvilken type dette var, jo bedre sånn i utgangspunktet.

Skulle egentlig ikke skrive mer i denne tråden jeg, men.... :)

Men JA, det er akkurat det jeg tenker på... NÅ er det feil tidspunkt fordi hun er gravid og full av hormoner, når ungen er født så kan man ikke ødelegge den perfekte lykkelige tilværelsen, og når ungen er 1 år og kanskje det begynner å nærme seg rett tid for at man kan si det,så er saken skikkelig gammel nyhet og ikke bør dras opp.... :D

Mye rart vordende fedre tydeligvis kan gjøre for at det ikke skal skade på tilværelsen gitt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig ikke skrive mer i denne tråden jeg, men.... :)

Men JA, det er akkurat det jeg tenker på... NÅ er det feil tidspunkt fordi hun er gravid og full av hormoner, når ungen er født så kan man ikke ødelegge den perfekte lykkelige tilværelsen, og når ungen er 1 år og kanskje det begynner å nærme seg rett tid for at man kan si det,så er saken skikkelig gammel nyhet og ikke bør dras opp.... :D

Mye rart vordende fedre tydeligvis kan gjøre for at det ikke skal skade på tilværelsen gitt :D

Tror du misforstår det jeg har oppfattet som de flestes poeng her, nettopp at det ikke er opp til DEG å handle på dette. Om det er utroskap eller ikke er det opp til dem som er i forholdet å avgjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr det? At unge mennesker vil vite det om mannen er utro, men voksne vil ikke vite det? Det er vel ikke det det er snakk om, men heller hvem som forvalter sannheten. En nettflørt mellom totalt fremmede mennesker er vel ikke akkurat det jeg vil kalle for utroskap. Men bevares, hvis det er slik at de yngste her forbeholder seg retten til å være de største sladrekjærringene, så gjerne for meg :)

Betyr ikke mer enn at jeg henviser til innlegget under. At det skrives at den yngre garden mener at hun burde fortelle, mens majoriteten som mener hun burde ti still er av den godt voksne garde. Sånn for å si at jeg er 23 år, om det skulle ha en betydning for min mening. Men nå skrev ikke jeg heller noe om akkurat dette tilfellet heller da (om hun skulle si noe eller ei), men om min mann HADDE hvert utro mot meg, så ville jeg visst det, samme hvem som kom og fortalte meg det. Mener ikke noe mer enn det, så ikke vits å komme med spydigheter .

Interresant å se at den yngre garde mener jeg burde fortelle, mens majoriteten av de som mener jeg bare burde ti still er av den godt voksne garde.. Selv tilhører jeg den sistnevnte, men jeg hadde helt klart likt å vite det om mannen min drev på slik på nett

Hva mener du egentlig med den setningen?

At det kanskje spiller en rolle hvilken person man er selv, med tanke på hvordan man ville reagert på om en vilt fremmede kom og fortalte at mannen dems er utro. Om en er sikker på seg selv, dårlig selvbilde/selvtillit etc. Jeg f.eks har veldig dårlig selvtillit, og har erfaring/kjenneskap til flere utro menn. Dette gjør at jeg har litt dårlig tiltro til menn generelt, og heller ville visst i stedet for å gå i uvitenhet.

Ut ifra det jeg leser i denne tråden, så er det flere som faktisk ikke hadde villet vite. Nå snakker ikke jeg om en uskyldig nettflørt, men om utroskap. Hvordan en reagerer/takler det, kanskje kommer dette kanskje an på personlighet? Noen takler utroskap bedre enn andre, for noen er grensen for utroskap lenger enn for andre. Dette må jo ha noe med hvordan person en er selv. Jeg er utrolig klønete å forklare, så håper dere skjønner hva jeg vil frem til.

