Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke raser?

Nikitaf

Recommended Posts

Skrevet

Har ei veninne som fikk en blandingshund for ei stund sida.

Men en ting hun ikke fikk vite hva slags rase det er i hunden. Vi har spørt litt rundt, noen tror Drever å noe retriver.. Hun har så lyst å prøve å finne ut hvilke raser det er i den :)

Kan dere se noe hva slags rase hun ligner på?

IMG_3546.jpg

Guest Belgerpia
Skrevet

Forøvrig - jeg synes det ser ut som om det er en terriertype - en jack-russel, eller parson-russel.

Skrevet

Hvor stor er hunden? Jeg er enig med BP at det kan se ut til å være litt parson eller jack russel i hunden, men siden andre har foreslått både drever og retrievere kan det tyde på at hunden har litt størrelse?

På framføttene, har hunden fem tær, eller ser det bare slik ut på bildet?

Nå er det veldig vanskelig å tippe raser på blandingshunder, for genene spiller inn på de merkeligste måter, slik at det ofte kan være vanskelig å se hvilke raser det er selv om man faktisk vet hvem forfedrene er.

Skrevet

Jeg syntes også det ser ut som en jack russel terrier eller en parson terrier. Den ser ikke så veldig stor ut heller slik det fremstilles på bildet iallefall? :)

Skrevet

Jeg er ingen ekspert på raseblandinger, og kan ikke i dette tilfellet se hvilken miks dette er. Det første som slo meg var at det er terrier i den, men det kan jo være feil.

Skrevet

Jeg syns det kan se ut som det er drever i denne hunden iallefall... Det er noe med hodet som får meg til å tenke det. samt at den ser kortbeint ut i forhold til kropp liksom. Men hva resten evnt er da?? hmmm

Skrevet

Overskrift endret grunnet dialekt og brudd på våre retningslinjer med tanke på tillate skriftsspråk.

Flere innlegg er også slettet på grunn av opphetet språkpoliti. Om dere ser innlegg som bryter våre retninglinjer skal dette rapporteres, ikke tas opp som OT i en tråd.

Dette innlegget er OT og skal ikke kommenteres. Eventuelle tilbakemeldinger tas som vanlig på PM.

Moderator Silje

Skrevet

Du har ikke flere bilder da? Jeg synes det ser ut som er det noe retriever i den kanskje..og kanskje noe harehund av noe slag?

Skrevet

Det aller første som slo meg var blanding av lundehund og golden retriver :) Men ikke godt å vite..

Hvor stor er hunden sånn ca?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...