Gå til innhold
Hundesonen.no

Ville dere fortalt sannheten?


Blondiemamma

Recommended Posts

Tror det er en mulighet for at du kan komme til å angre hvis du gjør det. Du vet jo ikke om hun vil "kill the messenger", eller rett og slett le av deg. Sannsynligheten er faktisk stor for at hun allerede vet. Det jeg ville gjort er å stille gubben et ultimatum: "Fortell henne, ellers gjør jeg det."

Verdt et forsøk. Hvis ikke, så er det jo ikke din sak så lenge du ikke kjenner dama. Hadde det vært en venninne av meg og jeg hadde visst noe slikt, hadde saken vært en helt annen.

seriøst?? le?? Ville du ledd om noen hadde sendt deg et brev om at mannen din sendte bilder av sine edlere deler til andre damer på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

seriøst?? le?? Ville du ledd om noen hadde sendt deg et brev om at mannen din sendte bilder av sine edlere deler til andre damer på nett?

Det var ikke poenget med posten min, men ja...du aner ikke hva slags forhold de to har, gjør du? Jeg sier ikke at det er det hun helt sikkert kommer til å reagere med, men kanskje du er litt intrige-sulten.... sorry, men du spurte oss om vi ville fortalt sannheten, jeg skrev min mening.

Og nei, jeg ville ikke ledd. Men mannen min ville aldri gjort noe slikt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abslout ikke sulten på noe intriger.. Kontakten med denne mannen er over for en stund tilbake.. Jeg har funnet tonen igjen med min ekskjæreste, og jeg gidder ikke å noe som helst med disse å gjøre,, Alt jeg tenker på er bare å sende henne en mail å gjøre henne obs på hva mannen hennes holder på med. .Om hun vil le av meg, så spiller det ingen trille...men da har jeg i hvertfall ikke en vondt samvittighet ved at det sitter ei rundlurt høygravid jente et sted og tror det beste om sin mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abslout ikke sulten på noe intiger.. Kontakten med denne mannen er over for en stund tilbake.. jeg har funnet tonen igjen med min ekskjæreste, og jeg gidder ikke å noe som helst med disse å gjøre,, Alt jeg tenker på å bare å sende henne en mail å gjøre henne obs på hva mannen hennes holder på med. .Om hun vil le av meg, så spiller det ingen trille...men da har jeg i hvertfall ikke en vondt samvittighet ved at det sitter ei rundlurt høygravid jente et sted og tror det beste om sin mann...

Det er du i din fulle rett til å mene, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abslout ikke sulten på noe intiger.. Kontakten med denne mannen er over for en stund tilbake.. jeg har funnet tonen igjen med min ekskjæreste, og jeg gidder ikke å noe som helst med disse å gjøre,, Alt jeg tenker på å bare å sende henne en mail å gjøre henne obs på hva mannen hennes holder på med. .Om hun vil le av meg, så spiller det ingen trille...men da har jeg i hvertfall ikke en vondt samvittighet ved at det sitter ei rundlurt høygravid jente et sted og tror det beste om sin mann...

Det kommer du til å få hvis du forteller det. Med tanke på at hun er gravid også så er det sannsynlig at det blir en stor sak ut av det og du kommer til å bli blandet inn. Du kommer nok til å få mye dritt også - hun vil jo helst at han skal være en drømmemann, så hun kommer nok til å prøve å vri det til at det er din skyld...

Jeg ville ikke fortalt noe. Jeg ville bare glemt hele saken. Det skjedde ikke noe fysisk, du trenger ikke å ha dårlig samvittighet og du kjenner henne ikke! I min verden ville jeg da prøvd å unngå bråk og holdt det for meg selv... Så "ego" er jeg ihvertfall!

Og hvis han virkelig er i stand til å være fysisk utro, så kommer han til å være det en gang (om han ikke allerede har vært det), og sannheten kommer for en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg virker kverulerende her nå.. men... hvordan skal dette kunne bli MIN skyld? JEG var singel, og JEG visste ikke noe om at han var gift og ventet barn...

og MÅ jeg ha kontakt med dem etterpå? det er vel bare å si at jeg har informert dere om hvordan ting ligger an, så da har jeg gjort det jeg følte jeg måtte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare veit hvordan det er å være forelska og bli sviktet på en sånn måte. Tro meg.. HUN får like mye skyld som han. Forelskelse er en svært sterk følelse og gjør som kjent blind.

