Gå til innhold
Hundesonen.no

Portrett bilder

MegaMarie

Recommended Posts

Jeg går på media og kommunikasjon og nå går vi inn i en prosjekt til fordypningsperiode. Jeg tenker da at jeg skal ta portrett bilder hvor alt i bildet er sort hvit bortsett fra 1 ting i bilde som er farget. F.eks øyenene, neglelakk, lepper osv kan det være farge på. Jeg tenker at jeg kan ta bilde både av dyr og mennesker :P

Noen ideer til hva jeg kan ta bilde av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Siden ingen har svart så skriver jeg inn mine ideer så langt.

Blondie med skjerf på – hot dog

Hund med skjerf på – sløyfe? Matmors elskling

Portrett bilde av en person der en kjærlighet på pinne er i fokus! Med rød eller grønn farge.

Person med langt hår. Rygg mot kamera, klorer seg selv på ryggen med neglelakk.

Jente som leker med skjerf i naturen.

To hender/armer med armbånd som holder hender

Gunhild rir barbak med kjole på i skog i snøen?

Barn som løper etter en ball

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Person med langt hår. Rygg mot kamera, klorer seg selv på ryggen med neglelakk.

Gunhild rir barbak med kjole på i skog i snøen?

Skal neglelakken være i farger? Stilig. Jeg tror det hadde sikkert vært tøft/annerledes hvis det eneste som var i farger var kloremerkene også :P

Skal hun ri som i at hesten rører på seg mens du skal ta bildet eller skal hesten stå i ro og hun posere oppå hesten? Høres fint ut. Men da må hun nesten ha på seg bare kjole, ikke noe sko eller noe slikt.? Det du også kunne ha gjort nå som det er snart jul er å ha på henne en nisselue og det eneste som er i farge er den lua.

Ellers har jeg ikke noen andre tips til deg i farta, skal se om jeg husker noe mer senere. Men du må vise oss bildene når du er ferdig da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :P Jeg endret oppgaven min til RØD istedenfor. Det som går igjen i bildene skal være rødt :P Jeg tenkte på det med nisselue jeg også. Ja, hesten skal stå i ro. Stilig tips det med kloremerkene. Får se hva jeg får til i redigering.

Jeg tenkte på en bilde serie der vi ser beina til en gutt (røde sko) som står alene blandt mange folk som beveger seg så har jeg lang lukker tid så de er bluret. Altså man skjønner at gutten er alene.

Deretter ha en jente som står i et eller annet kaldt vær som holder en hjerte pute eller noe og hun ser ned i baken så du skjønner hun også er alene.

Deretter ser vi slike snope hjerter i rød folie som lager en sti mot de to som er ført sammen på en måte :lol: 3 forskjellige bilder altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres tøft ut :P

En annen ting jeg tenkte på, og som kan passe til temaet ditt er noen som står med ei hvit skjorte der det eneste som er i farge er et rødt hjerte på skjorta. Eller noe slikt. Eventuelt ei jente som som løper i skogen og det eneste vi ser er den røde kjolen hennes. Hvis du vil over til det litt makabre, så kan du jo ha noen som ligger på bakken med røde sko eller et annet plagg som er rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått noen avgrensninger når det gjelder hva temaet, motivene, teknikkene o.l. i fordypningsprosjektet skal være?

Absolutt ingen! Vi kan lage hva vi vil :icon_cry: Men nå er jeg kommet igang så jeg kan ikke akkurat bytte tema. Men bare til å komme med tips :ahappy: Du er jo kjempe flink til slikt, Ingvild!

I dag har jeg tatt en del bilder, her er resultatet:

4171734710_26ae2771d8_b.jpg

4170951321_5d424c4e9d_b.jpg

4171731444_5d36390cfc_b.jpg

Disse bildene tenker jeg skal være sammen i fotoboken :)

EDIT: Lastet opp de redigerte versjonene av bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tok jeg litt flere bilder :yawn:

Dette bildet tenker jeg skal være på samme side som hun jenten som leker med skjærfet. Jeg tenker mye kontraster.

4175614069_6ac91182b1_b.jpg

Dette bilde skal være med i den bildeserien av den gutten og jenten som er alene og møter hverandre etterhvert.

