Gå til innhold
Hundesonen.no

Sphynx (naken katt) observert på Tasta/Stavanger.


Sandra86

Recommended Posts

En sphynx (naken katt) er observert på Tasta (Stavanger). Den var fryktelig redd, uten klær og frøys. Je vil tro at denne katten har klart å smette ut av ytterdøren, og ikke er vandt til å være utendørs. Tror ikke noen med vettet i behold slipper ut en nakenkatt på denne årstiden. Noen som har kjennskap til dette?? Søsteren min prøvde å fange den inn, men pga at den var så redd lot ikke dette seg gjøre. De har lett lenge nå uten å finne den igjen. Vær så snill å spre dette ordet videre, tror ikke den vil overleve mange dagene i denne kulda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tegn til katten.

Snaffa skal ta kontakt med Sphynx oppdretter rundt omkring for å høre om noen vet hvem sin katt dette er og om de har funnet den igjen.

Den klarer seg ikke lenge ute i denne kulda, så vi håper eieren har funnet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg bor på Tasta (Vardenes) og lurer på nøyaktig hvor katten ble observert.

Det smarteste, og kanskje det mest effektive er å ta direkte kontakt med RORAK, rasekattklubben.

skriv mail til blandsnes@online.no (Kirsten W. Landsnes)og beskriv katten, i hvilket område den er observert, og tidspunkt.

Vi i RORAK sender en fellesmail ut til våre medlemmer, så er vi mange flere som kan holde øynene oppe.

Mange katter har kommet til rette på denne måten tidligere.

Vi er flere fra klubben som bor i dette området, og jo mer vi vet om katten, jo lettere er det for oss å finne katten.

Jo tidligere mail blir sendt ut, jo større sjanse er det for at katten blir funnet.

Vi har fremdeles snø og minusgrader her, jeg har selv vært ute i kveld, og det er iskaldt.

En slik katt klarer seg ikke lenge ute på egenhånd.

Er dere sikre på at det er en Sphynx, og ikke en devonrex, cornish rex el? De kan også ha veldig lite pels på kroppen sin.

Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at de vet at det er en Sphynx siden de selv har vært eier av en :)

Håper at katten blir funnet og kommer til rette. Fort som bare det!

(Silje, har du Ragdoll?)

Jeg visste ikke at TS selv har hatt sphynx, ingenting er bedre enn at folk virkelig kan beskrive katten!

Det er mange som ikke har peiling på katter, og bare antar at det er en rasekatt man har sett.

(Noen ser heller ikke forskjell på siameser eller perser :) )

Riz her på forumet har lagt ut tråden på vårt katteforum:

http://www.atfreeforum.com/kattoteket/viewtopic.php?t=4076&highlight=&mforum=kattoteket

Jepp, det stemmer det- at jeg har ragdolls :)

Kjenner vi hverandre?

- Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som om denne katten er savnet, og da håper jo jeg at den ble fanget inn nokså kjapt. Leita etter lapper i butikkene som var i nærheten der katten ble sett, men ingenting der heller. Nå er ihvertfall ordet godt spredd, så kanskje vi kan få ett svar om katten fortsatt er savnet, eller er kommet inn i varmen igjen. Katten var ihvertfall sort, og hadde vel så vidt litt pels på brystet i følge Taz. Har ikke sett katten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...