Gå til innhold
Hundesonen.no

retrieverkobbel i lær?

Mailin

Recommended Posts

Høøks har et til 149 kroner vet jeg. :whistle:

Jeg er litt sær på at utstyr skal holde,og jeg har ikke så god erfaring med Hööks.. Har du det? Er det godt å holde i, og tåler det en del?

Skulle tro jeg hadde monsterhund, men det burde kunne holde RR'en på 32kg også om det ble nødvendig, ikke bare "akkurat" tåle mi frøken på 15kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sær på at utstyr skal holde,og jeg har ikke så god erfaring med Hööks.. Har du det? Er det godt å holde i, og tåler det en del?

Skulle tro jeg hadde monsterhund, men det burde kunne holde RR'en på 32kg også om det ble nødvendig, ikke bare "akkurat" tåle mi frøken på 15kg.

Har kun kjøpt leker fra Høøks, og det har hatt like lang levetid som andre leker. Men jeg vet venninner har erfaringer i begge ender med hesteutstyret i alle fall.

Jeg har kjøpt retrieverkobbel som ligner på dette: fefeede6b996755e485e3958eec7da42.jpg

og jeg er kanonfornøyd! Det er det beste båndet jeg har å holde i, og det gnager ikke på pelsen til hundene. Hund som hobby som har det kobbelet jeg har linket til, de har og et som er regulerbart - men det er svindyrt! Det helt enkle koster 199 der, det regulerbare over 300 kroner. Jeg tror det er det samme som jeg har, og det syns jeg som sagt er veldig godt å holde i. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, tror det må bli et martingale bånd, og aller helst i lær. Så får det bare være at det ikke blir å passe RR'n, de har litt forskjellige halsstørrelser :whistle: Frøkna er ca 35 rundt halsen, så de fleste "ferdige" er for store, blant annet de fra Klin.

Betty;

Jeg har det der i vanlig bånd (justerbare med "glidejustering" og klips), men synes ikke det er så godt å holde i. Liker det veldig godt når det er vinter og jeg har votter på da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lirr or, og ikke for å kuppe tråden, hvordan er det med cleanrun, og moms og frakt og alt det greiene der, eller toll, må man betale dyre dommer om man f eks vil ha seg 5-6 sånne retriverkoppel i lær?

Be de halvere summen på pakken, sånn at du ikke bestiller mer enn for for eks 60 dollar per pakke. Så bestiller du flere pakker. Da får du så mange du vil, for den prisen som står der :whistle: Uten frakt(på det som er fraktfritt altså), toll og mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre, hva er spesielt med dette båndet??

Retrieverkobbel er slikt:

902431.jpg

Hvor det er halsbånd og kobbel i ett, "alle" passer dette, men det struper.

Martingale "retrieverbånd" er slikt:

10251.jpg

Halsbånd og kobbel i ett, men det strammes ikke helt inn, og det passer heller ikke alle siden det er litt størrelsesavhengig.

Jeg bruker ikke bånd på trening, og trenger ikke halsbånd heller, så da er det lett med et bånd som man kjapt tar av og på og pakker ned i lomma :whistle: Men, om jeg må sette henne fast et sted så hadde det vært kjekt at det ikke strupet henne om hun nøkker litt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...