4176383152_7bfb24aa6b_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bildet tenker jeg skal være på samme side som hun jenten som leker med skjærfet. Jeg tenker mye kontraster.

4175614069_6ac91182b1_b.jpg

Veldig stilig bilde. Det eneste eg ville ha gjort med dette bilde var å fått fingrene lik på begge sidene.

Visst de skal være i svart-hvit vil eg tro det bli mer tydelig då.. Aner egentlig ikke hva eg snakker om men synest sånt er utrolig gøyt og int å holde på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stilig bilde. Det eneste eg ville ha gjort med dette bilde var å fått fingrene lik på begge sidene.

Visst de skal være i svart-hvit vil eg tro det bli mer tydelig då.. Aner egentlig ikke hva eg snakker om men synest sånt er utrolig gøyt og int å holde på med.

Jeg endret tema til rødt istede. Så det skal alltid være noe rødt i bildet :getlost: Det var ganske vanskelig å få modellen til å ha fingrene slik jeg ville :ahappy: Men jeg syns det ville blitt for kjedelig om fingrene var plassert helt likt på begge sider. Det ville også virket unaturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, disse bildene var virkelig til inspirasjon :getlost:

Selvom du har endret til rødt, kan du jo ha resten svart/hvitt? :ahappy:

Tusen takk :D

Jo, det kan jeg, men jeg føler det kan ødelegge mange av bildene og gjøre de kjedelige. Men om jeg finner et bilde hvor det passer, så gjør jeg kanskje det ;D

Neste uke skal Blondie være med på skolen og inn i fotostudio så kommer hun med i bildeboken min også :D Det blir kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endret tema til rødt istede. Så det skal alltid være noe rødt i bildet :getlost: Det var ganske vanskelig å få modellen til å ha fingrene slik jeg ville :ahappy: Men jeg syns det ville blitt for kjedelig om fingrene var plassert helt likt på begge sider. Det ville også virket unaturlig.

Åkays. Trodde det skulle være svart - kvitt med unntak av det røde. Helt enig med at det vanskelig til å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg med Blondie i studio :wub: En venninne av meg hadde også med seg Labradoren sin i studio :icon_confused:

Jeg lurer på om jeg burde rettet opp dette bilde. Eller var det litt søtt når det var skeivt?

EDIT: Jeg rettet det opp likevell

4189455689_954abec068_b.jpg

4190206808_4d79b4364a_b.jpg

Og fortsatt mangler jeg forside bilde og navn på boken. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger bildet av labradoren med eplet!

Hvis jeg skulle gitt et tips til bildet av ryggen, så hadde det nok vært at hun kanskje kunne klort litt hardere? Satt neglene litt mer i ryggen på en måte.. Kunne gjort bildet litt mer interessant tenker jeg. :blink:

Eventuelt kunne det vært kult om hun hadde f.eks venstre armen over høyre skulder og så langt ned på ryggen som mulig, mens den høyre armen går under venstre skulder et sted. Men da blir det kanskje vanskelig å få med det fine håret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule bilder :)

Det er jo en rød tråd i alle bildene dine, så å kalle boken for ''den røde tråden'' eller noe sånn.

Det var døds stilig navn! :) Da kaller jeg den for det om ingen kommer med noe bedre :D

EDIT: Da kan jeg stjele twilight ide og ha en rød trå som forsidebilde :blink:

Digger bildet av labradoren med eplet!

Hvis jeg skulle gitt et tips til bildet av ryggen, så hadde det nok vært at hun kanskje kunne klort litt hardere? Satt neglene litt mer i ryggen på en måte.. Kunne gjort bildet litt mer interessant tenker jeg. :P

Eventuelt kunne det vært kult om hun hadde f.eks venstre armen over høyre skulder og så langt ned på ryggen som mulig, mens den høyre armen går under venstre skulder et sted. Men da blir det kanskje vanskelig å få med det fine håret..

Ja, jeg skulle ønske hun kunne klore hardere, men det var nok en ganske vanskelig posisjon å stå i så lenge :hmm: Det er tvilsomt at jeg tar nye bilder av det samme motivet. Nå er det gjort liksom. Så får jeg heller konsentrere meg om bildene jeg mangler. Men takk for tipset ;D

Ellers tenkte jeg også på å ha ord skrevet på hver side som har noe som "handlingen" i bilde. F.eks på bilde av gutten så står alene så kan jeg skrive Ensomhet på siden av bilde f.eks. Har dere forslag til hvilke ord som kan beskrive de ulike bildene?