Og bare for å ta denne saken som det faktisk snakkes om, så synes jeg at han har dratt den for langt ved å vise nakenbilder av seg selv. Jeg synes faktisk bare det å søke kontakt med andre kvinner på nett for å flørte er uakseptabelt. Men der er vi jo forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke så lenge siden var det en jeg kjenner som begynte å sende meg meldinger, ville ha meg på msn osv. Det var aldri noen bilder involvert, men det var relativt direkte meldinger som ikke kan misforstås. Han har også veldig gravid dame for tiden. Ja, jeg syns det er rasshøl å oppføre seg sånn, men jeg kommer aldri til å si noe til dama hans. Jeg kjenner henne ikke, og jeg har valgt å se på hans oppførsel som "dama mi er gravid, jeg friker litt ut, så jeg søker oppmerksomhet andre steder".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Snaffa - dette er faktisk ikke snakk om mer enn en nettflørt. Da må man diskutere med det som utgangspunkt.

Ja, og derfor skrev jeg på slutten av forrige innlegg:

Og bare for å ta denne saken som det faktisk snakkes om, så synes jeg at han har dratt den for langt ved å vise nakenbilder av seg selv. Jeg synes faktisk bare det å søke kontakt med andre kvinner på nett for å flørte er uakseptabelt. Men der er vi jo forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noensinne funket, jenter????????

*Bare ler og rister på hodet*. Hva er det liksom disse mannfolka TROR ? Jeg fikk en gang tilsendt videosnutter av "snoppen" in action fra en fyr - men må vel bare innrømme at jeg bare ble kvalm - og litt lattermild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg ville gjort det enkelt jeg Blondimamma :) du sa su etterhvert fant ut han hadde dame, var gift og snart hadde barn.

Tror jeg hadde slått ed foten da og sakt til han allerede der. "Du har en bra dama og snart barn, kos deg med dem"... eller noe i den duren og ikke noe mer kontakt etter det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg ville gjort det enkelt jeg Blondimamma :D du sa su etterhvert fant ut han hadde dame, var gift og snart hadde barn.

Tror jeg hadde slått ed foten da og sakt til han allerede der. "Du har en bra dama og snart barn, kos deg med dem"... eller noe i den duren og ikke noe mer kontakt etter det :D

Du misforstår frøken.... Kontakten døde mer eller mindre ut fordi jeg ante ugler i mosen.. Vi hadde bittelitt kontakt da jeg fant ut at han er gift og venter barn.. Han var mer på hugget en meg på den tiden. .men da jeg fant ut dette, satt jeg ned foten, skrev brev til han om alt jeg visste, og kuttet kontakten....

men enig i desom skriver at paprikaen ikke er særlig sjarmrende trekk... han var så hyggelig ellers at jeg prøvde bare å se vekk fra det bildet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.... nei det stemmer nok ikke.. jeg har bein nok i nesa til å stå for egne valg.. Bare intressant å se hva andre ville gjort i samme situasjon :P

"Bein i nesa... Nå tenker dere sikkert at dette må gjøre fryktelig vondt.... [...] ...sånn man får om man nyser når man spiser fisk"

*ler og tenker på Terkel i Knipe* hehe.

Sorry, klarte ikke dy meg :D

Ja og du får råd fra oss. Men det virker jo som om de eneste rådene du er villig til å høre på er de som sier at du burde fortelle det! Hvorfor be om råd da, når du ikke vil høre på de som er uenige?

Men, hvorfor skal hun ikke få råd? Hun hører jo evnt på den ANDRE parten som gir henne DE rådene da? Skulle de ha skrevet samme innlegg som du skriver her, om hun valgte å høre på "dine" råd?

:P

Slik jeg ser det er det jo kommet råd her begge veier, så blir ikke lett å gjøre alle tillags da :P

For den yngre garde blir nettet oppfattet som så "virkelig" at det å sende nakenbilder og kanskje til og med ha litt heftige "samtaler" på nettet faktisk likestilles med utroskap.

Syns ergo den "eldre garde" at dette er ok og ikke utroskap? Altså å sende nakenbilder av seg selv til "fremmede"?

Hum, mistenker jeg aldri kommer til å tilhøre den "eldre garde" da gitt :D:P

For ikke så lenge siden var det en jeg kjenner som begynte å sende meg meldinger, ville ha meg på msn osv. Det var aldri noen bilder involvert, men det var relativt direkte meldinger som ikke kan misforstås. Han har også veldig gravid dame for tiden. Ja, jeg syns det er rasshøl å oppføre seg sånn, men jeg kommer aldri til å si noe til dama hans. Jeg kjenner henne ikke, og jeg har valgt å se på hans oppførsel som "dama mi er gravid, jeg friker litt ut, så jeg søker oppmerksomhet andre steder".

