Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket mailprogram, og hvordan?


SoppenCamilla

Recommended Posts

Jeg har to forskjellige mailadresser for dagen, en hotmail, og en mail gjennom hjemmesiden (one.com). Før jeg fikk Windows 7 hadde jeg Vista, og der fulgte det med mailprogram, sånn at jeg, etter litt plundring, bare kunne åpne programmet, også kom jeg rett inn på innboksen. Jeg mener det her Windows Mail. Nå har jeg altså Windows 7, og jeg har ikke noe sånt program lenger, så jeg må gjennom one.com for å lese mailen, og det syns jeg er litt tungvindt.

Jeg prøvde nettopp å laste ned en gratisversjon av Outlook express, men da jeg skulle installere, fikk jeg beskjed om at jeg allerede har den nyeste versjonen av IE. Jaha? Det var ikke IE jeg skulle ha?

Noen som kan hjelpe? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sette one.com mailene til å vidresendes til hotmailen da? Det har jeg gjort, orker aldri å logge inn på one.com, og er så få som sender dit, bruker den bare til falske adresser når jeg melder meg inn på ting og tang :icon_confused: man kan sende til ghasdugheruio@lolapagola.com og den kommer frem liksom:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri forstått at folk vil ha Outlook - noe så tungvindt! :icon_confused: Det er jo så ufattelig mye enklere å ha mailen i en fane i nettleseren! Så oppdaterer (F5) man når man lurer på om man har fått mail (hvis den ikke oppdateres automatisk). Slipper å åpne et "program" og styre; alt ligger klart. Jeg er forsåvidt en sånn som bruker masse faner hele tiden, og som har alle faste faner lagret - når jeg da åpner nettleseren popper alle opp; mail, sonen, osv osv.

Men, men.. Jeg har flere mailadresser, men kun èn jeg bruker. Årsaken til at jeg har flere, er i grunnen enkel; jeg er leder av spanielklubben (trøndelag), og der er det en fast mailadresse som går fra leder til leder etterhvert som vi skiftes ut, og den får jeg videresendt til gmailen min. Har også en @spaniel.no-adresse, fordi jeg liker å kunne ha domenenavnet i adressen. Også den blir sendt til gmail. Og gmailen bruker jeg til alt mulig rart; det er liksom "hovedmailen" min; skal jeg registrere meg et sted (her) bruker jeg gmail, osv. Har også en yahoo-adresse jeg holder på å avvikle. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg "rydder" i nettleseren før jeg lukker den, med mindre det er noe jeg er midt i, og skal fortsette med seinere. Så jeg har ikke masse faner oppe hele tiden. :icon_confused: Men grunnen til at jeg vil ha feks windows mail igjen er at mailen ser helt fantastisk dum ut i min nettleser, på one.com! Jeg får ikke opp bilder og sånne ting heller, og det hadde det vært greit å få noen ganger.

Jeg liker forresten ikke hotmail, det er grunnen til at jeg bytta in the first place! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del webmail-løsninger har så få og så dårlige funksjonaliteter at det er en fordel å bruke andre verktøy. Jeg har også på min epostadresse begrenset lagringsplass på webmailen, så jeg kunne ikke brukt den om jeg ønsker å ta vare på mailer - og det gjør en jo ofte. Jeg vet gmail har stor lagringsplass, men jeg har hatt samme epostadresse i 12 år, og synes det er realt fuzz å skulle bytte når jeg er så "etablert" med den adressen.

Jeg bruker Eudora, og trives godt med det programmet.

Det er det programmet en bruker når en ikke vil bruke Outlook fordi en har prinsipielle problem med Bill Gates' eneveldende monopol, MVH samboerens påvirkningsmakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del webmail-løsninger har så få og så dårlige funksjonaliteter at det er en fordel å bruke andre verktøy. Jeg har også på min epostadresse begrenset lagringsplass på webmailen, så jeg kunne ikke brukt den om jeg ønsker å ta vare på mailer - og det gjør en jo ofte. Jeg vet gmail har stor lagringsplass, men jeg har hatt samme epostadresse i 12 år, og synes det er realt fuzz å skulle bytte når jeg er så "etablert" med den adressen.

Jeg har hatt både hotmail og flere yahooer, men nå går alt til gmailen.