Jeg tror ikke du vil bli kvitt "problemet" med en gang du sier i fra. Han blir nok rimelig sur på deg, hun vil enten skylde på deg eller be om å få høre mer for å føle seg sikker på hva som virkelig har skjedd... Det blir en sak ut av det og du er en del av det! Derfor tror ikke jeg at du unngår å forbli en del av det. Beklager, men det er mine tanker rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behøver ikke å beklage dine tanker... jeg har jo lagt ut denne tråden for å høre hvaa dere mener :P

Hehe! Jada, jeg skjønner jo egentlig det :frantics: Men tenker litt sånn at - beklager, jeg veit at det er kjipt men det sånn jeg tror det blir - opplegg! Hehe! Er bare ikke så flink til å forklare meg bestadig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg virker kverulerende her nå.. men... hvordan skal dette kunne bli MIN skyld? JEG var singel, og JEG visste ikke noe om at han var gift og ventet barn...

og MÅ jeg ha kontakt med dem etterpå? det er vel bare å si at jeg har informert dere om hvordan ting ligger an, så da har jeg gjort det jeg følte jeg måtte

Det er på ingen måte din skyld, og ingen kan ta deg på noe umoralsk hvis du velger å fortelle henne det selv! Jeg er bare redd det kommer til å skape mer tull for deg enn du er forberedt på, uten at det nødvendigvis hjelper noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hvis ett villt fremmed menneske hadde kommet til deg og sagt at mannen din er utro, ville du trodd mer på en du ikke aner hvem er eller mannen du har valgt å dele livet ditt med? Jeg vet hva jeg hadde ment om det i hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abslout ikke sulten på noe intriger.. Kontakten med denne mannen er over for en stund tilbake..

Og om du ikke er sulten på intriger og ikke vil ha noe mer med disse å gjøre, så lar du være å gjøre noe som helst med saken. Du har ikke noe med å blande deg i forholdet mellom to personer du strengt tatt ikke kjenner - for alt du vet har de det flott sammen, og din innblanding kan fort ødelegge livet for et lite barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interresant å se at den yngre garde mener jeg burde fortelle, mens majoriteten av de som mener jeg bare burde ti still er av den godt voksne garde.. Selv tilhører jeg den sistnevnte, men jeg hadde helt klart likt å vite det om mannen min drev på slik på nett...

Om det ødelegger et forhold eller ei er vel opp til paret å avgjøre. Hadde det vært meg, så hadde jeg kanskje valgt å se bort i fra det etter at vi hadde diskutert det, og snakket ut om det.. men jeg ville uansett ha ville vite om det, slik at jeg fikk hindret han i flere slike "krumspring"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke hun klarer å forhindre at det skjer igjen bare fordi hun vet det altså... Hun kommer til å få store problemer med å stole på han og det kommer til å slite noe voldsomt på denne kommende moren og forholdet deres. Det er klart at det er bedritent at han holder på sånn, men hjelper det noen at du forteller henne det? Noen ting er det faktisk best å ikke vite.. Ihvertfall så lenge det ikke skjedde noe fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hvorfor skal du plutselig "ordne oppe i" noe som tydeligvis er over for din del for lenge siden?

Jeg skjønner ikke sånt jeg, dere hadde en nettgreie - so what?

Det finnes ikke noe som er så usjarmerende som "forsmådde" damer som skal "hevne" seg. Å nei, å slarve til konemor når man selv er en involvert part er ikke goodwill, det er hevn. (beklager :frantics: )

Dette bør du la ligge, han har avsluttet flingen med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke villet vite, om det var meg som var hormonell, mange kilo tyngre enn normalt og snart stuck med hans unge.. Ikke så lenge det bare er ord og ikke handling, ihvertfall..

