Gå til innhold
Hundesonen.no

Felling av pels

Pjusk

Recommended Posts

Hellu.

Jeg har jo da en husky blanding. Alaskan malamute + alaskan husky + siberian husky. Safira er 3 år i mai og har frem til nå felt pelsen sin som normalt.

Stusser litt nå, midt i vinterkulda som er nå, som har holdt seg forholdsvis kaldt hele tia her i østfold så har ho begynt og miste meeengder av pels. jeg kan stryke fingrene igjennom pelsen og dra ut dotter med pels samtidig. Har ikke funnet noe særlig info om dette noe sted.

Er det noen her som har vært borti noe lignende eller som har hatt samme problem ?

Eller om dette faktisk da er helt normalt !? ';p

Har ikke vært borti dette selv så blir gla for alle tips, triks og svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Aussien min er på samme viset nå.. Eller nå har det begynt å gitt seg litt, men for noen uker siden var det helt ekstremt! Støvsugeren lå fremme hele tiden og jeg kviet meg for å kose med bikkja for jeg ble jo helt svart av hår..

Min hund er 2år nå, og jeg håper det er en slik "2-års-røyting" hun driver med. Har hørt de skal være kraftigere enn de tidligere røyteperiodene fordi de skal "bytte" pels igjen til en slags 100% voksenpels eller noe slikt noe.

Min hund røytet i fjor på denne tiden også da hun var 1år gammel, men IKKE like mye som hun har gjort nå :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...