Gå til innhold
Hundesonen.no

Frøken Krona-Basenji

IngridM

Recommended Posts

Hun er nydelig! :yawn: Herlige bilder - og hun høres veldig lik ut på Kasko. :yawn: Eneste er at Kasko mener det er morgen kl 7... Kan overtale han til å sovelitt mer men kl 9 er det HVERFALL morgen. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hun er nydelig! :D Herlige bilder - og hun høres veldig lik ut på Kasko. :D Eneste er at Kasko mener det er morgen kl 7... Kan overtale han til å sovelitt mer men kl 9 er det HVERFALL morgen. :D

Hahaha :(

Tusen takk! Krona blir bare mer å mer dovendyr, hun kan sove leeenge, så fremt det inneholder å ligge under en god å varm dyne :D Håpe vi får truffet hverandre igjen en dag, hadde vært morro og hilst på Kasko, han er sikkert like stor som Krona, SUKK, de vokser jo aaalt for fort disse små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har Krona vært koseklomp hjemme hos Bente, i Trondheim. Jeg selv har vært i hokksund i dåp, å FYYY hvor ensomt det var uten å ha med seg alle de 3 firbente :) Guuu som jeg savnet jentene mine! Har ikke vært borte fra dem på 2 år, så det var rimelig tomt i bilen på tur sørover. Ingen varme hundekropper under dyna heller! Hadde gledet meg utrolig mye til denne helgen, ikke nok med at jeg skulle i barnedåp, men Krona skulle debutere i valperingen. Det var vanskelig å IKKE sjekke telefonen i kirka for å si det sånn, og med en gang vi var ferdig va det opp med mobil å lese mld! Der hadde jeg fått inn en melding fra Yodel, haha, som lurte på om jeg hadde hørt noe, og en mld fra Sylvia der det stod at Chilli (datteren til vår Meggie) hadde blitt BIR, da kom det et lite seiersrop, utrolig gøy at hun gjordet det så bra på sitt aller første valpeshow! Ikke lenge etter fikk jeg enda en mld der det stod at Krona hadde blitt BIR, med en kjemmpe fin kritikk ! Jeg hoppet bokstavelig talt av glede! Så TUSEN TAKK til Bente for at hun orket å stille jenta vår :D Bente ventet selvfølgelig til gruppa, Krona sov fra hun var ferdig i ringen til gruppen hennes startet, litt sliten stakkars! og der ble Krona BIG4 :):icon_redface: (var 12 raser i gruppa). Så jeg ble kjemmpe stolt over at hun ble plassert. Var flere dommere som jeg kjenner også som kjente henne igjen fra noen bilder jeg sendte dem da hun var pitte liten, de hilste på henne og syntes hun var utrolig vakker! En av dem skal jeg faktisk stille for i mai, så det blir morro ;)

Det var utrolig GODT å komme hjem igjen å hente opp alle sammen. Krona ble overlykkelig etter å se meg og sambo, hun la på ørene, jodlet, og skulle opp i fanget å susse :P Bente kunne fortelle at en så snill og rolig valp skulle man lete lenge etter, hun var kjemmpe fornøyd med besøket, og det var bare å spørre flere ganger, for hun var hjertlig velkommen tilbake! Hvem blir ikke rørt og stolt av å høre noe slikt om lille jenta si :o Krona hadde oppført seg eksemplarisk på showet, susset dommeren (ikke rart hun ble BIR vettu, haha), viste frem tenner uten problem, hadde fint driv og travet fint og rent, stod også som en påle, så fikk ros for god stå trening! Veldig stolt mor her nå altså ;)

Dommer på valpeshowet var forresten Marianne Holmlie, Krona stilte som eneste basenji, men synes det var utrolig bra og bli plassert i gruppa med så mange andre raser!

Så nå er det bare å slappe av noen dager, så er det nytt valpeshow til helgen 17.april. Da får jeg endelig stilt henne SELV, ååå som jeg gleder meg :)

Har oppdattert hjemmeside og blogg :D

Smallfeet,

Bloggen vår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Ny oppdattering! Er utrolig dårlig på å gå inn hit å skrive altså, så nå må det bli full skjerpings!

Krona har blitt 5 måneder, og nå er virkelig den lille babyen vår borte, hun har blitt en stor og voksen jente nå! Men ja hun har mange baby fakter innimellom :D Hun har et hærlig vesen denne skapningen, hun sjarmerer alt og alle uansett hvor hun er. Det er nå mange som har fått opp øynene for basenjien, som er utrolig morro for min del, haha. Til og med oppdretteren min (som eier russer jenta), har sagt at det mulig blir en basenji jente hjemme hos dem i fremtiden, og DET liker vi :D

Krona har så langt vært på 5 valpeshow, der hun har blitt BIR alle ganger, og blitt plassert i gruppa 4 ganger, så jeg er så STOLT over henne, og utrolig fornøyd med jenta vår, så jeg er evig takknemlig til Liv (yodel) på kennel kingwanas som ga oss denne vakkre jenta! Krona er en rolig jente, fått kommentarer på at hun er så rolig av nermest alle! Hun tar alt fra korps musikk til bråkete biler med knusende ro, herregud, det der er det jo ingenting å bry seg om!