Samme her, jeg hadde ikke villet vite. Så nei, jeg ville ikke ha sagt noe i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interresant å se at den yngre garde mener jeg burde fortelle, mens majoriteten av de som mener jeg bare burde ti still er av den godt voksne garde.. Selv tilhører jeg den sistnevnte, men jeg hadde helt klart likt å vite det om mannen min drev på slik på nett...

Tror det skyldes at når man er ung så er konsekvensene mye mindre, det er mye lettere å bare stikke av fra et forhold og det å bare finne en ny er en uproblematisk tanke. Når man er eldre har man på sett og vis mye mer å miste...

Det at det er en baby på gang er jo også noe å ta med i betraktningen! Jeg har en teori om at alt kommer fram en eller annen gang uansett. Om dette er en mann som er istand til å holde på bak konas rygg så kommer han til å gjøre det igjen, eller kanskje det med deg var en glipp og at han tenkte seg om og angrer og ikke kommer til å gjøre noe sånt igjen. Umulig å vite... Kanskje det beste er å ikke ødelegge lykken i akkurat denne fasen av livet hennes (altså den kommende mor, han er ikke så viktig), la henne tro at hun har en fantastisk mann sånn at både hun og baby slipper stress...?

Som jeg sa før så hadde nok ikke jeg greid å si noe. Men jeg ville fremdeles helst visst selv da... Selv om jeg nok ville reagert som det har blitt sagt over, klandret deg! Og så ville det blitt masse styr frem og tilbake med hva sa han, hvor lenge, hvordan etc etc etc og MYE bråk i heimen... Så sånn sett ville jeg kanskje foretrekke å ikke vite akkurat mens jeg var høygravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg er regnet som den yngre garde jeg - men nei, som sagt tidligere - jeg syns tidspunktet er totalt feil, og vet vel ikke helt om jeg syns det er riktig at du skal gå til kona hans. Nettopp pga. tispunktet. Samt at dette er vel faktisk en stund siden nå.

Hva vil DU oppnå med å si det? Sånn for din egen del? Du har ikke gjort noe galt i denne situasjonen, det er mannen som er synderen. Men forholdet mellom dem to vet du lite eller ingenting om og, nei, jeg syns ikke det er riktig å si noe til kona. Skal du si noe så får du heller presse mannen selv til å si det.

Jeg hadde ikke satt pris på å få høre noe sånt i en slik stiuasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke jeg ville sagt noe, særlig ikke mens den stakkars dama er gravid. Det ville laget unødvendig mye drama, du burde eventuellt vente en stund. Også er det jo en viss sannsynlighet for at du ville fått skylden for å ødelegge ekteskapet deres, selv om det ikke var din feil. Eller det kunne henne at hun ikke trodde på deg. Siden du ikke vet noe om denne dama tror jeg det kan være lurt å holde munn inntill videre, og eventuellt fått venninnen til å snakke med henne. Det er bedre det enn at hun får beskjeden av en villt fremmed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye med akkurat den konkrete hendelsen å gjøre, men hvorfor har du fremdeles lagret alt dette når kontakten med denne mannen er over for en stund siden og du har funnet igjen tonen med din ekskjæreste? (Og dersom kontakten gikk via en datingside - hvorfor medlem der fremdeles?) Vet kjæresten din om dette? Dette har jeg ingenting med, jeg vet det, men det var bare en tanke som slo meg.... :frantics:

Jeg ville forøvrig blitt skikkelig grinete dersom jeg hadde funnet ut etter ørti måneder at typen min var utro/drev og flørta med damer på nettet etc og andre hadde visst det lenge, men ikke hadde giddet/turt å fortelle det til meg. Gravid eller ikke - jeg ville ha satt stor pris på å få høre det uansett. Men jeg vet jo om de som absolutt ikke vil vite om noenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er, at du ikke har noe som helst med dette å gjøre. Hadde dere to vært til sengs hadde det vært anderledes.

Er to mnd til ho skal trykke ut den derr babyen og det blir for dumt å muligens ødelegge et ekteskap og skilte foreldre pga noe slikt.

