Gå til innhold
Hundesonen.no

Idémyldring


Shilamon

Recommended Posts

I mars var jeg i Gordon setterens hjemland og ved siden av kilt til meg selv og masse opplevelser kjøpte jeg med meg ett stykke ullstoff med gordonklanens farger.

Tanken var å finne på noe gøy til Rex, men jeg har liksom ikke helt funnet ut hva dette morsomme skal være. Det er ganske mye stoff, ca en meter- halvannen langt og en 30- 40 cm bredt.

jeg vil nå gjerne ha kreative idéer til hva jeg kan bruke stoffet til. Det må være noe praktisk som en bruks- og turhund kan ha nytte av, samtidig som morsomme idéer er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundekilt? :lol: Halvannen meter skulle vel være passe nok til det...

Ha ha ha ha, jeg ler meg skakk. :icon_redface: Ser for meg settern med det:p kanskje jeg skal lage sånn skottehatt? det kunne vært morro

merker at nytteverdien kanskje ikke er helt i fokus her:P Kilt, hatt og slips... he he

Men halsbånd er absolutt en idé, for finere anledninger;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbånd med matchende kobbel? Eller du kan bruke stoffet som "fyll" eller "fôr" inni/utenpå halsbåndet og inni kobbelet der du holder hånden, hvis du skjønner? Eller hva med en hundeseng (kanskje ikke stort nok?)? Underlag til mat/drikkeskål (kanskje upraktisk med ull?)? En pose (type gymbag vi lagde på barneskolen) hvor han kan ha "reisetingene" sine i? Eller førstehjelpsbag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha ha ha ha! Den der var fantastisk!

Og begynner jo å komme inn en del fine forslag her nå, bare fortsett;)

Øy! Ikke le! :icon_redface: Det er veldig vanlig for en spaniel å ha en sånn faktisk! Men nå er jo Rex en setter da, så det spørs hvor mye skitt og lort og mat han får i ørene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øy! Ikke le! :) Det er veldig vanlig for en spaniel å ha en sånn faktisk! Men nå er jo Rex en setter da, så det spørs hvor mye skitt og lort og mat han får i ørene sine?

Har tulla sånn? Da må du legge ut bilde :lol:

Rex klarer faktisk å spise uten å grise til ørene, men det hjelper vel gjerne at maten fôres tørt ;) Men har hatt noen andre settere med ganske ekle ører etter middagen... Så jeg ser nytteverdien, men du må jo innrømme at hunden så litt morsom ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øy! Ikke le! :) Det er veldig vanlig for en spaniel å ha en sånn faktisk! Men nå er jo Rex en setter da, så det spørs hvor mye skitt og lort og mat han får i ørene sine?

:lol:

Gordonsetteren vår hadde sånne ører som dyppet ned i maten innimellom. Skulle hun spise noe grisete så satte vi gjerne ørene opp på toppen av hodet i type sotrapalmestil med et hårstrikk ;) Ellers så klippet jeg bare (håret på) ørene slik at de ikke ble så lange ;)

...men nå sporet jeg visst av... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløv?

Er nok litt for lite stoff for en kløv dessverre (og så har vi en fantastisk en fra før) :wub:

Litt av problemet med dette tøystykket mitt er jo at det ikke så lett lar seg bruk til bruksting da det er litt fint og kan gå i stykker. Men igjen så vil jeg lage noe praktisk. Ikke greit:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å se på sidene til Kifani. Du kan jo også sende stoffet dit slik at hun kan bruke det sammen med annet stoff. Da har det ikke så mye å si om stoffet i utgangspunktet er for lite til slik eller sånn. Det kan brukes som dekorativt element til et dekken f eks selv om det ikke er nok til å lage et helt dekken av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tulla sånn? Da må du legge ut bilde ;)

Rex klarer faktisk å spise uten å grise til ørene, men det hjelper vel gjerne at maten fôres tørt :o Men har hatt noen andre settere med ganske ekle ører etter middagen... Så jeg ser nytteverdien, men du må jo innrømme at hunden så litt morsom ut?

Nei, hun har faktisk ikke det, men jeg vurderer å lage/kjøpe et. Men veldig mange spaniels kommer med slike på utstilling, og de bruker det gjerne når de skal spise for å hindre å få mat i ørene (og når noen i tillegg spiser ører med mat i, så skjønner du kanskje hvorfor). Selv har jeg ikke noen store problemer med mat i ørene da jeg har spanielskål, og hvis hun får mat i de, slikker hun av maten, hun tygger ikke av pelsen. Men det er liksom noe man helst bør ha når man har spaniel, har jeg skjønt! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...