EDIT:

Elindm: Spørs hvilke bilder du mener. Men de fleste er tatt i fotostudio hvor vi har blits. Dermed blir bildene veldig lyse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei  min hund er 3 år. I vår fanilie er det meg, som er mammaen til hunden og to barn. Ei på 14 og en på 18. Jeg har veldig respekt i forhold til hund og små barn. Vår hund forstår ikke konseptet med barn og jeg ønsker tips til hvordan man kan lære hunden ro når det er barn i nærheten.  I dag blir hun vil, bjeffer og når noen løfter opp barnet blir hun sjalu.. enn så lenge ikke i form av aggresivitet, men i form av bjeffing og ønske om å bort å leke, snuse og er veldig voldsom.  Det er vanskelig å øve når det gjelder barn, men tar i mot alle tips jeg kan få.    
    • Kloklipp ok igjen. Å lide for skjønnheten er ikke hans greie, men Vom er han villig til å lide for. Vi har hatt kjempefremgang på både kloklipp, dusjing og pelsstell. Å få børste, rake, dusje og klippe med maskin, med begge hender og godisen på hylla, kjempefremgang! Når det kommer til stress på treningssenteret er vi langt fra mål, som er en rolig og stille og perfectly well behaved gentleman Edeward, men det er fremgang, både i kurssetting og innom butikken.  Når det kommer til å gå pent i bånd uten bestikkelser hadde vi MASSIV fremgang, før vi plutselig hadde en hævletes setback i dag.  Han gjorde riktignok bare ett eneste bysk etter syklist, av sikkert mer enn 30 forbipasserende jevnt og trutt, så den delen er nesten i mål. Han var SÅ behersket og fin på alle de andre syklistene som passerte.  MEN, han insisterer på å konsekvent gå med hele skulderen foran beinet mitt når han ikke forventer å få betalt. Det er ufattelig irriterende. Luksusproblem, kanskje? Instruktør mener han skal holde frembeina bak skotuppene mine, men å enforce det kravet er BARE stress, så vi har hatt en helt ****** tur i dag. Om jeg fjerner det kravet under casual walking, så har vi det helt fint. Usikker på den avgjørelsen. Det ER greit å ha ham langt nok bak til at han ser meg og følger meg i hva jeg gjør uten å måtte varsle ham først, dersom jeg vil stoppe eller svinge. Samtidig er det dumt å ha dårlig stemning mellom oss over en sånn bagatell.  Jeg oppfatter ham ikke som for selvstendig eller dominant, så jeg tror ikke det å bare la ham gå de 30 cm for langt frem er et lederskapsproblem. Han er bare misfornøyd med hvor treigt jeg går, og føler vel at det går fortere om han er et hode foran.  Å fjerne kravet er å fjerne en stressfaktor for oss begge. Får høre med privatinstruktøren vår hva hun mener før vi gir opp eller finner en annen tilnærming. Ellers var det en massiv skuff å komme til klubbens første utendørstrening i LP for året. Det var INGEN der da vi kom. To stk kom ca 45 min etter start, da vi gikk igjen. Oh well. Planen var å ha det litt dølt der, med døll mat og en døll leke lekt dølt med av en døll muttern, for å ikke få samme problem med forventningsstress som vi har på senteret. Full måloppnåelse på den. Ede forbinder ikke spaserturen dit med noe spennende nå, mer som 2x30 min med krangling om hvor han skal gå ifht meg -_- Vi prøver igjen på torsdag, uten kravet om å holde seg bak skotuppene mine i casual walk. Kanskje legge på mer andre øvelser underveis for å forbinde turen i seg selv mer med mestring.  Utgangsstilling uten godis i hånden? Jeg fikk en på turen i dag. Ikke verst. Den var en opptur  
    • Hvor lenge varer et Back on Track dekken? Når blir det slitt? Hvor mye vask tåler det? Mitt er vel 10 år gammelt, så vurdere å kjøpe nytt.  Men noen som har noen info om dette? Har sjekket BOT sin side, men finner ikke noe om akkurat dette.   
    • Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...