Gå til innhold
Hundesonen.no

LP Bergen


LP Bergen

Recommended Posts

Alle lydighetsvenner i Bergen. Se her!

www.lpbergen.com har startet egen lydighetsklubb. Her stilles det ingen krav til rase eller nivå. Alle kan melde seg inn. Vår mål er å skape et stort og hyggelig lydighetsmiljø i Bergen.

Gå inn på www.lpbergen.com for å finne ut mer om klubben.

Er dette kanskje den eneste lydighetsklubben i Norge? noen som vet?

post-5996-1260784798,5556.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror neppe dett er Norges eneste lydighetsklubb, nei.... Såvidt jeg har skjønt, springer denn nye klubben ut fra retrieverklubben på vestlandet. Kan noen forklare meg hvorfor dere danner en ny klubb i klubben? istedenfor¨å bygge opp et godt LP-miljø i klubben dere kommer fra? bare lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er meldt inn, og kommer forhåpentligvis på trening på torsdag (om bare bilen kommer tilbake fra verksted innen den tid.)

Nå vet ikke jeg hva som gjorde at de startet denne klubben, men jeg kan fortelle hvorfor jeg er glad for at denne klubben ble til. Jeg har ikke retriver, og har derfor aldri tenkt på å melde meg inn i retriverklubben (i tillegg er det langt til Varden fra der jeg bor). Da har jeg heller vært medlem av et par andre klubber, som dessverre fokuserer langt mer på agility og utstilling/sosialisering enn på lydighet. For min del er derfor denne klubben ypperlig :wub: Da vet jeg at kursene og treningsdagene som er satt opp for lydighet ikke må vike for andre aktiviteter, og større treningsgrupper. Samtidig er det en sjanse for at det dukker opp andre på trening når man får alle samlet slik. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg var alene på lydighetstrening for den ene klubben, men det ble noe kjedelig.

Håper klubben kan bidra til et større, og mer stabilt lydighetsmiljø i Bergensområdet :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er meldt inn, og kommer forhåpentligvis på trening på torsdag (om bare bilen kommer tilbake fra verksted innen den tid.)

Nå vet ikke jeg hva som gjorde at de startet denne klubben, men jeg kan fortelle hvorfor jeg er glad for at denne klubben ble til. Jeg har ikke retriver, og har derfor aldri tenkt på å melde meg inn i retriverklubben (i tillegg er det langt til Varden fra der jeg bor). Da har jeg heller vært medlem av et par andre klubber, som dessverre fokuserer langt mer på agility og utstilling/sosialisering enn på lydighet. For min del er derfor denne klubben ypperlig :wub: Da vet jeg at kursene og treningsdagene som er satt opp for lydighet ikke må vike for andre aktiviteter, og større treningsgrupper. Samtidig er det en sjanse for at det dukker opp andre på trening når man får alle samlet slik. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg var alene på lydighetstrening for den ene klubben, men det ble noe kjedelig.

Håper klubben kan bidra til et større, og mer stabilt lydighetsmiljø i Bergensområdet :icon_confused:

Spiller ingenrolle om det heter retriever klubb eller pølseklubben, alle er velkommen der :P Eneste som gjør forskjell fra om den heter retriever klubben eller pølseklubben er at de har som mål å forbedre retrieveren og ikke pølser. Alle raser er velkommen og lydighetsmiljøet der slik som jeg har mekerket det på mine treninger der er kjempe bra :D Men avstanden kan jeg forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingenrolle om det heter retriever klubb eller pølseklubben, alle er velkommen der :icon_confused: Eneste som gjør forskjell fra om den heter retriever klubben eller pølseklubben er at de har som mål å forbedre retrieveren og ikke pølser. Alle raser er velkommen og lydighetsmiljøet der slik som jeg har mekerket det på mine treninger der er kjempe bra :wub: Men avstanden kan jeg forstå.

Only Blondie har ganske rett i det hun sier her! Jeg var på trening med Retrieverklubben for en måneds tid siden, og ble positivt overrasket over hvor mange andre raser som var til stede :P

Jeg kunne tenke meg å gå på et par treninger med LPBergen for å se hvordan det er, uten å melde meg inn først - er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Only Blondie har ganske rett i det hun sier her! Jeg var på trening med Retrieverklubben for en måneds tid siden, og ble positivt overrasket over hvor mange andre raser som var til stede :whistle:

Jeg kunne tenke meg å gå på et par treninger med LPBergen for å se hvordan det er, uten å melde meg inn først - er det mulig?

Det er fullt mulig å komme på en av treningene til LP Bergen uten å melde seg inn først. Vær oppmerksom på at det ikke alltid er så mange folk på treningene nå med all denne snøen. Følg med på chatboksen på www.lpbergen.com der avtales fortløpende treninger i snøværet.

Så en forklaring på hvorfor vi har startet egen lydighetsklubb istedet for å bygge opp lydighetsmiljøet i retrieverklubben.

Vi har i en lengre periode prøvd å bygge opp et godt og hyggelig miljø i Retrieverklubben. Noe vi forsåvidt har klart og er ganske fornøyd med. Men, For det er nemmelig et stor men her. Vi ønsker oss her i Bergen et STORT lydighetsmiljø. Pr. dags dato er lydighetsmiljøet ganske begrenset. For å få samle ALLE som lever og ånder for lydighet så vi ingen annen utvei enn å starte en egen lydighetsklubb. Retrieverklubben ønsker alle raser velkommen, men det går dårlig fram på hjemmesiden. Jeg vet at det er MANGE i Bergen som ønsker et å melde seg inn i en klubb for å trene lydighet. De har hørt at det er et godt miljø i Retrieverklubben men siden de ikke har en retrieverhund tror de at de ikke er velkommen.

Vi starter en lydighetsklubb for at disse missforståelsene ikke skal være et tema. i tillegg kan vi fokusere 100% på nettopp lydighet uten å måtte ta hensyn til hverken rase eller treningstid.

www.lpbergen.com

Glenn-Ove Ellingsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...