Gå til innhold
Hundesonen.no

Lader, lader ikke, lader, lader ikke


PsychoLynx

Recommended Posts

Pc'n min er syk... Eller er det bare laderen?

Laderen her har gjennomgått litt av hvert. Den er blitt tygget på av katter, og av Gry. Den er blitt skjøtet sammen etter å ha blitt tygget av, og siste restaurering var at en del ble kuttet vekk, og vi satte inn en lampeledning istedet. (Gubben er elektrikker og fikser sånn :yawn:)

Nå er den blitt helt merkelig.

Først begynte det med at den kuttet å lade når jeg spilte av musikk, brente cd'er eller så på filmer på you tube. Da måtte jeg lukke pc'n (dvalemodus) for at den skulle ta lading igjen (måtte ta ut og sette inn igjen kontakt bak på pc for at den skulle starte å lade). Først når batteriet var fulladet, kunne jeg ta i bruk pc'n igjen, ellers sluttet den å lade så fort jeg brukte den.

Men når den først var fulladet, og jeg kun surfet, så på bilder eller alt annet som ikke krevde ekstra strøm, så funket den fint.

Nå er den blitt så ille at jeg ikke kan bruke pc'n uten at den slutter å lade. Når batterinivå blir lavt nok, må jeg lukke lokket, og lade den fullt opp igjen. Og ja, jeg blir gal!! Jeg vil ikke ha pause hver time for å lade jeg. Den kutter jo midt i innlegg og alt.

Er det laderen som er problemet????

Strøminntaket er noe "slarkete". Det vil si, kontakten kan beveges litt hit og dit, men den sitter fast liksom. Faller ikke ut på noe vis.

Kan det være inntaket som er problemet??

Eller er det et eget sånn "kort" på strøm/lading som kan ha fått en skade, så problemet ligger her?

Noen av dere som har vært borti lignende?

Tenkte jeg skulle kjøpe en ny lader idag for å forsøke det. Men har egentlig ikke råd til den investeringen nå om jeg kunne latt det være liksom. Håper jo at jeg evnt får levert den igjen om problemet er der tiltross for ny lader, men ja...

Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk sånn ett-eller-annet-meter for å sjekke hvor strømmen er dårlig. Hadde samme problemet med en bærbar selv, og da viste det seg at det var den boksen som var problemet. Kjøpte en ny bilig fra ebay, og da funket den. Eh, helt til boksen eksploderte og kortsluttet alt og sikringen gikk. Vil derfor anbefale å legge noen kroner i en skikkelig boks. :yawn: Du kan jo evt bare kjøpe en ny lade-ledning da, hvis noe sånt finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket merke er det på dataen? :innocent:

Acer Aspire 7520

Ta med pcen og be om å få teste i butikken? Så slipper du å dra tilbake med den om det er pcen som er problemet.

Jeg kjøpte en universallader på Elkjøp jeg. Kan leveres igjen på 30 dagern den :frantics:

Men, merkelig nok, så har den ladet stabilt siden jeg skrev dette innlegget istad :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, merkelig nok, så har den ladet stabilt siden jeg skrev dette innlegget istad :icon_redface:

Jepp, dingsebomser pleier å skjerpe seg når man lufter sin frustrasjon :innocent: Tror de er redde for å bli erstattet av noen yngre, sprekere dingsebomser :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :icon_redface: Tenkte meg at det var en acer hehe, alle acer pc'ene jeg har hatt oppigjennom har jeg måtte bytte den "kontakten" man stikker laderen inni veldig mange ganger :frantics: Så nå har jeg gitt opp :whistle: De har selv sagt til meg at det er ett problem med de dataene :aww: Så jeg ville nok sjekket det opp hvis problemet fortsatte :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :whistle:Tenkte meg at det var en acer hehe, alle acer pc'ene jeg har hatt oppigjennom har jeg måtte bytte den "kontakten" man stikker laderen inni veldig mange ganger :icon_redface: Så nå har jeg gitt opp :innocent: De har selv sagt til meg at det er ett problem med de dataene :frantics: Så jeg ville nok sjekket det opp hvis problemet fortsatte :aww:

Enig i dette dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...