Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er dine krav av samboer?


PsychoLynx

Recommended Posts

Nå har jeg bare hatt en samboer, men vi bodde sammen i 3 1/2 år så jeg har en ganske god idè om hva jeg har av krav til mulige fremtidige samboere! :)

For det første vil jeg ha førsteretten til å skru på ting. Ikea-møbler, lamper, biler, pc'er you name it, jeg vil ha skru-og-mekke-retten. MEN! Hvis jeg ikke får det til må han være handyman nok til å ta over og fikse det. :) I tillegg til det vil jeg ha en fyr som klarer å plukke opp støvsugeren fra tid til annen (og vet hvordan den fungerer), samt dele på middagslaging.

Utenom de "kravene" vil jeg gjerne ha mye tid for meg selv. Jeg takler ikke klemme-kose-heletiden-mannfolk. Da slår fluktinstinktet mitt inn, og selv Bippestankelbein har trøbbel med å holde tritt med farten min hvis det slår inn. :)

Et annet krav er litt mer usømmelig å utbrodere noe særlig på dette forumet, men for å si det sånn så må han møte noen krav på soverommet også. Ellers blir det bare for kjedelig i lengda. :P

Kan bare skrive under på det her jeg. *flire* Og ja, jeg har løpt fra Bippestankelbein et par ganger alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp. Det finnes ikke en fornuftig, kjekk,snill, og "voksen" (inni hodet voksen) person av motsatt kjønn på min alder. Jeg får vente noen år tror jeg.

Mine krav må vel være en person som oppfører seg som om personen er like gammel som meg, ikke 5 år, som liker dyr og er glad i naturen. Han må ha fremtidsplaner, og helst være på nivå med meg hva utdannelse gjelder (altså, ihverfall få seg en utdannelse, ikke bare jobbe på fabrikken), han må være tiltakslysten, og ikke minst snill mot meg, og behandle meg med den respekten jeg fortjener (det går jo begge veier, alt dette) :P Så, jeg får vente noen år, å finne meg noen som er 10 år eldre en megselv.... :)

Jeg er så enig i alt dette! :) Jeg er 20 år og har enda ikke møtt en fyr under 25 som er "voksen" nok i hodet til at jeg kunne levd sammen med han... Jeg rotet med en på over 30 år, og han synes jeg var helt perfekt, men det ville aldri ha funket for han pga. aldersforskjellen. Så da har jeg funnet ut det samme som deg, at jeg nok må vente i noen år slik at det blir mer passende å være sammen med en som er 10 år eldre!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har gitt opp. Det finnes ikke en fornuftig, kjekk,snill, og "voksen" (inni hodet voksen) person av motsatt kjønn på min alder. Jeg får vente noen år tror jeg.

Mine krav må vel være en person som oppfører seg som om personen er like gammel som meg, ikke 5 år, som liker dyr og er glad i naturen. Han må ha fremtidsplaner, og helst være på nivå med meg hva utdannelse gjelder (altså, ihverfall få seg en utdannelse, ikke bare jobbe på fabrikken), han må være tiltakslysten, og ikke minst snill mot meg, og behandle meg med den respekten jeg fortjener (det går jo begge veier, alt dette) :) Så, jeg får vente noen år, å finne meg noen som er 10 år eldre en megselv.... :P

Nå skal jeg være litt stygg med deg, men du forventer å finne en kar som skal være på samme nivå som deg, men ikke jobbe på fabrikken. Nei det er bedre å jobbe hos en hundeoppdretter og være skole-dropout fra vgs. :) Jeg syns nemlig det er litt frekt å snakke nedsettende om arbeiderklassen som tross alt representerer over 25% av den voksne befolkningen her i landet, meg selv inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Humor

* Snill (en egenskap som er undervurdert i dagens samfunn)

* Glad i barn og dyr (jeg er ikke fullt så god på små tantebarn og sånt, så da trenger jeg en mann som veier opp litt der :))

* Handyman

* Glad i mat- både laging og å spise- uten å se ut som en ball av den grunn

* Ha sine egne interesser

* Selvsikker og selvstendig

* Flink til å si gode ting

* Sterk nok til å stå imot meg (kan ikke fordra dørmattegutter)

* Ærlig, eller i det minste så dårlig til å lyve at jeg avslører det

* Dyktig på sine områder- vi trenger ikke være flinke med de samme tingene, men han må være dyktig i det han driver med

