Gå til innhold
Hundesonen.no

Har hunden din noen sære matfavoritter?


Karina&Chica

Recommended Posts

Ja, tittelen sier sitt.. Hva liker hunden din å spise? Hva er det mest sære/spesielle den kan spise?

Jeg husker når Chica var valp, var hun fryktelig glad i sauemøkk. Så det jeg stort sett husker fra første fjellturen var meg løpende etter en liten valp som til stadighet stakk av for å få i seg litt sauemøkk. Heldigvis er hun over det stadiet nå :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistra elsker nyper og la seg godt til rett i en grøft i dag og plukket dem av buskene i flere minutter før jeg fikk henne med videre. Og så spiser hun antibiotikatabletter rett ned (de har ikke noen spesiell smak, og vanligvis må man vel gjemme dem i maten). En paprikastilk med frø gikk også ned etter møysommelig tygging bit for bit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelsen her blir veldig interessert når jeg spiser appelsin. De skal jo liksom mislike sitruslukt, skal de ikke?

I sommer gikk det med en del saue-, geite-, ku-, og hestebæsj da vi bodde et par dager på seter :blink: Heldigvis spiser han ikke hunde- eller kattebæsj.. Men ellers går vel det meste ned :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka spiser alt.

Fibi også. Veldig praktisk når jeg ikke har godbiter. Da er det bare å dele en tørr skalk i småbiter og vips har jeg lomma full av snadder :lol: Ikke fullt så praktisk sånn ellers, fordi hun er en notorisk tyv uten tanke for mageonde og andre konsekvenser. "Kaster jeg opp av poteter, sier du? Nei, det kan jeg da ikke huske. Får man diarè av brunost? Nei, du må blande meg sammen med en annen." :blink:

Her skrelles forresten gulrøtter utover hele kjøkkengulvet og endene (nei, ikke gakk gakk, men gulrotendene) kastes rundt omkring. Super godbitlek :)

Scilos måtte lære at rå kotelettbein med litt kjøtt på er supersnadder. Hen ble helt sjokka første gangen han bar rundt på sitt bein (man kan aldri steke mindre enn to koteletter) og måtte tilvennes med småbiter. Slik har det igrunnen vært med det meste med ham. Men nå sklir brødskorper og gulrøtter ned på høykant.

Men for ham og igrunnen alle hunder jeg har eller har hatt, tror jeg barnemenyen er toppen. Pølser, pannekaker og fiskekaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kaster jeg opp av poteter, sier du? Nei, det kan jeg da ikke huske. Får man diarè av brunost? Nei, du må blande meg sammen med en annen." :lol:

Sku tro hun avtaler unnskyldninger med mine to :)

Her skrelles forresten gulrøtter utover hele kjøkkengulvet og endene (nei, ikke gakk gakk, men gulrotendene) kastes rundt omkring. Super godbitlek ;)

*ler og ler og ler og ser for meg ender (ja, gakk gakkene) blir kastet rundt i huset*

Her spises også alt... Eller, Gry er fortsatt delvis under opplæring, men Bridie er en god læremester. Og Gry er lettlurt. (Heldigvis er det ikke motsatt, for Bridie har IKKE lært å spise bæsj)

Eneste jeg har sett at Bridie IKKE spiser er paprika... Ellers har vel alt hu har fått gått ned på høykant.

Hun plukker stikkelsbær fra buskene, epler fra trærne, og mistenker hun fint graver opp potetene for å spise dem også om hun får tilgang på en åker. Hun har stjelt rå potet både fra en henger på Trevatn og fra en pose i gangen her hjemme hos oss. Snadder må vite! Og den ligger jo "lett tilgjengelig" til. (altså IKKE i kjøleskap og sånn ;) )

Gry har lært Bridie å spise medisiner servert fra hånda uten noe rundt. Så her får de antib, omega3, tranebærkapsler og alt som godbiter :P

Hadde enda kattene gjort det samme.... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stitch legger i seg uante mengder med sauebæsj hver sommer, når vi er på fjellet. Prøver jo å stoppe det, men det er ikke så lett siden sauene er overalt og driter overalt :blink:

Eller så spiser han alt, bortsett fra sopp, rå løk og salat. Favoritten er cherrytomater, agurk, eple og citrusfrukter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kahlo er så sær at jeg får helt spader. En dag: Rå kyllingfillet? Næææh - ikke i dag... Kanskje i morgen. Frossen? Hmm ja ok, i dag kan jeg ta det. V&H? Hmh... Joda jeg kan spise noen munnfuller. Tørrfor? Ah - det kan man grave ned! Frolic? Weee! enda mer å grave ned (de kan spises av ogtil) Pølsebiter? tjaa, jo okeyda - siden du maser sånn.

Neste dag: NAM MAT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, en levende støvsuger jo! Jeg vil ha!

Hahaha, jeg også!:ahappy: Kanskje de ikke bråker like mye?

Baltazar spiser alt mulig rart. Engang fikk han tak i en av pappas likørsjokoladekonfekt. Sjokolade OG likør, skumle saker. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spiser det meste og plukker bær fra buskene som flere andre sine hunder gjør ser jeg.Hvitost,vaffler og pannekaker er jo så klart ekstremt populært men,det tror jeg de fleste hunder elsker!

Liker det meste av frukt og grønnt eneste salat hun ikke er så fan av.Agurk derimot er hun helt gal etter!Kommer i full fart om hører jeg skjærer opp det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det meste ned hos begge to. Hadde i lekse på Canis kurset vi gikk på i høst om å finne ut hvilke godiser Vida likte bedre enn andre, og det gikk faktisk ikke. Det var null system i hva hun spiste først, og virket som om hun bare gafla i seg den godisen hun antok var nærmest henne først.