Det eneste hun har hoppet i været av, er faktisk en liten sort bille :D Faktisk en litt morsom historie. Den kom ruslende da krona lå ute å solte seg, den var på vei opp på foten hennes, å du må tro at det var fysj å skam! Krona åpnet øynene å så på skapningen, og dermed spratt rett opp i været, enn å være så uforskammet å komme her å KLATRE på henne! Fnøys med nesen flere ganger, sleiket seg på foten, for dermed å følge etter morderen. Her skulle det straffes. Hun smøyg seg etter den, krypende på bakken, bakholds angrep er nok det beste, billen stoppet, og dermed slang Krona ut en labb, traff midt oppå den lille billen,hun løftet labben for å se om den døde, men HUH? borte?? *tenke i noen sekunder* WÆÆÆÆÆÆ den er inne i LABBEN MIIIIN! Krona setter i et hyl for deretter å danse salsa, og hoppe rundt seg selv et par ganger, for å være helt sikker på at den var borte måtte hun løpe tullete rundt på plena, skikkelige raptustak uten mål og mening! PUH, det var nære på det, hoppet opp på fanget mitt for å titte skjevt ned på gresset. Var det flere der tro? Jeg lo så jeg grein, tørket tårer lenge etterpå. Så mye spetakkel for en liten bille, det er jammen ikke kjedelig med en basenji hjemme, det har krona bevist så det holder etter!

Gleder meg kjemmpe mye til rase spesialen i helgen. Skal bli moro og treffe alle sammen, Liv, Dag, Sindre, alle basenji folka jeg har chattet med, ikke minst treffe alle barna fra F og G kullet. Blir også spennende å se hvordan Krona reagerer på de andre hundene. Det blir første gang hun treffer hunder av sin egen sort etter hun flyttet hjemmefra, hun har blitt litt smittet av dvergene her hjemme, hun har mange DP trekk, så håper helgen kan rette opp den biten litt :D

Noen bilder MÅ jeg vise frem - Krona 5mnd.

Bildet tatt i dag på trening. Foto Anita Krognes

Krona5mnd19mai.jpg

BIR og BIG-2 16.Mai. (gruppe 1 og 5 ble slått sammen)

Kronaigruppasteinkjer.jpg

Traver veldig fint!

redigertSunndalsra.jpg

Kronabevegelser5mnd.jpg

Krona's sovestillinger - Not very lady like, lol :D

Krona5mnd064.jpg

Nettopp kommet hjem fra valpeshow - Det tar på å være fin altså!

sliten002.jpg

Så til slutt - 17.Mai gjengen min :| laget båndene selv!

17Mai2010012.jpg

Da er det bare å telle ned dagene til Basenji spesialen i helgen :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet tatt i dag på trening. Foto Anita Krognes

Krona5mnd19mai.jpg

Det bildet er bare så utrolig lekkert av en nydelig dame! Se på det ansiktet og holdningen, da! Takk for at du tar så godt vare på prinsessa. Gleder meg til helgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

SUKK å atter SUKK! Valpetiden rakk så vidt å starte før den var over, nå er lille Krona blitt dame. Hun fylte 9 mnd lørdag 11.sept. Så nå starter alvoret. Hun debuterer i junior klasse, i sundsvall 9 oktober, og jeg kan nesten ikke vente. Det er 13 basenjier påmeldt så dette blir uhyre spennende! Som valp fikk hun vist potene sine veldig godt, hun stilte på 16 show hvor resultatet ble følgende:

13x BIR

1x BIM

2x BIG1

1x BIG2

2x BIG3

1x BIG4

1x BIG5

1x BEST IN SHOW

2x BEST IN SHOW4

Et lite skrytebilde :D

3748767.jpg?448

Er ubeskrivelig stolt av henne. Avslutte valpekarieren med BEST IN SHOW hadde jeg aldri sett for meg, jeg begynte faktisk å grine, BIS dommer sa at jeg hadde absolutt lov til det, så da var det litt greit, samtidig som litt flaut må jeg innrøme

:D Det er også BIS dommeren hun skal debutere for i Sundsvall, så det gjør det hele ekstra spennende!

Krona som baby :D

mmrg27.jpg

redgirl26wkshead.jpg

Krona har blitt "voksen"

k9mnd2.jpg

s72.jpg

må bare si SUKK igjen jeg altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Så stor alt? Guri, tida går fort altså...! Men vakker er hun nå uansett ;)

Tusen takk Marianne :P ja desverre så er hun så stor allerede. det er rart å se på valpebilder av henne, tiden har godt utrolig fort, å det er vanskelig å huske at hun faktisk har vært så liten :P Hun rager ca 40 cm over bakken, og veier 10 kg. Må innrømme at hun har blitt en flott dame altså, med en hærlig attitude :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Marianne :P ja desverre så er hun så stor allerede. det er rart å se på valpebilder av henne, tiden har godt utrolig fort, å det er vanskelig å huske at hun faktisk har vært så liten ;) Hun rager ca 40 cm over bakken, og veier 10 kg. Må innrømme at hun har blitt en flott dame altså, med en hærlig attitude :P

Helt perfekt høyde/vekt :P

Også har hun nå blitt en nydelig ung dame om jeg må si det selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...