* Passe sosial, passe hjemmekjær

= min ektemann om sånn ca 26 dager :P:) :)

Alt det passer perfekt på mannen min. Skjønt vi giftet oss sommeren 2008 ^^ Håper du får et nydelig bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "krever":

*Snill

*Glad i dyr og barn

*humor

*Glad i maten jeg lager

*sosial med venner, men ikke for mye fester

*Liten handymann som kan fikse små ting (det vil jeg si han er, min Lille parabolmontør :) )

*Selvstendig og voksen (men må kunne finne frem "barnet" i seg når det trengs)

er sikkert så utrolig mye mer, men dette er det jeg kan sette fingeren på akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være litt stygg med deg, men du forventer å finne en kar som skal være på samme nivå som deg, men ikke jobbe på fabrikken. Nei det er bedre å jobbe hos en hundeoppdretter og være skole-dropout fra vgs. :) Jeg syns nemlig det er litt frekt å snakke nedsettende om arbeiderklassen som tross alt representerer over 25% av den voksne befolkningen her i landet, meg selv inkludert.

Så jeg har ikke lov å si at jeg ønsker meg en mann med utdannelse, ikke en som jobber på fabrikk fordi han aldri gadd å fullføre skole? For det var det ja sa, og det jeg mente.

Min drop-out bør du holde deg for god til å snakke om, for bakgrunnen til den vet du svært-svært lite om, og da snur du dette til en personlig ting. Min drop-out skyldes psykiske og fysiske plager. Psykisk fordi jeg ikke trivdes der jeg kom inn på skole - sammen med de folkene, og det fysiske er under utredning. Så neste gang du har lyst å være "litt slem", så bør du kanskje tenke på at det ofte ligger grunner bak drop-outs osv. Denne tråden handler om "Hva er dine krav til samboer", ikke hvem som har droppet ut av skole, eller hvem som jobber på fabrikk!

Jeg skrev mine krav, enkelt og greit.

Edit: Jeg har forøvrig søkt meg inn igjen på skole til neste år! Og ser frem til å fullføre vgs, og har allerede planer om hva jeg skal gjøre etter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig i alt dette! :) Jeg er 20 år og har enda ikke møtt en fyr under 25 som er "voksen" nok i hodet til at jeg kunne levd sammen med han... Jeg rotet med en på over 30 år, og han synes jeg var helt perfekt, men det ville aldri ha funket for han pga. aldersforskjellen. Så da har jeg funnet ut det samme som deg, at jeg nok må vente i noen år slik at det blir mer passende å være sammen med en som er 10 år eldre!

Halloien! Det er da bare å finne en fyr med et noenlunde OK utgangspunkt, og begynne oppdragelsen vel? :) Jeg trodde alle menn måtte oppdras en eller annen gang jeg..? :P

Så jeg har ikke lov å si at jeg ønsker meg en mann med utdannelse, ikke en som jobber på fabrikk fordi han aldri gadd å fullføre skole? For det var det ja sa, og det jeg mente.

Min drop-out bør du holde deg for god til å snakke om, for bakgrunnen til den vet du svært-svært lite om, og da snur du dette til en personlig ting. Min drop-out skyldes psykiske og fysiske plager. Psykisk fordi jeg ikke trivdes der jeg kom inn på skole - sammen med de folkene, og det fysiske er under utredning. Så neste gang du har lyst å være "litt slem", så bør du kanskje tenke på at det ofte ligger grunner bak drop-outs osv. Denne tråden handler om "Hva er dine krav til samboer", ikke hvem som har droppet ut av skole, eller hvem som jobber på fabrikk!

Jeg skrev mine krav, enkelt og greit.