Sommerstid momser de vannmelon og jordbær. Jordbær er det eneste Nirm sikler av når han tigger, så det er tydeligvis en stor favoritt. Ellers går det meste av bær, frukt og grønnsaker ned. Mandariner kan ikke spises uten grimaser vel og merke. Vida er ikke så glad i salatblader da. Men gulrøtter er digg, så en gang fikk hu så mye gulrøtter at det lukta kokt gulrot da hu dreit dagen etter. :whistle:

Bogar derimot var mye finere på det. Han likte ikke svinekjøtt, og kunne bare spise pølser av kylling og kalkun. Så han ble stadig beskyldt for å være muslim. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla elsker ertestuing over alt på denne jord! :whistle: Aynï hermer, og har også begynt å gafle innpå. Men ellers er kråkebollen litt mer laidback hva angår mat; hun liker mye rart, men nye ting må hun smake noen ganger før hun går bananas. Det beste hun vet er DentaStix, men det er jo ikke så sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kita er også ganske altetende ;) før gikk det veldig mye i hestebæsj når vi var i stallen, nå er ikke det så populært lenger, og det kan stoppes med et "NEI" :lol:

Eller står ho klar ved soffaen når man begynner å skrelle mandariner, det er nam det :D ho får bare mer og mer smaken på det :ahappy:

Ellers er ho glad i vannmelon, spiser som på tegneserier, kjappe små snapp snapp snapp snapp fra den ene siden til den andre ;)

takker heller ikke nei til en litten kattebais i ny og ne, for å ikke snakke om lys (gjerne t-lys) og svenskegodt (ærlig og redelig stjålet fra bordet) til og med slike sure føtter gikk ned :D:aww:

Hybelkaniner spiste ho før, men har sluttet med det :whistle::D kjekt når de forsvant av seg selv :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Odin spiser mye forskjellig, og aller helst skal alt spiselig gå ned uten at han tygger det først.

Zuma er sær, veldig sær... "Poteter med kalkunkjøtt og brun saus? Nei takk!" Det samme er det med alle mulige godisbiter som vi prøver når vi skal trene. Kjøpte en liten sekk med kattemat og det fungerer sånn noenlunde til trening akkurat nå.

Amy, hva skal jeg skrive? Dere har sett dinosauren som Fred og Wilma (i The Flintstones) har inne på kjøkkenet. Wilma tråkker dinoen på foten, den åpner gapet og hun skraper av restene. Amy kunne ha vært inspirasjonen til den dinoen :ahappy: Men hun har bestandig hatt noen "kick" mens hun har vært drektig. Første gang var det appelsiner; junior sitter og spiser appelsin og bryter ut "mamma, imi søle!". Når jeg kommer og titter så sitter Amy ved junior og sikler så det nesten blir en dam under henne. Andre gang var det gulrøtter.

Hun har hatt mange "oppgjør" med tomater av forskjellige slag, f.eks. cherrytomater skal lekes med innen de "drepes" med snuten. Ellers så står salat høyt på lista (hun får bl.a. restene som blir igjen når vi har spist), bær av alle slag (plukker selv). Vedskier er yammi, vi stabler veden og hun plukker ned og gjemmer (godt å tygge på). Generelt er frukt, grønnsaker og bær en favoritt.

Ika (grønnlandshund) var ett råskinn til å spise vannmelon.

Charon (gamlefar) spiste det meste, men han tok virkelig kaka da vi hadde hatt middagsgjester her. Vi serverte Elghakk m/spesiell brun saus og ris. Restene sto i en stor kasserolle på komfyren. Gjestene skulle dra og vi fulgte de til døra, da vi kom opp igjen sto kasserollen på kjøkkengulvet. Den var tom for mat, men luringen hadde gjort bimmelibim og bommelibom oppi den :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje akkurat mat, men Ailo er veldig glad i å spise ull. Hadde han fått lov hadde han antagelig nappa den av sauene. Ullsokker, ulltepper, garnnøster og ull rett fra sauen (spinner garn selv) sklir rett ned. Kattehår og sin egen hundeull går samme veien. Lurer på om han mangler litt fiber i dietten? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje akkurat mat, men Ailo er veldig glad i å spise ull. Hadde han fått lov hadde han antagelig nappa den av sauene. Ullsokker, ulltepper, garnnøster og ull rett fra sauen (spinner garn selv) sklir rett ned. Kattehår og sin egen hundeull går samme veien. Lurer på om han mangler litt fiber i dietten? :whistle:

Mistra er også glad i sin egen pels. Om vi klipper pelsen i potene er det bare å la henne rydde opp etterpå (eller mens vi klipper, hun klarer ikke alltid vente...). Har jeg samlet opp litt pels fra sofaen kommer hun også og spiser det før jeg får kastet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Java spiser det meste egentlig. Ihvertfall hvis hun er sulten nok... Agurk er alltid supergodt og det samme gjelder gulrot! Cherrytomater er jo skikkelig kule å leke med da, helt til det går hull på dem. Men da er det jo faktisk mulig å spise dem :whistle: Hurra! Det blir jo nesten som et kinderegg!

Og det skal sies at hun er fryktelig søt når hun plukker blåbær :ahappy: Selvom det er mest praktisk å stjele fra min busk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, en levende støvsuger jo! Jeg vil ha!

Hahaha, jeg også!:ahappy: Kanskje de ikke bråker like mye?

Nja, hun kan være litt pratsom til tider hun altså. :whistle: Men jeg tror dette er noe hun gjør hvis hun kjeder seg, smake på hybelkaninene altså. Jeg pleier som regel å ta det i fra henne jeg da, jeg synes jo det er litt unødvendig at stakkaren skal livnære seg på sånt. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...