Gå til innhold
Hundesonen.no

Rasebeskrivelser.


Ulvinne

Recommended Posts

Hei!

Som en del av arbeidet med hundeakutten ønsker jeg nå å legge ut noen rasebeskrivelser på hjemmesiden. Dette i et forsøk på å gjøre folk litt mer bevisst på hva de skaffer seg før de skaffer seg, men også som et hjelpemiddel til de som allerede har skaffet hunden men oppdaget at de egentlig ikke vet hva de har fått seg.

I den forbindelse lurte jeg på om det er noen rase entusiaster her inne som enten kunne tenke seg og skrive en artikkel om en eller flere raser, eller sende meg så mye info som mulig på mail?

Jeg linker gjerne til hjemmesiden din som takk for hjelpen og jeg kan godt oppgi fullt navn på skribenten,får dessverre ikke betalt noe.

Send gjerne en e-post til hundeakuttenAK@gmail.com om du kunne tenke deg og bidra!:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raseklubbene er ofte talentløse på annet enn å skrive "rasestandard" og "historie" - to store områder som omhandler en liten promille av det man trenger å vite når man anskaffer seg en hunderase...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kontakte raseklubbene og be om å få bruke beskrivelsene deres?

Jeg skal selvsagt gjøre det også, men tenkte det kunne være greit og høre fra "Ola og Kari" om hvordan de oppfatter rasen sin. Raseklubber har vel en tendens til og skrive om det som er rasetypisk, ikke nødvendigvis så mye variasjoner. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å skrive litt om min erfaring med dalmatiner på hjemmesiden min, når jeg får ånden over meg. Du kan godt få det til din side og om du vil, så kan jeg prøve å generalisere den versjonen litt mer enn å skrive bare om Casper. Men nå er min første dalmatiner bare 20 mnd gammel, så min erfaring er jo også begrenset. Men som førstegangseier kan jeg jo godt si noe om saken. Vet ikke når det blir da, så om noen andre kommer meg i forkjøpet er ikke det noe problem :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...