Så han bør ikke ha samme plager som deg, er det det du sier da? Eller, bør han faktisk kunne ha dine plager og likevel jobbe på fabrikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper inderlig at ikke menn sitter og krever det samme av sine fremtidige samboere, for da kommer jeg til å dø ensom og forlatt og ikke bli funnet før naboen syns det kommer merkelig lukt fra huset mitt :):P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg ser dette er det vel mer en slags drømmesamboer de fleste ser for seg her, akkurat som hvis noen hadde startet en "hva ønsker du av en mann". Bare at her står det jo faktisk "krav av samboer", da :)

Det tenker jeg også. I tillegg tror jeg at mange av oss begynner å bli såpass voksne at visse ting VET vi at vi ikke kommer til å "takle", dvs at noen ting bare MÅ være på plass, hvis ikke blir det brudd før eller siden, alternativt vil ikke fyren være en potensiell samboerkandidat i det hele tatt. :) Hadde jeg vært singel nå, og møtt en fyr som ikke taklet hunder, så hadde han neppe blitt samboeren min, for å si det sånn. Dermed blir det et slags "krav" kan man si. Det samme med en som ville festet hver helg; jeg liker ikke sånt, og dermed ville jeg aldri blitt sammen med en sånn heller. Sannsynligvis ville jeg heller ikke møtt en sånn fyr! :P

Når det er sagt, så kan man jo alltids ønske seg en rik, pen, ryddig, vellykket mann som er glad i dyr, barn og natur (eller hva denne klisjèen egentlig er), men noen tingmå man vel bare leve med. Dessuten er det jo forskjell på hva folk legger i forskjellige ting; som "pen", eller "rik" (holder det at han har en jobb eller må han være millirdær liksom?), "ryddig" (det er forskjell på ryddig og ryddig), "glad i barn" (er han flink med onkelbarn eller vil ha avle opp sin egen barnehage?), osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg ser dette er det vel mer en slags drømmesamboer de fleste ser for seg her, akkurat som hvis noen hadde startet en "hva ønsker du av en mann". Bare at her står det jo faktisk "krav av samboer", da :)

Poenget var jo nettopp det at tråden heter "Hva er dine krav av samboer" da :) Da er det ikke snakk om "Hva er din drømmemann", liksom? For i den tråden ville jeg skrevet at han burde se ut som Orlando Bloom, gjerne ha like mye penger, og eie en gård hvor jeg kan få lage treningshall av det nedlagte fjøset, at han burde være morsom som Anders i Raske Menn, ha egne barn, like hunder men ikke interessere seg for dem (det holder med en geek, og jeg vil gjerne få ha hundeaktivitetene for meg selv), som ikke er klengete, og derfor bør ha en egen hobby som jeg rett nok kan være med på å se på en gang i blant, men som egentlig ikke trenger å involvere meg, like å lage mat (for det hater jeg, det er så ****** kjedelig) samt egen hushjelp og helst en avdødd mor (fordelen med å være singel er jo at man ikke har noen svigermor, mener jeg).

Men jeg nøyer meg med en morsom fyr som liker hunder, og ikke ønsker seg egne/flere barn.. Så sant han ikke klenger da.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Så jeg har ikke lov å si at jeg ønsker meg en mann med utdannelse, ikke en som jobber på fabrikk fordi han aldri gadd å fullføre skole? For det var det ja sa, og det jeg mente.

Min drop-out bør du holde deg for god til å snakke om, for bakgrunnen til den vet du svært-svært lite om, og da snur du dette til en personlig ting. Min drop-out skyldes psykiske og fysiske plager. Psykisk fordi jeg ikke trivdes der jeg kom inn på skole - sammen med de folkene, og det fysiske er under utredning. Så neste gang du har lyst å være "litt slem", så bør du kanskje tenke på at det ofte ligger grunner bak drop-outs osv. Denne tråden handler om "Hva er dine krav til samboer", ikke hvem som har droppet ut av skole, eller hvem som jobber på fabrikk!

Jeg skrev mine krav, enkelt og greit.

Edit: Jeg har forøvrig søkt meg inn igjen på skole til neste år! Og ser frem til å fullføre vgs, og har allerede planer om hva jeg skal gjøre etter det!

Totalt OT: men det meste i ditt liv, vet de fleste på sonen ganske mye om, for du deler ganske ukritisk, enkelt sagt; som man reder så ligger man. Hensikten med kommentaren var forøvrig ikke din dropout eller hvorfor, da det desverre ikke er innenfor mitt interessefelt, men at det kanskje var litt kravstort å forvente av en mann som skulle være på samme utdannelsesnivå som en selv, når man faktisk ikke har noe utdannelse, at han ikke skulle jobbe på fabrikk i hvertfall..

