Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange kroner bruker dere på hundene


Marianne&Bianca

Recommended Posts

Det har jeg aldri regnet på faktisk.

Gjorde et prøveprosjekt på hestene for noen år siden, skrev opp ALT jeg brukte på et år.

Var deprimerende lesning.... :yawn:

Men det går jo helt klart mye penger på hundene.

Har ca 2500 kr i året på forsikring.

Går vel fort ca 3000 kr årlig pr hund hos veterinæren på de faste tingene som vaksiner, tannstell, helsekontroll osv.

I 2009 gikk det nok rundt 15 000 kr på Hampus da han slo seg i ryggen, kun 9000 kr fikk vi dekket på forsikringa.

Har ikke verdens største hunder, men de spiser da en del likevel.

Så er det jo litt kursing, og vår aller største utgiftspost hundeutstilling.

Med 3 flyturer årlig i tillegg til ferier fulle av utstillinger, og utstillingene her omkring går det titusenvis av kroner på dette.

Meeeeen det gir jo masse tilbake da, både utstillinger og ikke minst gleden av å ha hund i hverdagen!

Om det ikke er verdt hver eneste krone alltid, så er det jammen ikke langt ifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å regne ut hva min hund har kostet meg.

Men mat er enkelt: 15 - 20,- pr. dag (500-1000g V&H om dagen)

Vaksinasjon og veterinærbesøk regner jeg ca 5000,- på i året (jada, jeg har LAV terskel for å dra til veterinæren)

Kobbel, bånd, seler, kløv, potesokker, potesalver, godbiter, griseører, leker osv tenker jeg det går et sted rundt 15-20000,- på i året.

Og forsikring koster meg ca 1500,- i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bruker vel ca 6500,- i fòr ( ca 17 kr per dag på to hunder).

- Diverse veterinærutgifter 2000,- (vaksiner, ormekurer, expot mm.). Pluss evt. skader. Til nå har jeg brukt ca 5000,- i året til sammen (har ei frøken som synes det er veldig kult å springe igjennom busker i stede for rundt. Så da har vi måttet lappe henne sammen noen ganger).

- Nå har jeg (heldigvis) flyttet, men før jeg flyttet så brukte jeg 2000,- per mnd bare i drivstoff til og fra treninger.

- Godbiter 2000,- i året(?)

- Hundekurs ca 15 000 per år.

Ang. hundeutstyr og slike ting så er det vanskelig å si. Jeg har vel sikkert for 25-30.000 kr bare i hundeutstyr. Så jeg kjøper ikke så mye lengre. Det blir ting som er forbruksvare som baller :yawn:

Ellers så er det vanskelig å ta med kurser også. Det varierer veldig fra år til år. Ei venninne og jeg regnet vel ut at siden jeg fikk Extra så har jeg brukt mellom 100-150 000 på henne (om ikke mer). Det inkl. alt av kurser, reiser, konkurranser, fòr osv. Så at det har gått "litt" penger er det ingen tvil om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...