Gå til innhold
Hundesonen.no

XXL sine tips om Grunndressur av hund


PsychoLynx

Recommended Posts

Canis og sånn...

Hvis du leser littt med åpne kort og ser at dette med pissing oppetter står som noe for de sære så sitter du igen med nakkeristinga. Resten kan lett omformuleres til moderne hundetrening hvis man har ett åpent sinn og ikke de trange gluggene de har på canis. Canissekten har selvfølgelig startet mailkampanje og skjelt ut uskyldige sekretærer tilfeldigvis ansatt i XXl gjerne som sin første jobb som 18åring totalt uvitende om hundetrening.. Det mest ironiske i dette er jo at de ikke evner å bruke disse læringsteoriene de selv skryter av etter å ha lest siste bok utgitt på canis forlag men ikke med andre mennesker for da gjelder plutselig straff og utskjelling som ett flott virkemiddel. Total skivebom spør du meg.

Nå er det vel slik at i dette tilfellet er det XXL som er ansvarlig for artikkelen, og at det er dit evt henvendelser skal rettes, i hvert fall sålenge artikkelforfatteren ikke er kjent? Hvem som mottok skyllebøttene hos XXL vel er mindre interessant - det kunne for dens saks skyld vært en garvet saksbehandler eller artikkelforfatteren selv. Og - hvorfor skulle ikke folk reagere på en artikkel hvor det står at det beste virkemidlet for å få en lydig valp er å knurre til den alternativt riste den etter nakkeskinnet? Slike opplysninger blandet med helt grei informasjon om valpetrening er etter min mening desinformerende. Folk kunne jo tro at det er slik valper skal oppdras - på lik linje med at noen mener at den mest riktige måten å få en valp renslig på er å gnu den i sin egen møkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar
Guest Kåre Lise

Nå er det vel slik at i dette tilfellet er det XXL som er ansvarlig for artikkelen, og at det er dit evt henvendelser skal rettes, i hvert fall sålenge artikkelforfatteren ikke er kjent? Hvem som mottok skyllebøttene hos XXL vel er mindre interessant - det kunne for dens saks skyld vært en garvet saksbehandler eller artikkelforfatteren selv. Og - hvorfor skulle ikke folk reagere på en artikkel hvor det står at det beste virkemidlet for å få en lydig valp er å knurre til den alternativt riste den etter nakkeskinnet? Slike opplysninger blandet med helt grei informasjon om valpetrening er etter min mening desinformerende. Folk kunne jo tro at det er slik valper skal oppdras - på lik linje med at noen mener at den mest riktige måten å få en valp renslig på er å gnu den i sin egen møkk.

Nå har vel aldri jeg sagt man ikke skal reagere men jeg reagerer på måten det gjøres på. Man starter mailhets og skjeller ut ukjente folk som idioter som bedriver treningsmetoder fra 1814 fordi de ikke er like oppdatert som det canis er så kan man jo spørre seg hvor oppdatert og erfarne er egentlig brukerne på canis? Holder fantasiboblene deres vann 100 år inn i fremtiden? Jeg ville nok bare flira hadde jeg motatt en sånn mail og putta shiten i søpla når den ikke inneholder ett eneste hundefaglig argument anna ett man liksom vet bedre i dag. Nå var vel ikke dette det verste men den flokken der inne har stått bak flere stygge hetsinger privat tidligere med triste resultater, jeg syns sånt er totalt unødvendig. De eier jo ikke evne til å løse ting på en diplomatisk og positiv måte kan det virke som. kanskje de ofrer alle sine positive sider til hunden så det ikke er noe igjen for medmenneskene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel aldri jeg sagt man ikke skal reagere men jeg reagerer på måten det gjøres på. Man starter mailhets og skjeller ut ukjente folk som idioter som bedriver treningsmetoder fra 1814 fordi de ikke er like oppdatert som det canis er så kan man jo spørre seg hvor oppdatert og erfarne er egentlig brukerne på canis?

Uten at jeg vet spesielt om det er det vel ikke noen "mailhets" som ble bedrevet? At ca 5 - 10 sender individuelle mail til en stor butikk-kjede kan vel neppe omtales som "mailhets"? Dersom det er slik at firmaet virkelig går god for treningsmetoder a la 1814 synes jeg ikke det er urimelig at XXL blir fortalt at verden har beveget seg et skritt videre i hundetrening siden dentid - spesielt om kjeden har som mål å informere om bra valpeoppdragelse? Man kan sikkert stille spørsmål om erfarenheten til canis sine brukere. Jeg vil anta at det varierer fra rene nybegynnere til noenlunde erfarne. M a o det man treffer på de fleste diskusjonsfora, Hundesonen inkludert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Uten at jeg vet spesielt om det er det vel ikke noen "mailhets" som ble bedrevet? At ca 5 - 10 sender individuelle mail til en stor butikk-kjede kan vel neppe omtales som "mailhets"? Dersom det er slik at firmaet virkelig går god for treningsmetoder a la 1814 synes jeg ikke det er urimelig at XXL blir fortalt at verden har beveget seg et skritt videre i hundetrening siden dentid - spesielt om kjeden har som mål å informere om bra valpeoppdragelse? Man kan sikkert stille spørsmål om erfarenheten til canis sine brukere. Jeg vil anta at det varierer fra rene nybegynnere til noenlunde erfarne. M a o det man treffer på de fleste diskusjonsfora, Hundesonen inkludert.

