Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor bedriver du pelsstell?


Recommended Posts

Chicka er korthåret så hun blir børstet på plenen bak huset på sommeren og foran huset på vinteren (da er det for mye snø i hagen), en skjelden gang har jeg børstet hun inne.

Nå skal ikke jeg skryte på meg å børste hun så mye heller, hun har verdens mest lett stelte pels, ikke røyter hun mye, ikke blir pelsen så fettete og den er blank hele tiden, veldig enkel hund å ha med å gjøre i pelsen :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn børste igjennom fullfart gjøres på gulvet i stuen eller ute. Det tar ca 5 min på to hunder liksom :blink:

Men nå jeg skal gjøre litt mer, og klippe klør så bruker jeg hjørnebordet mitt m/teppe eller håndduk og jeg sitter i stresslessen i stuen.

DSCF3534.jpg

Planen er å se om jeg får tak i ett brukt/billig stellebord e.l. så jeg kan stå å gjøre det. Syns det er litt bedre for ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stellebord og galge stående på et rom med en hel vegg med speil, er helt genialt når jeg står og klipper

så jeg ser hvordan det blir. Egen hylle til pelsprodukter og stellebagen er alltid ferdigpakket så den er klar til utstillinger, og på badet har jeg egne hyller til hundehåndklær og alle shampoene og balsamene.

Stellebordet står på rommet fast da jeg har Oscar på bordet minst en gang i uka, enten om det er kloklipp eller annen grooming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske varierende hvor slikt foregår.. På sommeren og når det er varmt nok sitter vi ute på verandaen, godt lys og det blir ikke så mye hår inne :blink:

Ellers så sitter jeg som regel på stuegulvet jeg, selv om det ikke er så veldig praktisk og behagelig over lenger tid. Hadde han på kjøkkenbordet (der det ca. aldri spises mat) før, men jeg synes ikke det var noen god arbeidsstilling for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stellebordet i stua. Noen ganger blir det stående i ukesvis, andre ganger tar jeg det bort når jeg er ferdig. :rolleyes2: Bilde har jeg ikke, for nå er det tatt bort for en stund. Når valpene er levert har jeg planer om å stelle på det som skal fungere som valperom.

Når vi skal bygge hus skal jeg få eget hunderom/stellerom, og har planen klar for speil og utstikt og lys og bademuligheter og hyller og oppbevaring og .. og.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimmebordet har tidligere stått i et rom i sokkelen, men nå står det midlertidig i stua. I løpet av våren/sommeren skal det imidlertid flyttes inn på det som pr i dag er mitt soverom (som da skal flyttes ned i sokkelen). Rommet skal pusses opp litt, og da skal jeg ordne med speil, lys osv slik at jeg får en permanent god plass for pelsstell. Bilde komemr da :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På stuegulvet foran TV'n...

Eller på trimmebordet som oftest står fullstendig i veien for alt på kjøkkenet.

Akkurat nå er trimmebordet på soverommet, men der børster jeg aldri hunder.

I dag blir det på stua... Får bare finne fram en eller annen DVD først. Av en eller annen grunn synes jeg at skrekkfilmer er ideelle som "bakgrunnsstøy" når man børster...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På stuegulvet foran TV'n...

Eller på trimmebordet som oftest står fullstendig i veien for alt på kjøkkenet.

Akkurat nå er trimmebordet på soverommet, men der børster jeg aldri hunder.

I dag blir det på stua... Får bare finne fram en eller annen DVD først. Av en eller annen grunn synes jeg at skrekkfilmer er ideelle som "bakgrunnsstøy" når man børster...

Susanne

:rolleyes2: Men kanskje ikke når man klipper? :lol: Ser for meg at det fort kan bli litt hakkete, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimmebordet har tidligere stått i et rom i sokkelen, men nå står det midlertidig i stua. I løpet av våren/sommeren skal det imidlertid flyttes inn på det som pr i dag er mitt soverom (som da skal flyttes ned i sokkelen). Rommet skal pusses opp litt, og da skal jeg ordne med speil, lys osv slik at jeg får en permanent god plass for pelsstell. Bilde komemr da :)

Gi meg en måneds tid, så har vi pusset opp hunderommet... :icon_redface:

Gleder meg til å se! :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye fancy her i gården... Pelsstell foregår i dusjen på badet (for pelsvask), og så på stuegulvet med dyret enten stående eller liggende på siden, med meg i en eller annen vond, halvbøyd posisjon over eller på siden *ler*. Selvsagt sitter vi rett foran TV'n sånn at jeg har litt underholdning mens det hele står på. Kloklipp foregår forøvrig i den ene sofaen der det er godt lys :icon_redface:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...