Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til å lage marinade?

SoppenCamilla

Recommended Posts

Jeg har:

Løk

Rødløk

Hvitløk

Sopp

Tomat

Kryddersmør

Asparges

Bacon

Egg

Tomatpurè

Olje

Fløte

Melk

Vann

Salt

Pepper

Sukker

Basilikum

Muskat

Hvitløkpulver

Hvitløkpepper

Krydderblanding

Paprikakrydder

Jeg trenger:

Hjelp til å finne ingredienser ut fra lista over så jeg kan lage en god marinade til kyllingfilet som skal stekes å has sammen med pasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basilikum, salt, pepper + evt paprikakrydder og krydderblanding (kommer litt an på hva slags det er?) og olje gir en enkel og god marinade til kylling. :whistle: Hvis du lager mer marinade enn du trenger, og tilsetter hvitløkspulver etter å ha marinert kyllingen, får du forøvrig en knallgod marinade til soppen! Del soppene i to eller fire (avhengig av hvor store de er), grill dem i ovnen til de er gjennomstekte og legg dem i marinaden. Sett soppen i kjøleskapet og la det godgjøre seg en liten stund (i alle fall en halvtime, men gjerne mye lenger). Kan gjerne serveres kaldt, det er kjempegodt! Har du tilfeldigvis litt sitronsaft kan du gjerne putte det oppi marinaden din også, forresten (både til kyllingen og til soppen). Og siden du har tomater, kan du godt dele dem i fire, klemme ut litt saft og bruke saften i marinaden i stedet for noe av oljen, og så steke tomatbåtene sammen med kyllingen.

Damn, nå ble jeg sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...