Men er dette allikevel ok?

Finnes det noe mindre sjarmerende enn en fyr som sender deg bilde av paprikaen sin? :):P:D

Hehee, nei ikke sant... *ugh*

Må vel si at den gangen jeg vet sambo her mottok et sånn bilde, så var det himla synd for den damen at jeg fikk vite det. For nå har "ALLE" sett det bildet... :P

Og skjer det igjen, så vil bildet bli publisert...

folk sender ikke sånne bilder til min sambo!

Og ja, om jeg NÅ skulle få vite at Lars gjør det samme, så kommer også DET bildet til å bli publisert, og han hadde fått beskjed om å reise til varmeplassen....

For nei, sånn er IKKE godtatt i min verden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bein i nesa... Nå tenker dere sikkert at dette må gjøre fryktelig vondt.... [...] ...sånn man får om man nyser når man spiser fisk"

*ler og tenker på Terkel i Knipe* hehe.

Sorry, klarte ikke dy meg :D

:) Så det er SÅNN jeg fikk bein i nesa altså?? *spise mere fisk* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er dette allikevel ok?

Nei, jeg syns ikke det er ok. Jeg syns det er ekstremt dårlig gjort når man har en gravid dame hjemme. Men allikevel, er det mitt ansvar å sende de meldingene til dama hans?

Jeg sa ifra til han at jeg det måtte bli stopp på sånne meldinger, fordi det passet seg ikke, og det tok han til seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men IW, denne karen sa fra selv at han hadde gravid kone eller? Han jeg chattet med, utga seg i fire mnd for å vær singel og på let etter kjæreste.. Det er jo en direkte løgn mot kona si.... :blink:

Vet du hvilken avtale han har med kona si da? Kanskje de har et mer åpent forhold enn det du har med din partner? Det er mange som trives med løsere regler enn det som er alment akseptert, og jeg for min del synes det er helt ok. Er du 100% sikker på at dette er en løgn?

I mitt forhold ville dette vært utroskap. Ikke grov utroskap, men utroskap læll. Det er mulig vi har strenge regler, men de er regler vi har kommet fram til i fellesskap og det er regler vi begge trives med. Men naboen kan for alt jeg vet drive og boinke rundt på andre menn med full velsignelse fra sin mann, og omvendt. Og jeg har da ingenting med å fortelle folk jeg ikke kjenner om oppførsel av deres partner utifra hva jeg finner tvilsomt? Not my beeswax.

Folk er forskjellige, og de har forskjellige grenser. Jeg er ikke en til å dømme.

Det sagt så ville jeg selv helst vite om slikt. Så om mannen noen gang finner på å sende snoppebilder til en av dere, så send meg gjerne en pm. :D

Men det er noe helt annet å få høre sånt av noen man kjenner enn ei vilt fremmed dame på en tilfeldig mail to måneder etterpå liksom. Da hadde jeg tenkt wtf er hennes problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
    • Jeg har latt oppdretter bestemme valp til meg. Også da det sto mellom 2 av forskjellig farge, og jeg helst ville ha en av dem. Men jeg tenker at det er greit å si ifra til oppdretter at man ønsker seg en spesiell farge.  En venninne kjøper nå en valp. Hun bestilte den mørkeste valpen, for den syns hun var penest. Oppdretter sa at det ikke var valpen som passet best min venninne. Men hun fikk kjøpe den likevel. Regner med at det går greit uansett  👍
    • Stakkars lille Izuba ❤️ og deg  Jeg har av og til sett huggorm når vi har vært på tur. Og da har gjerne bikkja allerede passert den på stien 😱 Det har gjerne gått bra fordi hunden ikke har tråkket på den, eller prøvd å snuse/sjekke hva den er. Liker ikke hoggorm når jeg er på tur med hunden 😧
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...