Gå til innhold
Hundesonen.no

LP Bergen

LP Bergen

Recommended Posts

Alle lydighetsvenner i Bergen. Se her!

www.lpbergen.com har startet egen lydighetsklubb. Her stilles det ingen krav til rase eller nivå. Alle kan melde seg inn. Vår mål er å skape et stort og hyggelig lydighetsmiljø i Bergen.

Gå inn på www.lpbergen.com for å finne ut mer om klubben.

Er dette kanskje den eneste lydighetsklubben i Norge? noen som vet?

post-5996-1260784798,5556.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror neppe dett er Norges eneste lydighetsklubb, nei.... Såvidt jeg har skjønt, springer denn nye klubben ut fra retrieverklubben på vestlandet. Kan noen forklare meg hvorfor dere danner en ny klubb i klubben? istedenfor¨å bygge opp et godt LP-miljø i klubben dere kommer fra? bare lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er meldt inn, og kommer forhåpentligvis på trening på torsdag (om bare bilen kommer tilbake fra verksted innen den tid.)

Nå vet ikke jeg hva som gjorde at de startet denne klubben, men jeg kan fortelle hvorfor jeg er glad for at denne klubben ble til. Jeg har ikke retriver, og har derfor aldri tenkt på å melde meg inn i retriverklubben (i tillegg er det langt til Varden fra der jeg bor). Da har jeg heller vært medlem av et par andre klubber, som dessverre fokuserer langt mer på agility og utstilling/sosialisering enn på lydighet. For min del er derfor denne klubben ypperlig :wub: Da vet jeg at kursene og treningsdagene som er satt opp for lydighet ikke må vike for andre aktiviteter, og større treningsgrupper. Samtidig er det en sjanse for at det dukker opp andre på trening når man får alle samlet slik. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg var alene på lydighetstrening for den ene klubben, men det ble noe kjedelig.

Håper klubben kan bidra til et større, og mer stabilt lydighetsmiljø i Bergensområdet :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er meldt inn, og kommer forhåpentligvis på trening på torsdag (om bare bilen kommer tilbake fra verksted innen den tid.)

Nå vet ikke jeg hva som gjorde at de startet denne klubben, men jeg kan fortelle hvorfor jeg er glad for at denne klubben ble til. Jeg har ikke retriver, og har derfor aldri tenkt på å melde meg inn i retriverklubben (i tillegg er det langt til Varden fra der jeg bor). Da har jeg heller vært medlem av et par andre klubber, som dessverre fokuserer langt mer på agility og utstilling/sosialisering enn på lydighet. For min del er derfor denne klubben ypperlig :wub: Da vet jeg at kursene og treningsdagene som er satt opp for lydighet ikke må vike for andre aktiviteter, og større treningsgrupper. Samtidig er det en sjanse for at det dukker opp andre på trening når man får alle samlet slik. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg var alene på lydighetstrening for den ene klubben, men det ble noe kjedelig.

Håper klubben kan bidra til et større, og mer stabilt lydighetsmiljø i Bergensområdet :icon_confused:

Spiller ingenrolle om det heter retriever klubb eller pølseklubben, alle er velkommen der :P Eneste som gjør forskjell fra om den heter retriever klubben eller pølseklubben er at de har som mål å forbedre retrieveren og ikke pølser. Alle raser er velkommen og lydighetsmiljøet der slik som jeg har mekerket det på mine treninger der er kjempe bra :D Men avstanden kan jeg forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingenrolle om det heter retriever klubb eller pølseklubben, alle er velkommen der :icon_confused: Eneste som gjør forskjell fra om den heter retriever klubben eller pølseklubben er at de har som mål å forbedre retrieveren og ikke pølser. Alle raser er velkommen og lydighetsmiljøet der slik som jeg har mekerket det på mine treninger der er kjempe bra :wub: Men avstanden kan jeg forstå.

Only Blondie har ganske rett i det hun sier her! Jeg var på trening med Retrieverklubben for en måneds tid siden, og ble positivt overrasket over hvor mange andre raser som var til stede :P

Jeg kunne tenke meg å gå på et par treninger med LPBergen for å se hvordan det er, uten å melde meg inn først - er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Only Blondie har ganske rett i det hun sier her! Jeg var på trening med Retrieverklubben for en måneds tid siden, og ble positivt overrasket over hvor mange andre raser som var til stede :whistle:

Jeg kunne tenke meg å gå på et par treninger med LPBergen for å se hvordan det er, uten å melde meg inn først - er det mulig?

Det er fullt mulig å komme på en av treningene til LP Bergen uten å melde seg inn først. Vær oppmerksom på at det ikke alltid er så mange folk på treningene nå med all denne snøen. Følg med på chatboksen på www.lpbergen.com der avtales fortløpende treninger i snøværet.

Så en forklaring på hvorfor vi har startet egen lydighetsklubb istedet for å bygge opp lydighetsmiljøet i retrieverklubben.

Vi har i en lengre periode prøvd å bygge opp et godt og hyggelig miljø i Retrieverklubben. Noe vi forsåvidt har klart og er ganske fornøyd med. Men, For det er nemmelig et stor men her. Vi ønsker oss her i Bergen et STORT lydighetsmiljø. Pr. dags dato er lydighetsmiljøet ganske begrenset. For å få samle ALLE som lever og ånder for lydighet så vi ingen annen utvei enn å starte en egen lydighetsklubb. Retrieverklubben ønsker alle raser velkommen, men det går dårlig fram på hjemmesiden. Jeg vet at det er MANGE i Bergen som ønsker et å melde seg inn i en klubb for å trene lydighet. De har hørt at det er et godt miljø i Retrieverklubben men siden de ikke har en retrieverhund tror de at de ikke er velkommen.

Vi starter en lydighetsklubb for at disse missforståelsene ikke skal være et tema. i tillegg kan vi fokusere 100% på nettopp lydighet uten å måtte ta hensyn til hverken rase eller treningstid.

www.lpbergen.com

Glenn-Ove Ellingsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...