Men det er jo fint du har en plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg ønsker meg hos en eventuell samboer:

- Han skal se ut som Johnny Depp

- Være smultimillionær så vi slipper å jobbe resten av livet, og kan ha tjenere til å gjøre husarbeid

- Bare ha øyne for meg i hele verden

- Ta meg med på reiser hvert år til rare steder i verden

- Ha luksusyacht som vi kan dure rundt med langs kysten av Nord-Norge

- Bare gjøre som jeg sier

- Også var det de unevnelige tingene som skjer på soverommet dah.. full rulle kan man si..

- Være perfekt på alle vis

:D:o:P :P :P:):P:):D

Ting jeg nøyer meg med hos en eventuell samboer:

- Være 100% ærlig og trofast.

- Være litt flink med mat, ikke mesterkokk, men litt sånn kreativ, for det er ikke jeg.

- Bidra litt økonomisk.

- Veldig gjerne ha høyere utdannelse. Jeg kan ikke se for meg å være sammen med en som ikke har utdannelse, men man vet jo aldri..

- Han trenger ikke elske dyra mine, men han skal ha respekt for dem og ikke mishandle dem/være slem mot dem.

- Ha egne interesser, ikke være avhengig av meg hele tiden.

- Være litt sosial når det kreves, men også like hjemmekvelder.

- Ta i et tak når det kommer til husarbeid, jeg er for fordeling.

- Like Rock/Metal.

- Langt hår og tatoveringer

- Snill og grei? Finne seg i alle de tullete tingene jeg finner på.

- Ikke ønske seg barn, eller ville gifte seg.

- Tar gjerne en fest i helga, så lenge jeg får være med :P

- Jeg kan alltids være kreativ på soverommet, så lenge han syns det er greit :)

EDIT: Legger til mentalt frisk, orker ikke prosjekter, selv om jeg studerer emnet...

Ting jeg ikke finner meg i hos en partner (denne karen kommer ikke til samboer-stadiet med meg):

- Null inntekt

- sofapotet

- Ingen ambisjoner

- Ingen utdannelse/ingen forståelse for hvorfor folk gidder "å gå på skole".

- Fotballgal tulling som skal se ALLE kamper som går på TV, og drar på kamper i hytt og gevær (type avlyse andre avtaler pga kamp). Interesse er bra, innlevelse og "passion" er bra, MANI og "obsession" er ikke bra. (Sorry, lest pensum i hele dag, hjernen min er på engelsk)

- Gjøre narr av meg (folk som må rakke ned på andre for å føle seg på topp trenger terapi).

- Prøve å kontrollere meg/bestemme over meg

- Vold

- Klarer seg ikke på egenhånd (en venninne av meg var på kafè med en gammel skolevenninne hun ikke hadde sett på evigheter. Midt i samtalen ringer mannen til skolevenninna: "jeg er suuuuuulten, når kommer du hjem?" "Det er mat i kjøleskapet." "Jammen! Hva med ungene? De er også sultne! Du må komme hjeeeeem!").

- Slem og ekkel (dere skjønner sikkert hva jeg mener)

Nei, folkens.. Johnny Depp... Jeg kommer til å være singel lenge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med de egenskapene min kjære allerede innehar, men siden vi ennå ikke er samboere vil det jo vise seg om han lever opp til de forventningene jeg har til et samboerskap. Jeg er positivt innstilt!

Jeg foretrekker en samboer som:

- Bidrar med å holde det greit der vi bor (klesvask, oppvask etc.)

- Både kan være hjemme med meg en kveld og dra ut og finne på ting andre kvelder - mao. være selvstendig og drive på med litt egne ting i tillegg til å være sammen med meg

- Bidrar økonomisk

- Har humor - det er så viktig at man kan ha det litt moro sammen

Og ellers synes jeg ikke det er så mye som skal til rent praktisk i hvertfall. Matlaging står jeg gjerne selv for. Men jeg må ha en som kan hjelpe til litt så jeg ikke blir sittende med all jobben.

Men for all del - det å være en god kjæreste er ikke det sammen som å være en god samboer, og dersom man bor med en rotekopp som ellers er det man ser etter i en kjæreste/samboer er ikke det uoverkommelig synes nå jeg. Sånt kan man jobbe med. Værre er det om personligheten/egenskapene (f.eks. hvordan vedkommende forholder seg til uoverenstemmelser, diskusjoner osv.) ikke stemmer med det en forventer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...