Gå til innhold
Hundesonen.no

Trådløst nett

Nirm

Recommended Posts

Skrevet

Rimelig helge/kvelds abonement som er raskt og stabilt. Ventelo er uaktuelt. Ikke mobilt.

Hvor bør jeg skaffe fra? Det skal brukes til å surfe for det meste, betal regninger etc. Ikke så mye nedlastninger av filmer etc (mødre har ikke blitt så avanserte enda...).

Skrevet

Trådløst men ikke mobilt...?

Alle er basert på "mobiltelefonteknologi" om det er det du mener...

Alt etter hvem som har best dekning der du bor :

Telenor

Netcom

Ice

Skrevet

Tenkte på disse treige mobilnetta om du skjønner. Trenger ikke å ta med seg det trådløse, det skal være bare være i huset. Så normalt internett uten den kabelen mellom pc og modem da. :icon_redface:

Hadde Netcom sitt der (direct connect), men de har gitt seg og alt ble overført til Ventelo. Og der er både nettet og servicen meget dårlig. Så har sagt opp det.

Skrevet

om det er kabel der så får man vel nett via kabel feks, og det får man jo trådløst. Men man får nok ikke begrensa det til kun kveld/helg.

Skrevet

Jeg bor i ingentingland og her er egentlig hva som gir best dekning det store poenget. Har til nå hatt telenor basic (heter det vel) og det var ok stabilt og ga stort sett den hastigheten de lovde. Nå har vi akkurat byttet til radionett og får nesten 8 ganger så stor hastighet for ca samme pris. Vi prøvde også ut ice, men det var veldig ustabilt her. Om dekning ikke er en issue så er det vel bare å snoke litt rundt på priser og velge det som gir høyest hastighet for minst penger...?

Edit: er det egentlig noen leverandører som fremdeles reklamerer med kun bruk i helger og på kvelder...? Trodde det var et tilbakelagt stadium med ISDN jeg?

Skrevet

Edit: er det egentlig noen leverandører som fremdeles reklamerer med kun bruk i helger og på kvelder...? Trodde det var et tilbakelagt stadium med ISDN jeg?

Tanken er å holde trafikken lav(ere) på dagtid når slikt brukes i jobbsammenheng hvor man er ganske avhengig av stabilitet og hastighet...

Det finnes fortsatt på Internett over Mobilnett,

er man mange på samme antennen så går det mye tregere...

Det Nirm/Dere må sjekke først og fremst er om det er dekning for Turbo-3G / 3G , EDGE dekning er det overalt, men det er tregt...

Skrevet

Tenkte på disse treige mobilnetta om du skjønner. Trenger ikke å ta med seg det trådløse, det skal være bare være i huset. Så normalt internett uten den kabelen mellom pc og modem da. :P

Forstår jeg deg rett, så holder det jo med hvilket som helst internett abonement fra telenor osv og et trådløs modem? Soeedtouchmodemene man får fra telenor er multimodem med wlan i.

Mulig jeg misforstår deg og er helt på tur altså. :yawn:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kan være mange grunner til at en hund ikke fungerer i hundemøter. Mye av grunnlaget legges i valpekassa, hvordan mor og søsken interagerer, og sosialisering med andre hunder i valpe- og unghundtiden. I tillegg kommer rasetypisk adferd og arvelighet. Avhengig av adferden til mor og hva slags sosialisering hunden har fått i ung alder så har hunden lært seg hvordan den skal eller kan oppføre seg rundt andre. Eller ikke lært det, forsåvidt. Det er aldri for sent å trene på sosialisering, men er viktig å lese språket til alle de involverte hundene og gå inn og avbryte adferd som ikke er greit. Hvis andre hunder sier fra og setter grenser uten at hun respekterer det er det ditt ansvar som eier å fjerne henne fra situasjonen. Om hun får fortsette lærer hun jo bare at det er greit å holde på slik.
    • Kan en hund ha null sosiale ferdigheter med andre hunder? Hun har konflikter med alle hunder hun møter. Akkurat som hun ikke skjønner at hun er for mye og ikke tar til seg til at andre hunder sier i fra til henne? Hun tar jo ikke hintet.
    • Det er nok ikke pga navnene du ikke har fått svar🙂I mange år nå har det vært fryktelig liten aktivitet på forumet her. Syntes alle navnene var fine jeg likte Lilly best. Masse lykke til med valp!!
    • Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...