Nå ser jeg faktisk at artikkelen er redigert til mer hummer og kanari og at biten med nakkeristing er borte mens man referer til Nordenstam HS og bøkene, de som fremdeles trener med aversiver aktivt på kurs!! Der har du resultatet ditt. Flott?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel slik at i dette tilfellet er det XXL som er ansvarlig for artikkelen, og at det er dit evt henvendelser skal rettes, i hvert fall sålenge artikkelforfatteren ikke er kjent? Hvem som mottok skyllebøttene hos XXL vel er mindre interessant - det kunne for dens saks skyld vært en garvet saksbehandler eller artikkelforfatteren selv. Og - hvorfor skulle ikke folk reagere på en artikkel hvor det står at det beste virkemidlet for å få en lydig valp er å knurre til den alternativt riste den etter nakkeskinnet? Slike opplysninger blandet med helt grei informasjon om valpetrening er etter min mening desinformerende. Folk kunne jo tro at det er slik valper skal oppdras - på lik linje med at noen mener at den mest riktige måten å få en valp renslig på er å gnu den i sin egen møkk.

Det er jeg sterkt uenig i! Det er absolutt av høyeste relevans at vedkommende som får skyllebøtte faktisk har noe med saken å gjøre! Det blir som å kjefte på bussjåføren fordi det er teknisk feil på selskapets nettside, å la det gå ut over postbudet at du fikk inkassobrev, å kjefte på kassadamen for at du ikke rakk ølsalget osv. Det er både totalt meningsløst og forferdelig dårlig gjort ovenfor denne personen som bare gjør jobben sin og ikke har noe med saken å gjøre. Etter å ha stått 4 år i kasse på hagesenter vet jeg alt om å bli beskyldt for slikt, og jeg skal love deg at man kjefter på rette vedkommende etter slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det er jeg sterkt uenig i! Det er absolutt av høyeste relevans at vedkommende som får skyllebøtte faktisk har noe med saken å gjøre! Det blir som å kjefte på bussjåføren fordi det er teknisk feil på selskapets nettside, å la det gå ut over postbudet at du fikk inkassobrev, å kjefte på kassadamen for at du ikke rakk ølsalget osv. Det er både totalt meningsløst og forferdelig dårlig gjort ovenfor denne personen som bare gjør jobben sin og ikke har noe med saken å gjøre. Etter å ha stått 4 år i kasse på hagesenter vet jeg alt om å bli beskyldt for slikt, og jeg skal love deg at man kjefter på rette vedkommende etter slikt!

*smask* hele poenget mitt, fakta er at artikkelen ikke var referert til noen enkelt skribent e.l. så disse mailene gikk nok rett til en sentral mail og uskyldige mottakere med indirekte påstander om oppfordring til "dyremishandling" osv.. Resultatet kan man nå lese på XXL.no den er skrevet om med litt innblandinger av pølsebiter nå med med referanser til Nordenstam HS og 40 år gamle bøker. Skål for den dere. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg sterkt uenig i! Det er absolutt av høyeste relevans at vedkommende som får skyllebøtte faktisk har noe med saken å gjøre! Det blir som å kjefte på bussjåføren fordi det er teknisk feil på selskapets nettside, å la det gå ut over postbudet at du fikk inkassobrev, å kjefte på kassadamen for at du ikke rakk ølsalget osv. Det er både totalt meningsløst og forferdelig dårlig gjort ovenfor denne personen som bare gjør jobben sin og ikke har noe med saken å gjøre. Etter å ha stått 4 år i kasse på hagesenter vet jeg alt om å bli beskyldt for slikt, og jeg skal love deg at man kjefter på rette vedkommende etter slikt!

Vel, nå har jeg jobbet i ulike større bedrifter og med mindre saksbehandler - i dette tilfellet skribenten - har oppgitt en referanseadresse er det faktisk bedriftens kommunikasjonsansvarlige eller den første og beste som representerer firmaet som er nødt til å motta "urettferdige" klager - og sørge for at de havner hos rette vedkommende. Selvfølgelig føles det urettferdig for den uskyldige, men større bedrifter har gjerne en "klagemur" for slikt. I dette tilfellet handlet det om en etter eget utsagn erfaren hundeeier som etter min mening hadde kvalitessikret jobben dårlig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...