Gå til innhold
Hundesonen.no

blandingvalper


vitany

Recommended Posts

Jeg venter snart et kull på tispa mi, mor blanding border collie/buhund, far renraset border collie. Jeg la annonse på finn for omtrent en uke siden, og har 6 interesserte frem til nå. Har sett prisen på 5000. Tenkte kanskje jeg klarte å luke ut useriøse kjøpere, jeg vil jo at valpene skal få gode hundeeiere. Selv om det er blanding, er de like mye hund:) Så jeg tenkte på å vaksinere, chippe, ormekur og helseattest. Tror dere dette er nødvendig? har lest en del diskusjoner om dette, og er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre. Vil jo selvfølgeleg gjøre det som er best for valpene:)

Legger til et bilde av den herlige jenta mi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksine, helseattest og chip er vel absolutt minimum.

I tillegg bør du sjekke far og mor for de sykdommene det anbefales at rasene de består av skal sjekkes for. Som du sier, så er de like mye hund som en renraset hund, så da bør du også gjennomføre samme helsesjekker som det gjør :ahappy: Dette er bare rettferdig mot dine valpekjøpere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da fortsatt ikke alle som chiper valpen selv om kullet er renraset og anbefalinger på vaksinener er at dem blir tatt fra 3 mnders alderen nå. Så jeg ville sjekket foreldrene for de sykdommene som er anbefalt å sjekke rasene for og levert valpene med helse attest. Jeg vet i hvertfall at vår vetrinær liker at border collien er sjekket for hd når dem blir avlet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...