Gå til innhold
Hundesonen.no

Schæfertispe på 11månder trenger Sosialisering.Lørenskog


Recommended Posts

Skrevet

Hei:

Jeg er ei schæfertispe på 11 månder som bjeffer på alle hunder og det ser ut som jeg vil angripe dem,

Er ikke sosialisert med hunder da jeg har bodd på et sted uten noen mulighet for å bli sosialisert:(

Er 100% snill.

Jeg tro Tinka bjeffer fordi hun er redd,og på den måte vil hun forsvare seg,det hender at noen hunder bjeffer først på henne,da er tinka mer forsiktig med å bjeffe tilbake.

Bor på lørenskog og ønsker å komme i kontakt med deg som vil hjelpe meg med sosialisering.Jeg har ikke prøvd enda og la henne hilse på noen hunder da jeg er usikker på hva som vil skje,mange sier at hun må få hilse,men jeg er usikker da jeg har for lite erfaring med den biten.skal på kurs i januar.

håper på gode råd og kanskje en god venn:)

På forhånd takk

Tinka&Daniel

Skrevet

Kan du lære henne å gå fot forbi hunder dere møter, kanskje? Slik kan du forsterke opp alternativ atferd. Det er litt dumt hvis hun får for mange erfaringer på utfall mot andre hunder.

Skrevet

Hei:

Jeg er ei schæfertispe på 11 månder som bjeffer på alle hunder og det ser ut som jeg vil angripe dem,

Er ikke sosialisert med hunder da jeg har bodd på et sted uten noen mulighet for å bli sosialisert:(

Er 100% snill.

Jeg tro Tinka bjeffer fordi hun er redd,og på den måte vil hun forsvare seg,det hender at noen hunder bjeffer først på henne,da er tinka mer forsiktig med å bjeffe tilbake.

Bor på lørenskog og ønsker å komme i kontakt med deg som vil hjelpe meg med sosialisering.Jeg har ikke prøvd enda og la henne hilse på noen hunder da jeg er usikker på hva som vil skje,mange sier at hun må få hilse,men jeg er usikker da jeg har for lite erfaring med den biten.skal på kurs i januar.

håper på gode råd og kanskje en god venn:)

På forhånd takk

Tinka&Daniel

Har en 5mnd valp som sikkert vil leke, også vet jeg om en som BC som også vil ha lekekompiser, som bort kort unna på lørenskog. og om du trenger å sosialisere, trene osv er det vanligvis trening på furuset kl 18 på tirsdager. (det er en tråd om det under hundetreff)

Skrevet

Hei og takk.

Igår fikk hun hilse på en berner,først bjeffet hun ,men etter 1 minutt så var det over og de gikk side ved side og godtok hverandere fint,uten noen bitingsforsøk eller noe aggeresivt oppførsel.

Idag prøvde å hilse på en Schæfer som var like ille/sta som henne og hun svarte tilbake og jeg ville ikke ta sjansen på at de skulle hilse på hverandere da ingen av dem ga seg,men de klarte å sitte 1 meter fra hverandere uten å bry seg om hverandere,ingen bjeffing heller.Jeg vil unngå å gi henne en dårlig erfaring da det kan kreve enda mer arbeid.

Tinka er redd har jeg funnet ut,da må jeg treffe hunder som er litt tålmodig for at hun skal føle seg trygt.

Jeg håper at hvis du tror din hund er den rette for henne kontakte meg,Jeg har mulighet å møte der det passer for deg når det skulle passe for deg for å gi henne en mulighet til å bli kjent og slipper frykten.jeg bor ved høyblokka på lørenskog.

Send meg gjerne en sms med en times forvarsel på :93606056.

På forhånd takk

Daniel

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...