Gå til innhold
Hundesonen.no

stående øre


Jazz

Recommended Posts

Hei hundefolk der ute. Jeg har en whippet med et oppstående øre. Er det noen som vet hva som brukes, f eks på sheltie, for som vekt for å få øre til å henge ned? Og eventulet hvor man kan få tak i noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hunden? Det sies at etter tannfellingen er det som regel for sent å gjøre noe med feilstilte ører, men vet ikke helt om det stemmer.

Ellers er sånn helt vanlig kirurgiteip utbredt. Whippet skal vel ha samme ørestillingen som amstaff tror jeg? Du kan evt sjekke her: http://www.americanstafford.eu/orenplakken.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker oasis blomsterfix på min, kjøper det i blomsterbutikken. Kan sammelikne det med seig modellkitt egentlig. Funker fint :icon_confused:

20-kroning?? Hehe, hadde jeg brukt det på øra hans Lucas så hadde han kunne bytta navn til blodhundsheltdog :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:) Blomsterkitt, hmm, det må jeg prøve. Stikker innom blomsterbukikken i sentrum i morgen. Bra tips. Skriver i morgen og sier hvordan det gikk. Pelsen er jo litt kort, så mulig ingenting festes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Whippetører er rosenører? Altså skal de ikke henge nedover, men ligge i en flapp utover fra hodet. Da tror jeg ikke man bruker mynter som vekt, men bare teiper ørene i den stillingen de er ment å skulle ha og krysser fingrene. Det er min vesle erfaring med rosenøre-rase, og det er mulig jeg er på vidda.

edit: Jazz, på amstaff bruker de ikke kitt iallefall, og det er også korthårsrase. De bruker enten teip eller lim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun har rosenører. De ligger stort sett på plass, men når hun blir veldig ivrig står det ene rett opp. Prøver blomsterfix i morgen. Faller de feil vei får jeg tape og håpe på det beste. Nå er jeg glad for at jeg fant dette stedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis øret står kun når hun er ivrig, stort sett greit ellers, og hunden er over 4/5 mnd - da tror jeg du kan gi opp.

Nei :D Det kommer an på brusken. Mopsen har jo og rosenøre men det er uønsket så vi taper til knappøre :icon_confused: Vi taper til de er rundt året :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Oh whippet, det så jeg ikke.. da må du ikke bruke mynt, de skal ha som Mari sier rosenører, det skal igrunnen de aller fleste mynder. Min IU hadde vakre men litt store ører han, så det var ikke stort å gjøre med, men det er jo ikke uvanlig at ørene spretter opp om de ser noe spennende eller interessant. Ring oppdretteren din og spør, det er alltid det tryggeste :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mari.

Nå har jeg tapet ørene hennes etter beskrivelsen fra linken du la inn. Genialt! Hun ser litt rar ut, men ser ut til å takle det med fatning. Hun er forresten fire måneder og har begynt tannfelling, men er ikke halvveis enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at ørene lever sitt eget liv under tannfellingen, iallefall på mine raser. Min amstaff hadde en periode et øre som lå brettet over hodet og oppå det andre øret som en snål comb-over sleik. Veldig kårni. Men hun fikk veldig fine ører til slutt. :icon_confused:

Husk å ta av teipen innimellom slik at huden får puste, en dag i uka eller no skulle jeg tro. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun massert grundig på brusken jeg, både på dobbern og greyhounden. Begge raser har tendens til å få rare ører, ihvertfall dobber. Mange teiper, men jeg syns det er litt tungvindt og hunden liker det sjeldent, og klør og rister endel. Så jeg bruker en god del tid på massering. Godt for hunden også. Kosestund. :D Dobbern fikk kjempefine ører.

Oppdretter sa at ørene til grey ville legge seg "tilrette" av seg selv med alderen, men jeg har massert sånn i tilfelle. De kan henge litt på snei iblandt, men de er jo så korte uansett. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :ahappy: Det kommer an på brusken. Mopsen har jo og rosenøre men det er uønsket så vi taper til knappøre :innocent: Vi taper til de er rundt året :whistle:

Mitt svar handlet kun om whippet, aner ikke hva dere gjør med mops:-) Å tape en whippet på ett år er som regel nyttesløst, men nå handlet dette om en valp så da blir det annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...