Gå til innhold
Hundesonen.no

retrieverkobbel i lær?

Mailin

Recommended Posts

Høøks har et til 149 kroner vet jeg. :whistle:

Jeg er litt sær på at utstyr skal holde,og jeg har ikke så god erfaring med Hööks.. Har du det? Er det godt å holde i, og tåler det en del?

Skulle tro jeg hadde monsterhund, men det burde kunne holde RR'en på 32kg også om det ble nødvendig, ikke bare "akkurat" tåle mi frøken på 15kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sær på at utstyr skal holde,og jeg har ikke så god erfaring med Hööks.. Har du det? Er det godt å holde i, og tåler det en del?

Skulle tro jeg hadde monsterhund, men det burde kunne holde RR'en på 32kg også om det ble nødvendig, ikke bare "akkurat" tåle mi frøken på 15kg.

Har kun kjøpt leker fra Høøks, og det har hatt like lang levetid som andre leker. Men jeg vet venninner har erfaringer i begge ender med hesteutstyret i alle fall.

Jeg har kjøpt retrieverkobbel som ligner på dette: fefeede6b996755e485e3958eec7da42.jpg

og jeg er kanonfornøyd! Det er det beste båndet jeg har å holde i, og det gnager ikke på pelsen til hundene. Hund som hobby som har det kobbelet jeg har linket til, de har og et som er regulerbart - men det er svindyrt! Det helt enkle koster 199 der, det regulerbare over 300 kroner. Jeg tror det er det samme som jeg har, og det syns jeg som sagt er veldig godt å holde i. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, tror det må bli et martingale bånd, og aller helst i lær. Så får det bare være at det ikke blir å passe RR'n, de har litt forskjellige halsstørrelser :whistle: Frøkna er ca 35 rundt halsen, så de fleste "ferdige" er for store, blant annet de fra Klin.

Betty;

Jeg har det der i vanlig bånd (justerbare med "glidejustering" og klips), men synes ikke det er så godt å holde i. Liker det veldig godt når det er vinter og jeg har votter på da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lirr or, og ikke for å kuppe tråden, hvordan er det med cleanrun, og moms og frakt og alt det greiene der, eller toll, må man betale dyre dommer om man f eks vil ha seg 5-6 sånne retriverkoppel i lær?

Be de halvere summen på pakken, sånn at du ikke bestiller mer enn for for eks 60 dollar per pakke. Så bestiller du flere pakker. Da får du så mange du vil, for den prisen som står der :whistle: Uten frakt(på det som er fraktfritt altså), toll og mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre, hva er spesielt med dette båndet??

Retrieverkobbel er slikt:

902431.jpg

Hvor det er halsbånd og kobbel i ett, "alle" passer dette, men det struper.

Martingale "retrieverbånd" er slikt:

10251.jpg

Halsbånd og kobbel i ett, men det strammes ikke helt inn, og det passer heller ikke alle siden det er litt størrelsesavhengig.

Jeg bruker ikke bånd på trening, og trenger ikke halsbånd heller, så da er det lett med et bånd som man kjapt tar av og på og pakker ned i lomma :whistle: Men, om jeg må sette henne fast et sted så hadde det vært kjekt at det ikke strupet henne om hun nøkker litt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...