Slik gjorde jeg det for å "bytte ut" mailadresser jeg ikke vil ha:

Slutt å send mail fra den. Mottar du mail til den, svar fra den du vil starte å bruke. Flytt alle kontakter til den nye mailen, og send gjerne en mail fra nymailen hvor du opplyser om at du har fått ny mailadresse, og at den gamle ikke er i bruk. Hvis du får lite spam i den mailen du vanligvis bruker (har nå), kan du få mail videresendt til den nye (jeg videresender ikke fra yahoo til gmail, pga mye spam til yahoo, som forsåvidt også er en av grunnene til at jeg ikke vil ha yahoo mer, i tillegg til at ikke alle mail faktisk kommer frem til meg, eller til mine mottakere. :D ). Når det videresendes til din nye mail, og du velger "svar/reply", vil du automatisk svare fra din nye mail, og de vil se din nye mailadresse. Jeg har ikke sendt ut mail om at jeg har skiftet, men likevel får jeg nå all mail til gmailen. :D Og ja; flytt alle "abonnement" (hundesonen, diverse andre nettsider osv) over til den nye mailen din. Photobucket, youtube, canis, nyhetsbrev, nkk, hundeklubber, diverse steder hvor du må registrere deg med mail; endre mailen din hos disse - dette kan du ofte gjøre på deres nettsider. Etter et par mnd vil du sannsynligvis få all mail til den nye. :wub:

Til opplysning har gmail praktisk talt ubegrenset lagringsplass; typen har hatt gmail siden den kom, og har aldri slettet NOE (ikke spam engang). Fremdeles RIKELIG med plass. :icon_confused:

Jeg bruker Eudora, og trives godt med det programmet.

Det er det programmet en bruker når en ikke vil bruke Outlook fordi en har prinsipielle problem med Bill Gates' eneveldende monopol, MVH samboerens påvirkningsmakt

:D Gode argumenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt både hotmail og flere yahooer, men nå går alt til gmailen.

Slik gjorde jeg det for å "bytte ut" mailadresser jeg ikke vil ha:

Slutt å send mail fra den. Mottar du mail til den, svar fra den du vil starte å bruke. Flytt alle kontakter til den nye mailen, og send gjerne en mail fra nymailen hvor du opplyser om at du har fått ny mailadresse, og at den gamle ikke er i bruk. Hvis du får lite spam i den mailen du vanligvis bruker (har nå), kan du få mail videresendt til den nye (jeg videresender ikke fra yahoo til gmail, pga mye spam til yahoo, som forsåvidt også er en av grunnene til at jeg ikke vil ha yahoo mer, i tillegg til at ikke alle mail faktisk kommer frem til meg, eller til mine mottakere. :D ). Når det videresendes til din nye mail, og du velger "svar/reply", vil du automatisk svare fra din nye mail, og de vil se din nye mailadresse. Jeg har ikke sendt ut mail om at jeg har skiftet, men likevel får jeg nå all mail til gmailen. :wub: Og ja; flytt alle "abonnement" (hundesonen, diverse andre nettsider osv) over til den nye mailen din. Photobucket, youtube, canis, nyhetsbrev, nkk, hundeklubber, diverse steder hvor du må registrere deg med mail; endre mailen din hos disse - dette kan du ofte gjøre på deres nettsider. Etter et par mnd vil du sannsynligvis få all mail til den nye. :aww:

Til opplysning har gmail praktisk talt ubegrenset lagringsplass; typen har hatt gmail siden den kom, og har aldri slettet NOE (ikke spam engang). Fremdeles RIKELIG med plass. :icon_confused:

:D Gode argumenter!

Emmm... Du misforstår meg. Jeg er VELDIG klar over hvordan jeg kan gå fram for å få byttet epostadresse, muligheter og utfordringer, hva som må gjøres og hva som er lurt. Som jeg sier - jeg synes det er for mye fuzz, jeg er ikke interessert i å bytte, jeg ønsker å beholde den adressen. Så lenge jeg kan laste ned mail til Eudora, fungerer online-adressen utmerket for meg. Jeg argumenterte mot webmail, siden webmail ble framhevet som en mulighet for Soppen.

Jeg har også en gmail-adresse som ble opprettet i en annen sammenheng, og den bruker jeg nå kun for å kunne logge meg inn i bloggen min. Men joda, masse rikelig plass. Men det er det på harddisken min også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Halo???

Hvorfor er det ingen som nevner Thunderbird.???

Thunderbird er lett og lystig erstatning av Bill Gates...

Tilfeldig Googlebilde:

thunderbird.gif

Mozilla Thunderbird, er i samme verdensklasse som Mozilla Firefox.

Med mulighet for utvidelser om man ønsker å utvide funksjonaliteten i programmet (som med Firefox)

Thunderbird er genialt, har vært mitt faste mailprogram siden jeg fikk min første mailadresse.... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.firefox.no

er forøvrig stedet å gå når man skal installere firefox eller thunderbird på en PC...

Her ligger Siste versjon av Firefox ferdig oversatt til Bokmål.

Her ligger Siste versjon av Thunderbird ferdig oversatt til Bokmål.

Et GODT valg Soppen... Hvordan valgte du det når du ikke fikk noen tips om det på sonen.? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et GODT valg Soppen... Hvordan valgte du det når du ikke fikk noen tips om det på sonen.? :icon_redface:

For inne på one.com så lå det sånne forklaringer på hvordan man fiksa mailen over i forskjellige programmer, og ingen av de som var anbefalt her lå det forklaring på der, og da ble det bare til at jeg tok Thunderbird. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...