Gå til innhold
Hundesonen.no

Funderer på å starte Lp i Norge


Imre

Recommended Posts

Jeg bor i Sverige og har bare konkurrert Lp her. Er i klasse 3 nå.

Da jeg bor ganske så nære grensen så funderer jeg på om jeg skal prøve meg på en start i Norge i sommer.

Jeg har ikke en gang vært og sett på Lp stevne i Norge og lurer på om det er noen forskjell.

Reglene har jeg jo tittet på så det er ikke det jeg lurer på, mer om hvordan dagen/opplegget ser ut.

Dere som har startet i begge landene kan vel beskrive om det er noen forskjeller.

Om jeg har forstått rett så er det vel mer åpen kritikk i Norge???

Vet at metallapporten ser litt annerledes ut, men det bekymrer meg ikke da han apporterer hva som helst.

Noe annet som jeg ikke har lykkes bli klok på er startavgiftene... Vet jo at det er mye dyrere å starte i Norge, men det hadde vært morsomt å teste likevel.

Her i Sverige koster det 150,- kr :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I norge får man ingen kritikk på sjemaer - bare poeng uten kommentarer. Men dommeren pleier å si til deg (inne i ringen) hva som kunne vært bedre, hva han trekker for osv. Dessuten er det ofte litt mindre ringer og mer folk/hunder tett på ringbåndet i Norge.

I klasse 3 går man porgrammet fra begynnelse til slutt - normalt alle øvelser i 1 ring, men det finnes unntak (ved mange påmeldinger). Normalt er det 5-6 hunder i fellesdekk - deretter går disse 5-6 hundene hle porgrammet en etter en, før det er ny fellesdekk.

I elite er det vanlig at alle går fellesøvelser først (ca 6 hunder av gangen), før start nr 1 begynner på resten av porgrammet.

Oversikt over øvelsene finner du på nkk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...