Er han en idiot så vil ho få vite det før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle meldingene er "lagret" ved at jeg har de i innboksen.. jeg har ikke fått slettet innboksen enda... Er da ikke sånn at jeg har lagret de for å ta vare på de eller av noen spesiell grunn.... Jeg synes bare det er urettferdig for kona hans THAT's ALL.... og jeg vet om flere venninner av meg som har opplevd "nett ting" eller utroskap som har sagt "om noen bare hadde fortalt meg...." men jeg har forstått at dere synes det ikke er riktig og at tidspungtet er feil :D

Og ja, typen vet.. og han synes oppførselen hans er helt forkastelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker vel kanskje mer sånn at dette er en stund siden... Blir det ikke feil å ta det opp med dama hans NÅ, når du ikke gjorde det når det skjedde?

Du fikk vel ikke vite dette før nå senere, men da er liksom toget litt gått tenker jeg.

Hva om du var den eneste han "drev sånn med", og han ikke har gjort det igjen hverken før eller senere, blir det ikke da feil å lage kaos i livet dems NÅ?

Eller er det ting jeg har glemt i tråden her nå... :D ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.... Det er jo ikke sååå lenge siden.. Måneds tid eller noe sånn sist jeg fikk brev fra han.. Da jeg skrev at jeg ble kjent med han for flere mnd siden, er det fordi chattingen pågikk i flere måneder.. Og sist brev fikk jeg for altså rundt en mnds tid siden, etter at jeg sa fra at jeg ante ugler i mosen.. Og for hun som lurte på det, så var det ingen "dating side" men et forum der vi har felles intresse. :D

Men jeg har fått mange inspill og mange tanker her nå, og det var jo akkurat det jeg ville, siden jeg var veldig i tvil selv hva jeg skulle gjøre... Jeg orker ikke å legge mere energi i dette, jeg ville bare høre andres mening om saken

Vi nordmenn er litt sånn at vi bare lukker øyne og ører til ting som skjer rundt oss, om det ikke akkurat anngår oss selv.. Litt synd egentlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.... Det er jo ikke sååå lenge siden.. Måneds tid eller noe sånn sist jeg fikk brev fra han.. Da jeg skrev at jeg ble kjent med han for flere mnd siden, er det fordi chattingen pågikk i flere måneder.. Og sist brev fikk jeg for altså rundt en mnds tid siden, etter at jeg sa fra at jeg ante ugler i mosen.. Og for hun som lurte på det, så var det ingen "dating side" men et forum der vi har felles intresse. :D

Men jeg har fått mange inspill og mange tanker her nå, og det var jo akkurat det jeg ville, siden jeg var veldig i tvil selv hva jeg skulle gjøre... Jeg orker ikke å legge mere energi i dette, jeg ville bare høre andres mening om saken

Vi nordmenn er litt sånn at vi bare lukker øyne og ører til ting som skjer rundt oss, om det ikke akkurat anngår oss selv.. Litt synd egentlig :D

Tja... Noen ganger har vi vel en tendens til å blande oss borti saker vi EGENTLIG ikke har noe med også...

Men hvis du syns det er så synd at vi ikke gjør noe med det så skjønner jeg ikke hvorfor du i det hele tatt spør oss om råd..! Du vil vel egentlig bare ha det fram til at du gjør det riktige hvis du forteller det? Vi er ikke no dårligere mennesker bare fordi vi er uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
    • Jeg har latt oppdretter bestemme valp til meg. Også da det sto mellom 2 av forskjellig farge, og jeg helst ville ha en av dem. Men jeg tenker at det er greit å si ifra til oppdretter at man ønsker seg en spesiell farge.  En venninne kjøper nå en valp. Hun bestilte den mørkeste valpen, for den syns hun var penest. Oppdretter sa at det ikke var valpen som passet best min venninne. Men hun fikk kjøpe den likevel. Regner med at det går greit uansett  👍
    • Stakkars lille Izuba ❤️ og deg  Jeg har av og til sett huggorm når vi har vært på tur. Og da har gjerne bikkja allerede passert den på stien 😱 Det har gjerne gått bra fordi hunden ikke har tråkket på den, eller prøvd å snuse/sjekke hva den er. Liker ikke hoggorm når jeg er på tur med hunden 😧
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...